Pci sloten te weinig, geluidskaart eruit.

Pagina: 1
Acties:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi,

Zeg ik zit een beetje krap met pci sloten.
Alles zit vol. :X
Wil nl. mijn Firewire kaart erin doen, wil video bewerken.

slot 1 leeg, past nix in... koeler van de agp kaart zit in de weg.
slot 2 Matrox G200 voor dual monitor
slot 3 Leadtek tv kaart
slot 4 3Com netwerkkaart
slot 5 SBLive 1024 Value

Nu zit er op mijn bordje onboard geluid..... (ECS K7S5A) (C-Media CMI9738/4CH AC'97 CODEC).
Nu ga ik het toch vragen, ga ik veel verschil merken tov de SBLive???

Whatever.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nah, ik denk niet dat je dat gaat horen. Ik ben zelf ook overgestapt van een SB Live naar zo'n C-Media ding, en ik hoor geen verschil. Wellicht als je er dure test apparatuur aanhangt, dat je het verschil toonbaar kan maken, maar ik denk niet dat je het verschil zal horen. Ze zijn best goed hoor.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

edit: sorry,lama

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 17:55 ]

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
je geeft aan, firewire nodig te hebben. Je hebt geen vrije sloten meer en zou de soundkaartje eruit halen. Dus wat haal je op, een soundkaartje met firewire erop? Sb audigy bijv en anders die onboard ja, de laatste jaren is het stukken beter geworden

https://d4armory.io/Player/803500

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik hoop dat je speakers hebt, en geen koptelefoon. Het uitgangssignaal van de onboard geluidskaart op je ecs plankje is erg laag.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MBV

koeler van je agp slot modden? ;)

Ik weet niet wat je op je SBlive voor speakers hebt hangen, maar met een beetje kwaliteitsspeakers moet je dat verschil toch zeker horen (denk al vanaf creative 2400 2.1set).
Als het uitgangssignaal zo laag is dat je er met een koptelefoon last van hebt, dan zou ik zoieso er niet eens over nadenken! Een line-out is normaalgesproken genoeg om je koptelefoon op te blazen, en ook pc-speakers willen meestal een line-out hebben.
Ik zou er persoonlijk niet over nadenken, of je moet een SB Extengy kopen ipv je live.
Al erover nagedacht om je netwerk via usb2.0 aan te sluiten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb zelf ervaring met de overstap van SBlive naar K7S5A integrated SiS audio (d8 nl niet dat het CMI was :? ). Of je het merkt hangt sterk af van wat je ermee doet- ik had toen m'n K7S5A m'n hoofdsys was de boel op een HiFi versterker aangesloten en het verschil was toen ik omwille van IRQ problemen op de integrated audio terug stapte goed merkbaar, vooral in achtergronruis bij stiltes en in vervorming bij hogere volumes.

Dat gezegd, we hebben het hier over HiFi, met de gemiddelde PC speakers merk je er geen donder van. Dat is ook mijn ervaring nu ik een ander mobo in m'n hoofdsysteem heb met de SBLive 5.1 op HiFi en de K7S5A op de kleintjes heb, maakt geen worst uit.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 16 September 2003 @ 18:29:
Heb zelf ervaring met de overstap van SBlive naar K7S5A integrated SiS audio (d8 nl niet dat het CMI was :? ). .
Er zijn verschillende revisies van het K7S5A board.
Rev1.1 heeft SiS 7012 aan boord en Rev3.1 heeft -zoals TS aangeeft- een Cmedia chipset.
http://www.ecs.com.tw/dow...bmenu_id=26&function_id=4

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Overstappen naar Sound Blaster Audigy :)
Heeft firewire en is technisch beter dan de SB Live

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Vergeten te vermelden.

Pc hangt aan een Denon versterker, en 2 Mission 761 speakers.... ;)
Hmmz, ik denk dat ik dan maar een andere geluidskaart ga halen (mits betaalbaar).

Bedankt voor de reacties.

Whatever.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
meendering schreef op 16 September 2003 @ 19:18:
Vergeten te vermelden.

Pc hangt aan een Denon versterker, en 2 Mission 761 speakers.... ;)
Hmmz, ik denk dat ik dan maar een andere geluidskaart ga halen (mits betaalbaar).

Bedankt voor de reacties.
Probeer het eerst.... kost je niks om te proberen. :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Tuurlijk... gehehe... zal het morgen ff proberen... nu ff druk. ;)

Whatever.

Pagina: 1