Toon posts:

Inlogproblemen beveiligde websites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste wil ik even vermelden dat ik zojuist een half uur alle search results heb doorgelezen maar niets heb gevonden.

Ik heb een probleem bij het inloggen op https websites. Of het nu hotmail, internetbankieren of wat-dan-ook is; het lukt gewoon niet. Alle beveiligingsniveau's staan op default en de cookies en tijdelijk internetbestanden zijn ook verwijderd. Tevens is de PC grondig doorzocht door Ad-aware 6 en Spybot. Alle spyware is verwijderd.

Ook heb ik via andere users geprobeerd in te loggen. Ook dat lukt niet. Continu blijft de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven verschijnen.

Wél was het zo dat de datum niet helemaal klopte. Deze stond 2 dagen vooruit. Deze heb ik weer goed ingesteld en de PC herstart.

Vreemd is ook dat ik via MSN Messenger 4.7 wél kan inloggen, maar niet met 6.0. Als ik aangemeld ben, dan komt na een minuut ook een popup met de volgende tekst;
.NET Messenger Service zegt:
Je gebruikt een versie van Messenger waarvoor een onmiddellijke beveiligingsupdate is vereist. Ga naar http://messenger.msn.com/Help/Upgrades.aspx?mkt=nl om de update te voltooien.
Na installatie van deze patch draait ook 4.7 niet meer. Na systeemherstel is dit dit probleem weer verholpen.

Specs;
IE6 en XP Home.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Heb je een firewall die actief is? Probeer het eens als 'ie uit staat in dat geval...

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 16 September 2003 @ 20:29:
Heb je een firewall die actief is? Probeer het eens als 'ie uit staat in dat geval...
Geen firewall geinstalleerd. Ook niet aangezet in XP. Ik ben ten einde raad. ;(.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, heb ooit een soort gelijk probleem gezien op een mac. Kreeg geen certificaten geïnstalleerd. Bleek dat de tijd niet 100% correct liep.
Wat je zei dat je de datum al goed had gezet, maar heb je de tijd ook binnen een marge van 10 min of liever nog minder goed gezet?

Probeer anders je tijd te syncen met de windows time server. Ga hiervoor naar het laatste tabblad van het schermpje eigenschappen data en tijd.

Zit je misschien achter een proxy die deze ports blocked?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

Heb je toevallig een Casemaverbinding met een Motorola EuroDocsis modem ?

Dan moet je even je IP packetsize op klein zetten.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 16 september 2003 @ 21:00:
hmz, heb ooit een soort gelijk probleem gezien op een mac. Kreeg geen certificaten geïnstalleerd. Bleek dat de tijd niet 100% correct liep.
Wat je zei dat je de datum al goed had gezet, maar heb je de tijd ook binnen een marge van 10 min of liever nog minder goed gezet?

Probeer anders je tijd te syncen met de windows time server. Ga hiervoor naar het laatste tabblad van het schermpje eigenschappen data en tijd.

Zit je misschien achter een proxy die deze ports blocked?
Tijd loopt prima en ik zit ook niet achter een proxy.
theezeefje schreef op 16 September 2003 @ 21:15:
Heb je toevallig een Casemaverbinding met een Motorola EuroDocsis modem ?

Dan moet je even je IP packetsize op klein zetten.
Nope. ADSL van KPN.
Pagina: 1