Toon posts:

[DV] Capture kwaliteit is niet echt top.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik Capture vrij veel movies, maar ik vindt de kwaliteit eigenlijk altijd ronduit slecht,
Toen heb ik maar een Pinnacle DV500 gekocht met Adobe Premiere 6.0.
Ik dacht nu kan ik vast wel goed capturen van mijn JVC cam via firewire.

Maar de kwaliteit is gewoon nog even slecht. ik heb tig firewire kaartjes gekocht en allemaal geprobeert, verschillende software gebruikt, ik zet altijd alles op zijn aller hoogst maar het is gewoon wazig, en blokkerig.
(ik zal proberen een filmpje online te krijgen, maar 44sec is al 200mb groot.)

Weten jullie misschien hoe ik het beeld wel zo mooi kan krijgen zoals het ook op het DV bandje staat? want ik vind het toch wel erg jammer.
Zelfs met een Panasonic Professional TV camera, is het beeld op je DV band je echt super, zet je het op de computer blijft er niks van over lijkt het meer een webcam.

wat ik zo vreemd vind, als ik mijn DV camera aansluit en ik druk op play en ik kijk via de software van windows (mijn jvc cam komt dan bij My Computer te staan en dan kan ik het beeld zien) dat is gewoon mooi beeld, maar als ik ga capturen, dan wordt het beeld rond uit slecht :'( heb ook al tig kabels geprobeert.

Nu heb ik al veel capture werk gezien van mensen maar daar vond ik de kwaliteit ook niet echt denderent... wat voor hardware/software moet je nou hebben om professioneel te kunnen capturen?

Alvast bedankt

ps. als ik capture wordt het altijd een avi bestand...

Update
Ik kan jammer genoeg geen beeld online zetten omdat 19sec beeld al 70mb is :P zoveel space heb ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 19:16 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet er ook een beetje compressie overheen gooien dan kun je ook wat online zetten...

Premiere laat in de preview DV idd erg blokkerig en lelijk zien. Als je het rendert ziet het er al beter uit. Ook is het handig een deinterlace filter toe te passen, dat scheeld een heleboel op de PC monitor. Aan de kabels en FW kaarten ligt het ebsoluut niet. Let wel dat het misschien op TV geweldig uitziet... Op de PC valt dat vaak weer tegen omdat de resolutie en scherpte van je monitor veel beter is.

Lijkt mij dat je eerst wat basiskennis moet opdoen over digitaal video bewerken voor je echt gaat beginnen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58
Het capturen gebeurt digitaal en zonder kwaliteitsverlies. Wat je op je scherm ziet is dus de kwaliteit van de film zelf, niet de kwaliteit van het captureproces.

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 16 September 2003 @ 19:42:
Je moet er ook een beetje compressie overheen gooien dan kun je ook wat online zetten...

Premiere laat in de preview DV idd erg blokkerig en lelijk zien. Als je het rendert ziet het er al beter uit. Ook is het handig een deinterlace filter toe te passen, dat scheeld een heleboel op de PC monitor. Aan de kabels en FW kaarten ligt het ebsoluut niet. Let wel dat het misschien op TV geweldig uitziet... Op de PC valt dat vaak weer tegen omdat de resolutie en scherpte van je monitor veel beter is.

Lijkt mij dat je eerst wat basiskennis moet opdoen over digitaal video bewerken voor je echt gaat beginnen.
Heb wel redelijk wat basis kennis.... heb ook al vrij veel gemaakt, maar ik denk dat ik misschien wel te veel eis, heb even alle instellingen op nieuw ingestelt het blokkerige is nu weg, :)

Maar de kleuren zijn ook niet optimaal. ik weet niet of hier nog iets aan te doen is....

