Toon posts:

SMC & Webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met SMC (SMC 7004BR) en de nieuwste Firmware update?
Ik heb een webserver draaien met Windows 2000 daarop, maar het probleem is zodra ik mijn eigen computer uit zet dan is de webserver niet meer te bereiken (FTP ook niet meer).
Ik ben dus genootzaakt mijn eigen PC aan te laten om de website toegankelijke te houden.
Iemand meer informatie hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen..!?

Dank,

KralleZ

Verwijderd

How about some information? Het enige wat ik uit de tekst kan opmaken is dat je een computer bezit. Meer niet. Als je verwacht dat wij nog iets zinnigers kunnen zeggen dan 'flikker op', lijkt het me uiterst verstandig om wat informatie toe te voegen :)

• Netwerktopologie
• Opsomming apparatuur en hun instellingen
• Opsomming reeds gedane pogingen; en wat er mis ging
• Duidelijke omschrijving van wat je nou eigenlijk wilt..

Op deze manier heeft dit topic niets om het lijf, en is beter af met een hangslot.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkplaatje:

Router + 2 PC's waarvan 1 PC als webserver functioneert en dus 24 uur per dag aan staat.
----

Wanneer ik dus mijn eigen PC (niet de webserver) uit heb staan, dan is op een of andere manier de webserver vanaf de WAN kant niet toegankelijk.
Wanneer ik mijn eigen PC (niet de webserver) aan heb staan, is de verbinding met de website (die ik host op een webserver) vanaf de WAN wel toegankelijk.

Mijn vraag is nu hoe dit kan komen en of er dus mensen zijn die dit dus ook met de nieuwe firmware versie hebben (R1.96h2)

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
Krazzel :p ... nee ik weet het ook niet

Verwijderd

Wedden dat je webserver als gateway IP jouw werkstation IP heeft? :P
Tis maar een wilde gok hoor. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 23:01 ]

Verwijderd

OooooohK... En zit die webserver op je computer aangesloten via een soort van bridge, of, zit die ook rechtstreeks op de webserver?

Verwijderd

Topicstarter
Wedden van niet..!? :P

Verwijderd

Topicstarter
Die webserver zit rechtstreeks op de SMC Router en Port Forwarding ingesteld

Verwijderd

Oplossing, oude firmware erop. Werkt het dan wel, is de firmware dus buggy. :P Misschien SMC even opbellen? Vooral nu. :)

Verwijderd

Geef eens een 'ipconfig /all' output op beide computers. En misschien een 'route print' van je router..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~htkral/AMD.jpg

Webserver
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~htkral/inet.jpg

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Start eens met een fixed ip adres voor je inet server.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Wat krijg je als je eigen pc uit is en je pingt je router? Verschilt dat met de informatie als hij aan staat? Probeer dan ook een tracert. en kijk dan met name of de server via het ip van het werk station gaat.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik had ook een 7004 BR.
als je in het kopje virtual server een server maakt en dan als ip 192.168.123.153 met poort 80 opgeeft.
zou alles goed moeten gaan. (dacht ik :P )
Pagina: 1