Toon posts:

Printer in het netwerk dmv Sweex printer server!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe printer/scanner/kopieër combinatie te kopen, en wel de volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www4.alternate.nl/prodpic/200x200/w/wt-h03.jpg
HP PSC 2110

Nu zit er op deze printer geen netwerk/lan aansluiting, en dus heb ik een soort van gelijk iets gevonden. En dat is dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://www4.alternate.nl/prodpic/200x200/w/wz-e01.jpg
Sweex Printserver

Heeft iemand ervaring met deze printserver van Sweex, en kan de printserver dmv een 10/100Mbit netwerkkabel gewoon in mijn E-Tech router/switch stoppen?

Bvd,
Ivo

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:55

YellowCube

Wait...what?

ik heb geen ervaring met deze specifieke printserver, maar ik kan je wel vertellen dat je dat ding inderdaad zo aan je router kunt hangen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

je kunt hem wel in je router stoppen maar als ik het goed begrijp kun je misschien beter een HP jetdirect kopen of een intel netport. Daar heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen mee en zjn relatief makelijk te configureren

Verwijderd

misschien wel een leuk vraagje om er meteen bij te zetten, kun je de scanner ook via het netwerk benaderen op de een of andere manier, of moet je dan toch de printer via usb/parallel op je pc aansluiten.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05
kost zo'n ding?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 19:27:
misschien wel een leuk vraagje om er meteen bij te zetten, kun je de scanner ook via het netwerk benaderen op de een of andere manier, of moet je dan toch de printer via usb/parallel op je pc aansluiten.
globaal antwoord

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bij de alternate ongeveer €80,-

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
1: De printerfunctie zal met die printserver werken, de overige functies niet!!!

2: Bij Alternate hebben ze een W-Linx Router MET ingebouwde printserver die aanzienlijk goedkoper is dan een losse printserver (http://www3.alternate.nl/...r=o1sw15&refer=Routers%20). Ja, ik kijk net, de printserver functie staat er niet bij, en het plaatje komt niet overeen. Ik heb die router zelf afgelopen vrijdag gekocht, dus hij heeft die printserver wel!!. En werkt overigens ook met kabel!!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

superbikkel schreef op 21 September 2003 @ 11:56:
1: De printerfunctie zal met die printserver werken, de overige functies niet!!!

2: Bij Alternate hebben ze een W-Linx Router MET ingebouwde printserver die aanzienlijk goedkoper is dan een losse printserver (http://www3.alternate.nl/...r=o1sw15&refer=Routers%20). Ja, ik kijk net, de printserver functie staat er niet bij, en het plaatje komt niet overeen. Ik heb die router zelf afgelopen vrijdag gekocht, dus hij heeft die printserver wel!!. En werkt overigens ook met kabel!!
Je hebt gelijk, echter is de HP printer/scanner/copiër van de topicstarter usb-only. Ik heb die W-Linx zelf ook bij iemand geïnstalleerd, maar die heeft alleen een paralelle aanlsluiting. Gaat niet werken dus...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

superbikkel schreef op 21 September 2003 @ 11:56:

knip
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
HP all-in-one model      Using print sharing   Connected to an HP Jetdirect print server 

HP PSC 700 series         Printing only        Printing and scanning1 
HP PSC 900 series         Printing only        Printing only 
HP PSC 2100 series        Printing only        Printing only2 
HP PSC 2200 series        Printing only        Printing only2
HP PSC 1200 series        Not Supported        Not supported 
HP Officejet 6100 series  Printing only        Printing only2 
HP Officejet V series     Printing only        Printing only 
HP Officejet 5100 series  Printing Only        Printing only

1 Using the embedded Web server as described in the Scanning using the embedded Web server section.

2 Scanning with the embedded Web server is not supported by HP but may function.

Misschien toch net mogelijk :) onder voorwaarde dat je een hp jetdirect server neemt tuurlijk

misschien werkt dez link nog straks

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 21-09-2003 16:56 ]

Iperf

Verwijderd

ik ben op zoek naar het lijstje waar de ondersteunde en niet ondersteunde printers op staan... ??? heb de search gebruikt... maar alle links (van de hp sites) zijn verplaatst :(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je nou eens vertelde ober welke printserver je het hebt ?

voorbeeld

of bedoel je dit ?

Iperf

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Niet echt mijn eigen productgroep, maar dit moet werken met een JetDirect 175X... Meest simpele HP kaartje wat er is... Desondanks nog ruim 200 Euries...

Maar volgens mij heeft de 175X geen EWS (Embedded Web Server) dus scannen kan je dan vergeten... Daarvoor moet je minimaal een Jetdirect 310X hebben, die beginnen rond de 300 euro...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

let op!

dit is een tamelijk out topic welke voor een urlletje is getrapt
niks mis mee imho .. maar de topicstarter zal nu wel printen vermoed ik zo

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 29-04-2004 19:51 ]

Iperf

Pagina: 1