[Toshiba tekBright] Flikkert, heb een beetje hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo beste GOT'ers
Ik kon niet mijn specifieke probleem vinden in de search dus ik leg het ff uit
Mijn Toshiba tekkbright monitor flikkert soms roze en groen.
Ik heb alle resoluties geprobeerd en alle Refresh Rates.
Dat maakt echt helemaal geen verschil.
Ik heb al een andere monitor op mijn "prehistrorische" Toshiba Equium 7100S Pentium II350 Mhz :)
Die andere monitor heeft helemaal geen problemen dus het zal niet liggen aan mijn computer. Ik heb ook al een andere videokaart geporbeerd, geen verschil.
Ik denk dus dat het aan de monitor ligt. Hij knippert ook als ik aan de dikke VGA kabel trek, als hij knippert en dan aan die kabel ga klooien dan knippert hij haast niet meer, of juist heel veel...
Als ik de monitor laat repareren, hoeveel kost dat dan ongeveer... of kan ik dan beter gewoon een andere kopen, en op dat 2de zit ik echt niet w8en. Een monitor is nu helemaal duur :P
Alvast bedankt,
Nokko

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Je kabel is kapot,

Repareren is vaak duur (heb je nog garantie)

Zo nee, dan kan je natuurlijk altijd zelf gaan solderen. Niet echt moeilijk maar wel bewerkelijk. Als je je monitor opemaakt even goed op de hoogspanning letten. Al zal de signaalkabel daar niet direct in de buurt komen.

Je kan proberen het kappotte deel van de kabel naar binnen in de monitor te trekken zodat het je het niet meer kan bewegen. Dan nog even een goede knik bepalen waarin hij niet flikkert en klaar.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,
Helaas heb ik geen garantie meer,
Ik ben er ook achtergekomen dat een het "flapje" die de kabel zeg maar in de monitor houdt een beetje loslaat zodat de kebel een stukje uit de monitor getrokken kan worden, heeft dat iets met dit te maken?
Alcast bedankt...

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Dat zou goed kunnen,

Je zou dus je kabel een stukje kunnen inkorten en weer vastsolderen aan de connector of printplaat...
Als je mazzel hebt hoef je alleen maar dat "flapje" weer vast te lijmen (epoxy)