Toon posts:

TV-Out als ingang gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is of een tv-out, zo'n s-video uitgang, ook als een ingang te gebruiken is met misschien een speciaal kabeltje of convertortje.

Ik kwam hierop, omdat ik van vga-kaart wil veranderen. Heb nu nog een GF4-Ti4200 met VIVO. Hierbij zat een kabel die gesplist was in s-video in en out en de beroemde gele tulp in en out.

Ik wil nu overstappen op een Radeon, maar zit met het probleem dat veel van deze kaarten geen ingang hebben, alleen een tv-out. Tenzij je een All-in wonder kaart koopt. Nadeel van een All-in vind ik persoonlijk dat je dan ook een tv-tuner erop heb zitten, ze zijn voor de snellere kaarten vrij prijzig en radeon versie onder de 9500Pro wil ik niet.

Ik heb dus ff verder gezocht en kwam op de website van Sapphire bij de specs van de 9600Pro de opmerking:
VIVO (Video-in & Video-Out) Optional

Als je verder het PDF-bestandje leest en etc. komt dit nergens terug en gaat het puur om een TV-out.
Vandaar het idee, dat het misschien via een optionele kabel wel mogelijk is om je TV-Out (ook) te gebruiken als TV-in, zoals bij met GF4. En ook met andere merken misschien.

Wie kan mij verlossen met een antwoord op dit "mysterie" :? :) 8)7

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Standaard zit er dan een gewonen svhs stekker op, niet eentje met meerdere pinnetjes welke voor de ingang gebruikt worden :)

En de kaart zal daar ook converters enzo voor nodig hebben. De kaart zal wel voorbereid erop zijn standaard, maar de converters en de juiste connectors niet aanwezig :)

En optioneel wil zeggen dat het wel mogelijk is, het standaard pdfje laat alleen de normale specs zien, vreemd dat daar niets over de optie instaat :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Dus bedoel je nou dat het bij deze kaart van sapphire wel kan, of juist niet???

?? Bedoel je nou dat alle aansluitingen wel op de kaart zitten, maar niet "afgewerkt" zijn? Dus zeg maar de "eindaansluitingen" er niet zijn en daarom ook niet opgelost kunnen worden dmv een kabeltje.

Of dat het waarschijnlijk bijgeleverde kabeltje enkele pinnetjes mist, net zoals je scartkabels hebt met meerdere en minder pinnen.
8)7

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
natuurlijk gaat dat niet werken. Een kaart met video-in heeft specifieke hardware aan boord (analoog->digitaal converter bijv.) om signaal te kunnen ontvangen. Daarom zijn die kaarten ook wat duurder.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Zou ik de luidsprekeruitgang van m'n versterker ook als ingang kunnen gebruiken? 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
dat denk ik niet Exirion. haha. Grapjas

Maar goed, mijn huidige kaart heeft nu ook maar 1 out/in die middels een bijgeleverde kabel gesplist wordt in een input gedeelte en output gedeelte. En aangezien de specs die sapphire over hun kaart gaf leek het me niet onlogisch dat dit bij andere kaarten ook mogelijk was.
Wellicht weer een marketingtruukje ofzo, gezien het feit dat tegenwoordig veel hardware met een simpele aanpassing er een optie aan- of uit te schakelen is. De hardware is meestal dan wel aanwezig, maar uitgeschakeld.

Ik had gewoon een soort van vergelijk gemaakt met die "scartadapters", waarmee je een signaal erin of eruit kan sturen.

Maar als dit dus niet mogelijk zou zijn, vind ik het wel vreemd dat er weinig ATI-kaarten bestaan met wel een VIVO optie ( zonder ingebouwde TV-tuner).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FastBunny schreef op 16 september 2003 @ 20:47:
Standaard zit er dan een gewonen svhs stekker op, niet eentje met meerdere pinnetjes welke voor de ingang gebruikt worden :)
Ehm, ff voor de duidelijkheid- SVHS is een video(band) classificatie dat niets an zich zegt over de bekabeling. Wat jij bedoelt is een S-Video stekker.

S-Video = Seperate Video (Chrom. en Lum. apart)
SVHS = Super VHS (hogere reso)

Hou die twee apart :o

Oslik blyat! Oslik!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Draad met hoog :P-gehalte maar toch kan ik me best voorstellen dat Superhornet op deze hersenkronkel is gekomen. Je kunt zoveel modden aan hardware, ik had er niet HEEL erg raar van opgekeken als het zou kunnen.

Ik weet niet wat voor signaal je die videokaart precies wil voeren en wat voor kwaliteit het moet zijn, maar misschien is een TV-kaart het overwegen waard? Voor zo'n 100 euro heb je al een Pinnacle PCTV Pro met afstandbediening en stereo geluid. Kan comp. in en ook s-video. En oh ja, coaxkabel :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Dit is de pinout van een TVout van Radeon kaarten. De output is niet omschakelbaar naar input.

Radeon TV-out (S-video+Composiet)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/minidinspec7f.gif (7 pin Mini-DIN-spec. female op de videokaart)
PinNaamOmschrijving
1GNDGround (Y/CV)
2GNDGround (C)
3YHelderheid (Luminance Y)
4CKleur (Chrominance)
7CVComposiet Video +

Pin 5 + 6 zullen bij de ViVo kaarten wel als input gebruikt worden vermoed ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 02:24 ]

Pagina: 1