Anders ga ik maar opzoek naar een DVD cam. waar je een DVDtje in stopt :P
volvens mij is dat weer beter als DV bandjes :D
Lampje schreef op 16 September 2003 @ 19:47:
Het capturen gebeurt digitaal en zonder kwaliteitsverlies. Wat je op je scherm ziet is dus de kwaliteit van de film zelf, niet de kwaliteit van het captureproces.
Klopt dit lijkt mij dus ook, maar op een of andere manier, wordt de kwaliteit lager...
Het is nu al weer iets beter, maar ik blijf het gevoelhouden dat er een soort compressie plaats vind...

is er nog iets te doen aan de kleuren? dat die wat "scherper" worden?

ps. ik wou express geen compressie doen want dan kan je het effect niet meer zien.
Want dan wordt het zo ie zo blockerig :P daarom heb ik geen filmpje online gezet want een compressie filmpje is nogal nutteloos met dit probleempje.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het trouwens ook nog aan de player liggen? want in Adobe Premiere ziet het er beter uit als ik het afspeel als in Windows Media player... dit valt me in eens op....

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb gemertkt dat verschillende mediaspelers verschillende kleuren geven met DV avi's (ook verschillende kwaliteiten)... Als je dan een re-econde naar bv divx doet dan blijven de kleuren crisp en scherp.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit heb ik als laatste gecapt, omdat je op deze screen goed kan zien wat mijn probleem is lukt het hier lijkt mij ook wel mee,

http://www.advance-studios.com/corne/capprobleem.jpg
360kb :P

Je kan het wel zien, veel blockjes, kleuren klopen niet, althans niet bij het filmpje.
+ dat het ook een beetje blurrie is :P

Ik speelde de film daar af in Windows Media player die van Win XP pro.
deepspace schreef op 16 september 2003 @ 20:03:
Ik heb gemertkt dat verschillende mediaspelers verschillende kleuren geven met DV avi's (ook verschillende kwaliteiten)... Als je dan een re-econde naar bv divx doet dan blijven de kleuren crisp en scherp.
Hier bedoel je mee, als ik mijn filmpje zou encoden naar Divx dat het beeld beter zou moeten zijn? want als dat echt zo is ga ik dat gelijk even proberen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 20:09 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja... WMP... wat zal ik zeggen... :r Probeer een "echte" mediaplayer. WMP doet "deinterlacing" door pixels te verdubbelen, waardoor er een blokkig effect ontstaat. Andere players doen het wat beter... las je naar divx gaat zal het beeld idd scherper zijn (moet je wel een beetje goede kwaliteit aangeven, en interlaced natuurlijk)!

Trouwens.. Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt om steeds zulke grote bestanden te maken :P 350 Kb voor een jpg screenshot is wel erg groot!

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 16-09-2003 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 16 September 2003 @ 20:10:
Tja... WMP... wat zal ik zeggen... :r Probeer een "echte" mediaplayer. WMP doet "deinterlacing" door pixels te verdubbelen, waardoor er een blokkig effect ontstaat. Andere players doen het wat beter... las je naar divx gaat zal het beeld idd scherper zijn (moet je wel een beetje goede kwaliteit aangeven, en interlaced natuurlijk)!

Trouwens.. Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt om steeds zulke grote bestanden te maken :P 350 Kb voor een jpg screenshot is wel erg groot!
lol ik hou niet van compressie :P

wat voor player raad je dan aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 20:40 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

... tja... mplayer of xine... maar dan zul je linux moeten installen :) Je zou ook de win32 versie van mplayer kunnen proberen (of die het goed doet weet ik niet).

Verder vind BSplayer wel aardig... maar het is wel weer een tijd geleden dat ik wat met windows gedaan heb. Er zijn nog wel meer players te vinden. Ik zou zegen: zoek eens op GoT!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
media player classic....te vinden op http://sourceforge.net/pr...d=82303&release_id=181401

Kun je ook standaard DVD's mee afspelen, en zelfs real en quicktime bestanden zonder realplayer en quicktime geïnstalleerd te hebben

Verwijderd

Topicstarter
SMulTiE schreef op 16 September 2003 @ 20:50:
media player classic....te vinden op http://sourceforge.net/pr...d=82303&release_id=181401

Kun je ook standaard DVD's mee afspelen, en zelfs real en quicktime bestanden zonder realplayer en quicktime geïnstalleerd te hebben
:D dat is echt een top tip

WOW dit is echt super het beeld is gewoon velemalen beter
de combinatie DIVX + MPC is super :D tnx allemaal ik ben zo wel geholpen :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 21:40 ]

Pagina: 1