Toon posts:

Uitval % plasma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij iets vertellen over de uitval percentage van plasma tv's? en welke klachten ze meestal hebben.

alvast bedankt..

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 16:44

psy

Volgens mij kunnen ze niet tegen stilstaande beelden (inbranden).

Kijk anders eens op www.dvdforum.nl ofzo.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zover ik weet hebben ze ongeveer dezelfde kwaaltjes als een CRT, intensiteit neemt na verloop van tijd af en ze kunnen inbranden.

lijk me meer een topic voor AV btw

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 16-09-2003 19:52 ]

Iperf

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
Daarnaast is de levensduur rond de 6/7 jaar en als ze een tijd in het zonlicht staan wordt het beeld groenig.

Plasma schermen staan nog redelijk in de kinderschoenen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

TV's == AV
Move OH > AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
maar er is verder niemand die egt weetwat de uitval percentage's zijn van bepaalde merken.?

Verwijderd

Het is misschien wat offtopic:

Ik verkoop de schermen zelf, en ik denk dat je vooral op beeldkwaliteit (en een beetje goed merk) moet afgaan. Niet op percentages van levensduur enzovoorts. Er zit enorm veel verschil in kwa kwaliteit. Ik zou zeggen, ga daar vooral op af (en als je een beetje goed merk hebt (JVC, Thomson, Panasonic, Pioneer), dan zit het met de levensduur en garantie ook wel goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 09:10:
maar er is verder niemand die egt weetwat de uitval percentage's zijn van bepaalde merken.?
Bij productie is er al een hoge uitval : 1 op 3 schermen kunnen ze weggooien, daarom zijn de productiekosten van een plasmascherm erg hoog. Maar je bedoelt natuurlijk de uitval in de gebruiksperiode, dat zal de tijd leren de beste beproeving is nog altijd het uiteindelijke gebruik van een apparaat. Je kan niet alles van te voren voorspellen, en de nieuwe generatie is nog niet lang genoeg op de markt om er iets zinnigs over te zeggen.

• Bigfoot
  • Laatst online: 20-02 12:29
Rody schreef op 16 September 2003 @ 19:54:
Daarnaast is de levensduur rond de 6/7 jaar
Dat is niet de levensduur maar de tijd waarna de lichtintensiteit gehalveerd is. Maar ook met halve intensiteit heb je nog goed beeld hoor...

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Contrast van Plasmas is idd al erg hoog ivm met TFT's

maar toch nog jammer dat het kinderschoenentechniek is
zou echt graag zo'n scherm aan de muur hebben

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Bergie
  • Laatst online: 15:06

Bergie

Lekker belangrijk...

Volgens mij heeft er een paar maand terug een artikel in de C'T gestaan over plasmaschermen. Als ik er aan denk zal ik vanavond even kijken of ik het terug kan vinden.

Yamaha MT-09

• Bigfoot
DarkHelmet schreef op 17 september 2003 @ 13:11:
Contrast van Plasmas is idd al erg hoog ivm met TFT's

maar toch nog jammer dat het kinderschoenentechniek is
zou echt graag zo'n scherm aan de muur hebben
Hoezo kinderschoenentechniek?

Ze doen het toch prima? En wat zou het dat de lichtintensiteit wat afneemt over 7 jaar, het is dan nog steeds een mooie TV.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Heb de desbetreffende C'T even opgezocht, tis die van april 2003. Als ik het artikel even vluchtig doorlees zie ik de volgende minpunten staan:

- het rendement is erg laag. Er wordt veel warmte ontwikkeld waardoor de grotere modellen (vanaf 50 inch) aktief gekoeld moeten worden mbv fans.

- Ook de lichtopbrengst is niet erg efficient tov lcd scherm. Het licht van het fosfor in plasmaschermen wordt in alle richtingen gestuurd. Dit in tegenstelling tot LCD schermen waar het licht van de CCFL buisjes dmv reflectoren alleen in de richting van de vloeibare kristallen wordt gestuurd.

- Zoals eerder is gezegd kan het inbranden nogal tot problemen lijden.

- De levensduur: er staat hier dat sommige plasmaschermen elk jaar zo'n 20% van hun luminantie verliezen. Dit leid dus tot een levensduur van maar 5 jaar. Maar ik neem aan/hoop dat dit de goedkoopste versies betreft en dat de wat duurdere types een stuk langer meegaan.

Yamaha MT-09

• Bigfoot
- De levensduur: er staat hier dat sommige plasmaschermen elk jaar zo'n 20% van hun luminantie verliezen. Dit leid dus tot een levensduur van maar 5 jaar. Maar ik neem aan/hoop dat dit de goedkoopste versies betreft en dat de wat duurdere types een stuk langer meegaan.
Als het al 20% zou zijn heb je na 5 jaar nog (0,8)^5=33% over geen 0% zoals jij zegt....

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Bigfoot schreef op 18 September 2003 @ 08:47:
[...]

Als het al 20% zou zijn heb je na 5 jaar nog (0,8)^5=33% over geen 0% zoals jij zegt....
correctie: zoals de C'T zegt :) het hang er inderdaad vanaf waar je die 20% van neemt. Blijkbaar is het hier altijd ten opzichte van de oorspronkelijke luminantie genomen.

Yamaha MT-09

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn