Hallo Mensen,
Ik heb sinds kort een nieuwe server voor mijn netwerk, hij is helaas nog niet operationeel, maar mischien kunnen jullie me helpen.
Ik draaie voorheen mijn server vaak op windows 2000 server, maar ik ben windows helemaal zat, en had het idee dat linux mischien wel wat was voor mijn server.
Nu wil het feit dat mijn server de volgende dingen moet kunnen doen :
- HTTP Server
- FTP Server
- IRC Server
- Internal Fileserver (alleen voor het netwerk)
- Internet Connection Sharing voor mijn clients
ik denk uit die andere dingen te komen, maar internet connection sharing, ik snap het even niet meer, mischien kunnen jullie het me uitleggen.
De specs van de server zijn volgend:
- S3 Virge Video
- AMD Duron 700mhz 64K Cache 3D-NOW
- MSI K7 Lite Mini-ATX
- 512MB SDRAM
- 2 x Samsung 5 Gig (Mirror)
- 1 x Maxtor 80 Gig
- 2 x 10/100Mbit NIC's
Ik heb linux redhat 9.0 geinstalleerd en dit werkt verder prima.
heb het volgende al ingestelt
- Externe Nic ->DHCP (veranderdt vaak)
- Interne Nic -> 221.180.10.1 - 255.255.255.0
- heb alles van linux redhat wat met servers te maken had geinstalleerd
als ik dns server setting aanklik krijg ik een vaag scherm met forward lookup domain en reverse lookup domain te zien als in windows, maar dat is dan ook het enige wat het zelfde is
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn kabel verbinding moet sharen met mijn clients ?
Ik heb sinds kort een nieuwe server voor mijn netwerk, hij is helaas nog niet operationeel, maar mischien kunnen jullie me helpen.
Ik draaie voorheen mijn server vaak op windows 2000 server, maar ik ben windows helemaal zat, en had het idee dat linux mischien wel wat was voor mijn server.
Nu wil het feit dat mijn server de volgende dingen moet kunnen doen :
- HTTP Server
- FTP Server
- IRC Server
- Internal Fileserver (alleen voor het netwerk)
- Internet Connection Sharing voor mijn clients
ik denk uit die andere dingen te komen, maar internet connection sharing, ik snap het even niet meer, mischien kunnen jullie het me uitleggen.
De specs van de server zijn volgend:
- S3 Virge Video
- AMD Duron 700mhz 64K Cache 3D-NOW
- MSI K7 Lite Mini-ATX
- 512MB SDRAM
- 2 x Samsung 5 Gig (Mirror)
- 1 x Maxtor 80 Gig
- 2 x 10/100Mbit NIC's
Ik heb linux redhat 9.0 geinstalleerd en dit werkt verder prima.
heb het volgende al ingestelt
- Externe Nic ->DHCP (veranderdt vaak)
- Interne Nic -> 221.180.10.1 - 255.255.255.0
- heb alles van linux redhat wat met servers te maken had geinstalleerd
als ik dns server setting aanklik krijg ik een vaag scherm met forward lookup domain en reverse lookup domain te zien als in windows, maar dat is dan ook het enige wat het zelfde is
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn kabel verbinding moet sharen met mijn clients ?