Oke. Gister ging ik mijn voeding rma'en. Eerst moest ik zeker zijn dat ie echt niet goed was. Ik haalde het uit mijn pc en stopte de voeding in zijn pc. Prima werkt, maar veels te lage voltages (das ook de reden voor rma). Dus ik had voldoende bewijs die ie dus niet goed is. Ga ik hem weer in mijn pc stoppen en........niks! Hij start op, alle lichtjes en fan draaien maar geen beeld, geen piep. Toen weer alles los gemaakt en opgestart... paar onduidelijke piepjes etc. Vanmorgen de voeding verwisseld voor eentje van 550W (Q-TEC). Ik zit nu dus te testen. Dit is wat ik tot nu toe heb:
Als ik:
- mobo + psu aandoe werkt ie prima. althans denk ik want ik hoor geen piepjes.
- mobo + psu + cpu = lange piep.........lange piep........lange piep en ga maar door
- mobo + psu + cpu + mem = idem
- mobo + psu + cpu + mem + gfx = idem
- mobo + psu + mem + gfx = niks, maar ook nietp osten dus
Dat zal wel logisch zijn omdat ik d8 dat je geen piepjes kon horen zolang er geen cpu in zit. Ik denk dus dat de cpu kapot. Maar hoe kan ik zeker weten wat wel of niet meer werkt? Ik heb geen tweede pc met reserve onderdelen. Ik heb wel een 2e cpu (athlon 1200) maar die is helemaal onder de as3 en zal niet goed werken denk ik. Toen ik hem erin zetten en de pc aandeed werd ie wel warm, maar er gebeurde verder niks. Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen of proberen. Iemand ideeen? En verder kan ik nergens vinden wat die piepjes betekenen... het begint dus zo.. lange piep-pauze-langepiep-pauze-lange piep- pauze etc.. en het blijft dus oneindig door gaan.... i'm desperate
Als ik:
- mobo + psu aandoe werkt ie prima. althans denk ik want ik hoor geen piepjes.
- mobo + psu + cpu = lange piep.........lange piep........lange piep en ga maar door
- mobo + psu + cpu + mem = idem
- mobo + psu + cpu + mem + gfx = idem
- mobo + psu + mem + gfx = niks, maar ook nietp osten dus
Dat zal wel logisch zijn omdat ik d8 dat je geen piepjes kon horen zolang er geen cpu in zit. Ik denk dus dat de cpu kapot. Maar hoe kan ik zeker weten wat wel of niet meer werkt? Ik heb geen tweede pc met reserve onderdelen. Ik heb wel een 2e cpu (athlon 1200) maar die is helemaal onder de as3 en zal niet goed werken denk ik. Toen ik hem erin zetten en de pc aandeed werd ie wel warm, maar er gebeurde verder niks. Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen of proberen. Iemand ideeen? En verder kan ik nergens vinden wat die piepjes betekenen... het begint dus zo.. lange piep-pauze-langepiep-pauze-lange piep- pauze etc.. en het blijft dus oneindig door gaan.... i'm desperate