Toon posts:

Te weinig geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik eerst deze treath te hebben door gelezen heb ik toch nog een vraag.

volgens mij heb ik veels te weinig geheugen in mijn computer zitten of er staan evt. instellingen verkeerd. Zie <i>deze</i> screenshot voor een voorbeeld.

Ik heb een AMD Athlon XP 2700+ met 256mb geheugen (DDR), Radeon 9500 (non pro)...

is het gewoon een kwestie van geheugen d'r bij proppen? is mijn geheugen brak? of staan er misschien instellingen verkeerd...las dat er iets van cache bijstond..?

Verwijderd

256 mb is wel erg weinig voor windows xp minimaal 512

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 19:48:
256 mb is wel erg weinig voor windows xp minimaal 512
Onzin. Ligt er helemaal aan wat de gebruiker allemaal met de pc doet.
256MB kan voor WinXP gewoon voldoende zijn.

m.a.w meer info over je pc gebruik (topicstarter) zou wel handig zijn.

Verwijderd

256 moet genoeg zijn alhoewel als je alle grafische opties aan hebt staan dat wel aan de krappe kant is

dus OF doe er 256 MB bij of zet je prestaties wat lager !!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Indeed onzin. Als je bij je fysiek geheugen gedeelte kijkt, zie je dat je 172000 kB aan echte RAM vrij hebt, dat is meer dan de helft. Zelfs met 128-192 valt XP best te draaien, alleen moet de grafische poeha dan wel uitgeschakeld staan, dat scheelt 10-40mb aan ram/swap ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
speel er toch wel de laatste games mee op de hoogste settings...(games like BF1942 e.d.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 19:56:
speel er toch wel de laatste games mee op de hoogste settings...(games like BF1942 e.d.)
Tja, dan is een extra reepje van 256 wel lekker (misschien nog iets meer als je budget het toelaat)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 19:46:
nadat ik eerst deze treath te hebben door gelezen heb ik toch nog een vraag.

volgens mij heb ik veels te weinig geheugen in mijn computer zitten of er staan evt. instellingen verkeerd. Zie deze screenshot voor een voorbeeld.
Wat heeft dit met "te weinig geheugen" te maken :? Dit gedeelte van de FAQ legt enkel uit hoe je kan uitrekenen hoeveel geheugen je maximaal op een moederbord kan plaatsen en dus niet hoeveel geheugen je nodig hebt :)
Ik heb een AMD Athlon XP 2700+ met 256mb geheugen (DDR), Radeon 9500 (non pro)...

is het gewoon een kwestie van geheugen d'r bij proppen? is mijn geheugen brak? of staan er misschien instellingen verkeerd...las dat er iets van cache bijstond..?
Ik zie helemaal geen problemen 8)7 Er zijn totaal geen redenen om te denken dat je geheugen brak is of dat ergens settings verkeerd staan, althans dat kan ik op geen enkele manier uit jouw probleem/vraagstelling en de screenshot opmaken 8)7

Wat jij eigenlijk zou moeten doornemen is dit:
Technische PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig? :)

Verwijderd

Gewoon geheugen bij kopen, 256mb is erg weining, win win98 zal het nog kunne maar in win2k/xp is 512mb geen luxe.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Onzin :)

Hij heeft meer dan genoeg -volgens de screenshot nog 170mb vrij-, 't werkt gewoon, en hij kan ermee gamen. Waarom dan extra geheugen aanraden? Kost'm alleen maar meer geld, terwijl'ie een nauwelijks snellere pc krijgt. Raad'm dan aan die R9500 om te modden naar een R9700, schiet'ie veel meer mee op!

256mb is nog steeds vrij standaart bij Aldi pc's, alhoewel ze nu toch naar 512 gaan vaak. Laptops zijn nog steeds zelden meer dan 256mb, maar worden vrijwel zonder uitzondering geleverd met windows XP erop. 't is niet overdreven veel, maar verder absoluut niet te weinig. Ik krijg mijn win XP instal met alle grafische onzin aan op zo'n 70mb door simpelweg alle onzin tasks te killen. Heeft'ie nog meer dan genoeg over om een lekker potje BF1942 te doen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Ik had eerst ook 256 MB geheugen, en zo'n 150 MB steeds vrij, maar nu ik 768 MB ram heb is mn comp toch merkbaar sneller geworden hoor *D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dit topic leidt toch nergens meer naar toe.

Style: volg mijn advies op en lees het juiste stukje van de FAQ. Verder raad ik je ook aan om bij een volgend topic _duidelijk_ te zijn in probleembeschrijving/vraagstelling en dat je _weet_ waar je over praat (ergo: verdiep je je eens in de materie/basics en doe wat méér vooronderzoek) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.