[Abit FX5600 256MB] Wilt niet starten van AGP

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Ik heb mijn Abit FX5600 256MB binnengekregen, ik steek dat ding in mn AGP slot, haal m'n PCI kaartje van 4mb er uit, doe de kabel van de monitor in de Abit FX5600 256MB en boot.. Hij wilt niet starten van de FX5600...
Ik doe de PCI kaart er weer in en boot naar windows, windows vind de kaart wel en ik installeer de drivers. In mn beeldscherm instellingen, kan je nu ook zien dat hij geinstalleerd is en er wordt gezegd in de eigenschappen dat het apparaat correct werkt.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar hij wil maar niet van de FX5600 draaien, m'n beeldscherm blijft op zijn "standby modus".. Als ik de monitor kabel in de FX5600 doe terwijl windows aanstaat, krijg ik een scherm met de helft van dat scherm een groen vlak en links een zwart vak..

Heeft iemand misschien de oplossing voor mijn probleem? Ik hoor het graag.

edit: Ik heb de FAQ gelezen maar ik wordt er niet wijzer op, ik heb ook m'n bios al gereset...

Specs:

A7V8X (laatste bios)
XP1700+
2x 256DDR PC2700

Drivers van nvidia.com zijn geinstalleerd en kaart wordt wel in windows gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door danslo op 16-09-2003 18:35 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zet eens in je Bios primary video device op AGP ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• danslo
Frag or die schreef op 16 september 2003 @ 18:08:
Zet eens in je Bios primary video device op AGP ;)
Ook al eens gedaan.. Wil niet baten.. En ik heb van een vriend begrepen dat dat niet hoeft als je de PCI kaart er uit haalt...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Moet stiekum toch wel ;)

Probeer't nog maar eens, 'al eens gedaan' geeft niet veel vertrouwen, ff bios goed doorspitten :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 17:07

Syzzer

Prutser

FragFrog schreef op 16 September 2003 @ 18:23:
Moet stiekum toch wel ;)

Probeer't nog maar eens, 'al eens gedaan' geeft niet veel vertrouwen, ff bios goed doorspitten :)
Echt? Mijn bios staat gewoon op PCI first en mijn AGP kaart werkt zonder problemen hoor... (Ik ben die vriend)

BTW hij heeft geen andere PC ter beschikking om ff te testen.

• danslo
FragFrog schreef op 16 september 2003 @ 18:23:
Moet stiekum toch wel ;)

Ik heb ding op AGP gezet, ging nog niet, toen kon ik de bios niet meer in want nu pakte hij PCI ook niet meer, PCI kaart er uit, bios reset, nog niet...

• FragFrog
Als ik de monitor kabel in de FX5600 doe terwijl windows aanstaat, krijg ik een scherm met de helft van dat scherm een groen vlak en links een zwart vak..
Je bios staat nu dus wel correct ingesteld (standaart optie is ws. AGP), en nog geen beeld. Verder vertoont de kaart, als'ie wel gebruikt word, kuren.

Begint er sterk op de lijken dat die kaart gewoon kapot is, en anders je AGP slot / mobo. Hij zou het nl. in windows gewoon goed moeten doen, geen raar beeld moeten geven. Belangrijke test: start'ie verder wel door (zonder beeld welliswaar) met alleen de AGP kaart erin? Want in dat geval ligt het zeer waarschijnlijk aan de kaart zelf, testen in andere pc waar mogelijk.

Overigens zou een bios reset gevolgd door opstarten met alleen PCI kaart ervoor moeten zorgen dat je weer gewoon windows in komt :)

• danslo
FragFrog schreef op 16 september 2003 @ 23:58:
[...]

Je bios staat nu dus wel correct ingesteld (standaart optie is ws. AGP), en nog geen beeld. Verder vertoont de kaart, als'ie wel gebruikt word, kuren.
Neej standaard optie is PCI dus ik zit weer via de PCI kaart

Begint er sterk op de lijken dat die kaart gewoon kapot is, en anders je AGP slot / mobo. Hij zou het nl. in windows gewoon goed moeten doen, geen raar beeld moeten geven. Belangrijke test: start'ie verder wel door (zonder beeld welliswaar) met alleen de AGP kaart erin? Want in dat geval ligt het zeer waarschijnlijk aan de kaart zelf, testen in andere pc waar mogelijk.
Het lijkt me niet dat de kaart stuk is, anders zou het niet door windows goed gedetecteerd worden, ik heb ook geen andere PC tot mijn beschikking zoals je misschien in de post van syzzer hebt kunnen lezen.

Overigens zou een bios reset gevolgd door opstarten met alleen PCI kaart ervoor moeten zorgen dat je weer gewoon windows in komt :)
Doh dat weet ik ook wel :P

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 17:07

Syzzer

Prutser

Wat natuurlijk wel kan is dat alleen een bepaalde chip op je kaart kapot is, waardoor hij wel met de rest v/d PC kan communiceren, maar geen correct beeld geeft (Correct me als ik nu onzin zit te blaten).

Ik ga vanmiddag ff kijken en als ik hem ook niet aan de praat krijg test ik hem hier wel ff >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Syzzer op 17-09-2003 08:05 ]

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Ligt het niet aan de monitor?

Ik zelf ook een dergelijk probleem gehad en bij bleek dat mijn monitor alleen oude analoge signalen kon verwerken.
Ik ben ook uren bezig geweest. Ik kon de kaart instaleren en configuren, maar na windows opnieuw opgestart te hebben had ik geen beeld meer.

Op het werk de monitor gewisseld voor een andere met digitaal signaal, probleem opgelost.

• FragFrog
cls schreef op 17 september 2003 @ 07:35:
Neej standaard optie is PCI dus ik zit weer via de PCI kaart
Denk dat'ie eerder naar AGP kijkt en daarna PCI pakt, maar wat jij wil, 't is jou mobo :)
Het lijkt me niet dat de kaart stuk is, anders zou het niet door windows goed gedetecteerd worden, ik heb ook geen andere PC tot mijn beschikking zoals je misschien in de post van syzzer hebt kunnen lezen.
BullshitOnzin, ik heb hier al 2x een R9700pro gehad die goed gedetecteerd werd, goed ingesteld, waar vanaf geboot werd maar die toch een totaal kapot beeld gaf, vol artifacts, tot zelfs willekeurige blokken groengeelpaarse stippen aan toe. Windows kijkt alleen even of de interface werkt, en of'ie -iets- toegestuurd krijgt qua informatie over de kaart. Daarna kijkt'ie nergens meer na totdat een driver een probleem veroorzaakt. Test'm nou maar gewoon in de pc van je vriend :)
Doh dat weet ik ook wel
Dat viel niet te merken uit 'toen kon ik de bios niet meer in want nu pakte hij PCI ook niet meer' ;)

Overigens zou een oude monitor ook voor problemen kunnen zorgen icm de refresrate. Maar an sich hoort die nog op minimaal te staan tijdens boot, en anders is de resolutie dan zo relatief laag dat je er geen last van hoort te hebben. Maar wie weet, ook dit zul je na die test achter gekomen zijn :)

Verwijderd

Test hem eens op een ander systeem, lijkt mij het best. Op dat van je vriend bevoorbeeld, dan pas kan je besluiten of als hij nu kapot is of niet
Pagina: 1