Toon posts:

Arctic-cooling werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik wist niet of deze vraag hier, of bij de mobo's behoorde. Mijn excuses hiervoor.

Maar mijn probleem is als volgt.
Ik heb een CyberCom pc van ongeveer een jaar oud. Maar begon me te irriteren aan het lawaai wat de koeler maakte.
O.K., dan haal ik een stille, heb er eentje van Arctic-Cooling gehaald, model: Slim Silent Pro TC.

Heb probleem is nu dat als hij ingebouwd is, de pc niet meer opstart??
Niks werkt, de computer gaat aan, de cooler draait.
Maar de HD start niet door, en de video-kaart geeft geen beeld meer...... en zelfs de USB modem geeft geen kik meer. Als ik de oude koeler erop zet, dan is het probleem opgelost en werkt alles weer.

Hebben jullie een idee waardoor dit komt, het is in ieder geval niet dat de bios in de war is met de Tempature Control (TC) van de koeler, want die optie zit niet in het moederbord (dat werd op de site van Arctic-cooling als oplossing gegeven).

Ik heb echt geen idee meer, jullie misschien wel?
Het is een AMD Athlon XP 2000 +, met een GeForce4 MX440 128mb video-kaart.

Alvast erg bedankt,
Flx

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Misschiebn boot je pc niet, als er geen rpm signaal van de cpu komt. Probeer je bios eens te resetten. Weet je verder of de koeler de cpu echt goed raakt ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Grote kans op kortsluiting cq. ergens verkeerde druk @ socket/cpu, waardoor er wat fout gaat.Maar dit is geen DOC, maar meer iets fundamenteels, dus move naar PMG ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 16 September 2003 @ 20:19:
Misschiebn boot je pc niet, als er geen rpm signaal van de cpu komt. Probeer je bios eens te resetten. Weet je verder of de koeler de cpu echt goed raakt ?
tsja, goed raakt?
Het ding is enorm (bijna 2x zo groot als de processor!)
Verder is het die pasta ertussen en erop klikken, ik denk dat daar weinig aan fout kan gaan.

Verder kan ik in de bios niks vinden over een toerental van de cpu-fan.

En die druk? Welke druk? Ik heb hem wel een beetje moeten naar benden duwen om hem erop te kunnen klikken. Zou dat het probleem geweest zijn? Lijkt me niet toch?

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 13:56
Sommige moederborden weigeren te booten als het toerental van de ventilator onder de pakweg 2500 toeren zakt. Zet de nieuwe koeler es op de processor en sluit de voedingskabel ervan eens aan op een andere pinhead. Sluit dan vervolgens de oude koeler aan op de CPU-pinhead en probeer dan nog es te booten. Als ie dan wel boot dan weet je dat het aan het toerental van je nieuwe fan ligt. Als ie dan nog niet boot denk ik dat er iets mis is met je nieuwe koeler

Verwijderd

Topicstarter
meer info.
De mobo is een MS-6382 Ver.1 en het is een XP2100+, en geen XP2000+...... oeps.

Maar als het moederbord de snelheid niet accepteert dan heb ik er dus niks aan. Want met 2 fans heb ik alleen maar meer lawaai.... :)?

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 13:56
Ik heb een tijdje een msi 6380 gehad en die wilde ook niet booten met een traagdraaiende koeler. Een bios upgrade bleek uiteindelijk de oplossing te zijn. Mijn oplossing met de twee koelers was alleen maar om te zien of er niets mis was met de koeler

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb zelf ook de beschreven cooler (2 stuks op een Tyan MPX Moederbord). De coolers draaien zeker in het begin op heel weinig toeren. Dus grote kans dat je moederbord dat niet fijn vind. Je zou het kunnen checken door de andere (oude) koeler erop te zetten en dan de ventilator niet aan te sluiten (als ie het wel doet gelijk weer uitzetten!).

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
SyncMaster schreef op 16 September 2003 @ 20:56:
Ik heb een tijdje een msi 6380 gehad en die wilde ook niet booten met een traagdraaiende koeler. Een bios upgrade bleek uiteindelijk de oplossing te zijn. Mijn oplossing met de twee koelers was alleen maar om te zien of er niets mis was met de koeler
Ja, dat begrijp ik.

Maar bij MSI (heb ik inmiddels uitgevonden! :) ) is er bijna niks e vinden over de MS-6382, waarschijnlijk een niet zo veel gebruikt/verkocht model.

Ik ga morgen gewoon lekker terug en ze zoeken het in de winkel maar uit of ie stuk is. :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Het is de V1.0 versie.
Maar een nieuwe bios zou moeten werken denken jullie?

En ik heb inmiddels ook de manual gevonden van dat ding (want die zit er bij Cybercom echt niet bij!). En daarin is de bios veel uitgebreider dan de bios op de pc zelf.

Zou dat gewoon door de oudheid van de bios komen of zou deze bewust ingekrompen zijn omdat het van die kant-en-klaar dingen uit de winkel zijn?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 21:08 ]

Pagina: 1