Ik ben aan het rpoberen om mijn site W3-vriendelijk te maken. Dit betekent dat alle (bijv.) HTML code helemaal naar de W3 standaard is, bijvoorbeeld dat alle plaatjes een alt="bl@@t" attribuut hebben enz.
Nu ken ik de validator, en daar heb ik 2 vrage over:
1-die validator (hier) bepaalt of je site standaard is door te kijken naar de DOCTYPE specificaie. Stel dat je site in perfecte HTML 1.0 is geschreven, maar in de DOCTYPE zet je dat het HTML 4.1 is, dan zullen er veel fouten komen, want je site is misschien HTML 1.o standaard, maar de validator denkt dus dat je site HTML 4.1 is.
Nu heb ik een standaard HTML document geschreven: hij maakt gebruik van een CSS, maar er zitten ook wat BGCOLOR'tjes in enz. Hoe weet ik welke HTML versie dat is??
2-als ik min document door die validator haal (ik heb in de DOCTYPE aangegeven dat het een HTML 4.01 document is), dan geeft die allerlei vreemde errrors.
Bij de uitleg staat, dat de HTML versie die ik in mijn DOCTYPE heb staan (4.01) het attribuut 'leftmargin' niet ondersteunt. Dit is toch onzin?? Deze errors krijg ik ook bij o.a. de volgende attributen: cellspacing, cellpadding, width (bij een marquee), enz.
Wat is hier aan te doen? Moet ik alles in een CSS zetten ofzo?
Mijn DOCTYPE regel:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
Alvast bedankt (BTW, ik heb de search al gebruikt--> niks gevonden)
Nu ken ik de validator, en daar heb ik 2 vrage over:
1-die validator (hier) bepaalt of je site standaard is door te kijken naar de DOCTYPE specificaie. Stel dat je site in perfecte HTML 1.0 is geschreven, maar in de DOCTYPE zet je dat het HTML 4.1 is, dan zullen er veel fouten komen, want je site is misschien HTML 1.o standaard, maar de validator denkt dus dat je site HTML 4.1 is.
Nu heb ik een standaard HTML document geschreven: hij maakt gebruik van een CSS, maar er zitten ook wat BGCOLOR'tjes in enz. Hoe weet ik welke HTML versie dat is??
2-als ik min document door die validator haal (ik heb in de DOCTYPE aangegeven dat het een HTML 4.01 document is), dan geeft die allerlei vreemde errrors.
Bij deze lijn geeft hij bijvoorbeeld de error: there is no attribute "LEFTMARGIN". Ik heb al uitgevonden dat dit niets met hoofdletters te maken heeft. Als ik mijn HTML in hoofletters typ, dan geeft hij nog steeds die fout.<body topmargin=0 leftmargin=0 bottommargin=0 rightmargin=0 scroll=no>
Bij de uitleg staat, dat de HTML versie die ik in mijn DOCTYPE heb staan (4.01) het attribuut 'leftmargin' niet ondersteunt. Dit is toch onzin?? Deze errors krijg ik ook bij o.a. de volgende attributen: cellspacing, cellpadding, width (bij een marquee), enz.
Wat is hier aan te doen? Moet ik alles in een CSS zetten ofzo?
Mijn DOCTYPE regel:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
Alvast bedankt (BTW, ik heb de search al gebruikt--> niks gevonden)
[ Voor 4% gewijzigd door sjaakaq op 16-09-2003 15:32 ]
leoaq.fm // Jeune Loop