Scart naar S-VHS?

Pagina: 1
Acties:

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 15:19
Ik wil min VHS banden overzetten op DVD.
Nu heeft mijn videorecorder alleen maar twee scart uitgangen en audiouitgang (L+R) in cinch.
Ik had nog een kabel liggen (S-VHS naar Scart voor afspelen op TV)) maar die laat maar 1 richting signaal door.
Bestaat er een kabel die dus van Scart naar S-VHS gaat?
Ik heb al de search gebruikt en gekeken op de website van Conrad en Elecktronica online maar kom ze niet tegen.

Verwijderd

Er bestaan van die scartblokjes waarbij je kunt selecteren of je deze als input of output wil gebruiken. Kun je geloof ik zelfs nog bij de hema kopen voor een paar euro. Hier zit dan zowel S-Video als Audio op.

-edit-
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.avisat.nl/media/GN-1814.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 19:39 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Luister naar Raven... Ik heb ook zo'n input/output switch. Voor VHS is een VCD ook al van voldoende kwaliteit (of SVCD)... Je kunt natuurlijk een heel lange (S)VCD op DVD branden o.i.d ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Je moet wel een S-vhs video recorer hebben voordat deze kabel werkt.
En ik denk niet dat je zo'n video hebt anders had er ook wel een S-vhs uitgang opgezeten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 20:01:
En ik denk niet dat je zo'n video hebt anders had er ook wel een S-vhs uitgang opgezeten.
Onzin.
Ik heb geen S-VHS VCR en het werkt gewoon.

Verwijderd

Weet iemand of er ook stukjes zijn van s-video naar gewone a/v jackplug?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
TS: hoe ga je de boel capturen op je computer? via S-video of composiet? voor VHS voldoet composiet nml ook prima. Daarbij komt nog dat sommige video-recorders geen goed UITGANG-signaal geven op de s-video aansluiting (of alleen zwart/wit). kwestie van proberen.

@rock3T: wat bedoel je met een 'gewone' a/v plug?
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 20:01:
het is al honderd keer gezegd, maar nog maar een keer:

SVHS = videoformaat / videoband

S-Video = signaal / stekker

of je een SVHS recorder hebt of niet staat los van de aansluitingen. er zijn overigens wel weinig videorecorders waar standaard een s-Video aansluiting op zit, maar deze is dus (doorgaans) te maken door bovengenoemd scartblokje.

[ Voor 25% gewijzigd door BuG2FiX op 17-09-2003 09:43 ]

Pagina: 1