Toon posts:

Webcam en MSN6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via Rabobank een gratis Trust Spycam 300 gekregen. Okee, don't trust Trust zeggen ze altijd, maar hij was gratiz >:) .

Via de software die er bij zit, en in de msn instellingen wizzard krijg ik prima beeld enzo. Als ik met iemand via msn 6 een video dinges doe (dus geen netmeeting, maar msn) dan krijg ik eerst 2 sec. beeld en dan valt ie uit. Ik denk dat het komt door de firewall ofzo.

Ik maak verbinding met het internet via een alcatel speedtouch adsl nat router met UPNP support, windows xp herkent dat ook. Toch krijg ik de MSN webcam dinges niet voor elkaar.

Is hier iets over bekend? Of wat is een goed alternatief voor de webcam functie van MSN. Netmeeting gaat niet lukken denk ik, want aan de andere kant zitten nog al computeranalfabeten en die kunnen hun firewalletje echt niet configgen voor netmeeting.

Daar licht mijn MSN webcam dinges niet aan hoor, dat heb ik ook met mensen geprobeerd die wel een NAT UPNP router hebben. Ik dacht zelf aan CuSeeMe ofzo?? Waar kan ik dat krijgen? Bedankt alvast.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je CUSeeMe kent, weet je ook wel waar je dat weg kan halen (google helpt)...
En anders: wees eens creatief (zet er .com achter en je komt al een heel stuk verder).

[ Voor 36% gewijzigd door Brede P op 16-09-2003 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
CuSeeMe.com gaf gisteren en vandaag een Error 500. Vandaar dat ik mij afvraag of het uberhaupt nog wel bestaat...

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

Nakebod

Nope.

Volgens mij was cuseeme gestopt met ontwikkeling van het programma. Of was het nu een ander, dunno...

Er zijn genoeg alternatieven voor je webcam, al dan niet streamend.
Webcam32 bijvoorbeeld, kan zowel ftp upload doen, als streamend het beeld online gooien, en zelfs met inlog mogelijkheden zodat niet iedereen je cam kan zien.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

is dat msn 6.0 of 6.1 waar je over praat?
MSN 6.0 werkt hier perfect met een webcam (logitech quickcam express), maar met 6.1 kan ik de opties niet eens bereiken. Laat staan cammen...

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

DeTeraarist schreef op 17 september 2003 @ 01:13:
is dat msn 6.0 of 6.1 waar je over praat?
MSN 6.0 werkt hier perfect met een webcam (logitech quickcam express), maar met 6.1 kan ik de opties niet eens bereiken. Laat staan cammen...
zelfde probleem hier.

Heel vreemd met versie 6 deed ie het nog wel gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een goed alternatief programma, liefst gratis? Netmeeting-achtig, maar wel 'firewall bestendig', met goede audio/video mogelijkheden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 01:18:
Iemand een goed alternatief programma, liefst gratis? Netmeeting-achtig, maar wel 'firewall bestendig', met goede audio/video mogelijkheden?
Ik ben ook erg geïnteresseerd in een alternatief voor msn 6 dat audio+video heeft.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik heb idd hetzelfde probleem, maar met Netmeeting moet t denk ik (ook voor n00bs) wel gaan lukken: dan moeten zij zeg maar 'opbellen' naar jouw IP, en dan moet jij enkele poortjes forwarden zodat het geaccepteerd wordt. Dan werkt t wel d8 ik.
Pagina: 1