Toon posts:

RAID array configuratie op ICH5R lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren m'n 875P Neo fis2r binnen en helaas problemen.

Bij de 1e 3 keer opstarten liep i steeds vast op het geheugen (Corsair CMX256A-3200C2PT), maar uiteindelijk startte i door.

Ik had verwacht vervolgens het biosscherm te krijgen van de ICH5R (de Intel Raid for Serial Ata) om mijn 2 WD Raptors aan te kunnen maken als raid array (aan de southbridge chip dus), maar dit scherm komt niet. Hij boot door, toont wel het scherm van de Promise controller (waar 1 Maxtor s-ata aan hangt), maar ik wil m'n raid array aan de intel chip hebben.

In het Amibios v.1.6 heb ik het volgende ingesteld:
Integrated Peripherals > Onchip IDE Configuration >
Onchip ata operate mode: Native mode
Ata configuration: p-ata + s-ata
P-ata channel selection: Both
Combined Mode Option: s-ata 1st channel
s-ata ports definition: p0-1st./p1-2nd
Configure s-ata as raid: Yes

Doe ik iets fout? Of is dit mooie bordje een dod en dus een rma geval?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 22:09

Termy

valt er nog wat te fragge?

je doet idd iets fout. je moet de schijven niet aansluiten op de "SATA RAID" connectoren maar op SATA 1 en 2. Dan kan je gebruik maken van de ICH5R en komt de promise ook niet meer zeiken of je een array wil maken.

hoe ik dit weet? ik maakte precies dezelfde fout met mijn 2 Raptor's die nu gezellig samen werken in ICH5R RAID0 aangesloten aan de SATA 1 en 2 poorten.

tip! lees het mobo boekje, gelukkig ben ik dat gaan doen voordat ik hier het probje poste..
kan.... me... niet... inhouden... RTFM! :P

btw, je hebt toch geen niet-SATA schijven erin zitten? waarom dan P-ATA & S-ATA? gewoon alleen SATA in dat geval..

[ Voor 13% gewijzigd door Termy op 17-09-2003 09:43 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.