XP resetten pasword lukt wel, werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:03
Mbv de bekende bootdisk heb ik geprobeerd de schade te herstellen die ik vorige week had aangericht om mijn "geplande taken" werkend te krijgen.

Alles volgens de handleiding gedaan. sam editen, * voor leeg password en na quitten de twee vragen beantwoorden met "ja" beantwoorden die default op nee staan. Betreft opslaan/terugschrijven hives en sam vanuit de ramdisk..

Na het opstarten wil met "CONTROL USERPASSWORDS2" mijn normale gebruiker "test" weer admin rechten geven.
Kan niet zegt hij want (nog) niet genoeg rechten, is logisch natuurlijk.

Dus hij toont het loginscherm met het account "administrator" en vraagt om het wachtwoord. Deze laat ik natuurlijk leeg maar ik krijg een foutmelding "kan gebruikersopties niet tonen met opgegeven gebruikers informatie".
Hij accepteert volgens mij dus het "lege wachtwoord niet. En installeren programma's als admin zelfde verhaal.

Toen opnieuw de bootdisk truuk uitgevoerd nu maar met echt en nieuw password. Helaas zelfde verhaal dus maar weer op blank/leeg ingesteld voor de 3e keer, (bootdisk bevestigd na uitlezen na opnieuw opstarten ook dat hij blank/leeg is)

Nu staat wel mijn pc op automatisch doorstarten met account "test" zonder om een ww te vragen. Dat kan ik nu niet veranderen. Maar zou dat het zijn?

Afijn ik weet het ondertussen niet meer, ben bang dat ik toch alles opnieuw moet installeren.
Op zich overleef ik het wel als ik alles opnieuw moet installeren inc alle patches, liever niet natuurlijk.
Maar wat wel belangrijk is, dat ik al mijn mail van de laatste 2 jaar veilig stel en importeer in mijn nieuwe windows. Hoe pak ik dat eventueel aan?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

tav. je password: in de search genoeg over te vinden, daarnaast is het geloof ik niet helemaal de bedoeling dat dat hier gepost wordt (maar dat kan ik fout zien).

Wat betreft je mail: als je outlook gebruikt dan moet je even je schijf doorzoeken op een '.pst' bestand. Deze kun je later weer importeren. Staat wel ergens in je 'documents and settings'.

• ErikRo
Hoi die search had ik al aardig doorgeplozen (ben al de hele week bezig).
Ik was er bang voor dat het niet mocht dus als hij dicht gaat no problem. Maar ik hoop dat ze voor een keer de nadere kant opkijken voor ik mijn comp een "nekshot" moet geven.
Het is wel twee jaar verzamelde en geinstalleerde apps. Die ik kwijtraak en ik zal vast niet alles gebackupd blijken te hebben (maar daar kom je meestal achteraf achter :( ).

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Kun je niet terug naar een restorepoint? Of mag je helemaal niet meer inloggen?

//edit
1) welke mail-app gebruik je? (om je andere vraag te beantwoorden).
2) ik zeg niet dat die vragen niet mogen, ik denk dat ze niet mogen, maar ik denk wel vaker iets te denken.. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 19:38 ]

• ErikRo
Nee, ik mag niet meer restoren, niet updaten, niet upgraden, niets deinstalleren en niets installeren en geen security patches meer.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ Probeer deze is zou ik zeggen werkt ook prima voor XP

• ErikRo
Thanks, maar dit dus mijn befaamde bootdisk :)
Ga maar weer voor de zoveelste keer alle topcis doorlezen in hoop op de gouden tip.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

er is n prgramma, dat heet ERD commander
das n iso waar je mee kan booten en o.a je admin pass weer blanco maken (of iets anders opgeven). Maar ook je register edditen en zo
T is geen freeware.

eerst kijken dan zeiken

• ErikRo
Hoera,

Het is gelukt al snap ik nog niet helemaal hoe.
Even hoe het is gelukt.
Nav een topic hier, melde ik mij helemaal af (ipv afsluiten) en toen kon ineens account administrator selecteren (in een kleuren scherm dus niet dat (crtl-alt-del inlogschermpje) even geenterd en hier pakte accepteerde hem wel.
Goed eerst maar eens even zitten, want ik dahct het allemaal te snappen maar nu heb ik het gevoel weer helemaal bij nul terug te zijn.
In ieder geval bedankt voor de tips tot zover.

Het lijkt wel als er 2 verschillende administrator accounts op mijn pc staan, dus zelfde loginnaam, maar met elk ander ww. De ene admin is blijkbaar de andere niet??

Pagina: 1