Lite-on DVD drive en CD/RW drive onbruikbaar na flashcrash

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 16:29
:(
Juist.. Ik wilde een nieuwe firmware flashen in mijn Lite-on LTD-163 DVD drive. Liefst doe ik dat in DOS, maar lite-on heeft alleen nog maar firmwares onder windows ! Dus ik draaien dat progje.. Blijft mijn PC hangen halverwege:(

Rebooten wilde mijn computer niet meer, want de DVD drive herkend ie niet als plug&play device.

DVD losgekoppeld, reboot.. Windows XP boot weer, alleen mijn Lite-on CD=RW drive (LTR-24102B) kan ik niet meer benaderen!!
2de drive naar de Kl*te! ??

Device manager geeft aan dat het device gedisabled is en zegt 'klik hier om device te enablen'. Vervolgens meldt ie 'Windows was unable to enable the device :(

Ik denk dat ik ze alletwee moet flashen !?

Maar dan wel in DOS... waar o waar haal ik een DOS flash progje en firmware voor mijn drives ?

HELP :?

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 16:29
Ik zal mezelf even reply-en ;)

Mijn CD/RW drive is inmiddels gefixt.
Ik heb een tooltje gedownload (litefirm2.exe) waarmee ik uit een windows firmware flash progje van lite-on een binary file kan rippen. Dat is gelukt (met versie 5s5a) Ik heb daarna MTKflash 1.80 gedownload en na starten met een bootflop de drive opnieuw geflashed.. :)

Nu nog mijn Lite-on LTD-163 DVD drive :(
Deze wordt niet meer door het bios herkend.. Ik heb een progje geprobeerd "GH5P.EXE" (zelfde naam als de firmware versie) Deze zou onder dos de ltd163 kunnen flashen. Deze geeft echter aan dat ie geen DVD drive kan vinden!

... nog steeds HELP :/