USB naar LPT

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Bestaat er een converter dat ik een usb printer op een LPT poort kan gooien? Ik moet namelijk een printer aan een RIP koppelen maar de rip ondersteund alleen LPT en de printer is usb...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Nee dat kan niet.
Je zult een USB kaartje voor die PC moeten kopen denk ik. Hoeft niet veel te kosten.

Wat is een RIP?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

Stoney3K

Flatsehats!

Dan heb je denk ik pech. Als je al een LPT naar USB converter wil wagen, moet je heel wat kunst- en vliegwerk uithalen met schuifregisters en zo. Daarbij komt dat USB vele malen sneller is dan de standaard parallelle poort, zelfs nog ECP. Als je hem al op je RIP gekoppeld krijgt heb ik mijn twijfels of je 'm aan het printen krijgt.

Als je met een RIP == router bedoelt dan kan het denk ik sowieso niet, routers ondersteunen d8 ik geen bidirectionele communicatie.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Mishmash
Een RIP is een programma die een postscriptfile van een werkstation ontvangt. Deze omzet naar leesbare taal voor de printer en hem dan doorstuurt naar de printer.

Er zit wel een USB poort op de server waar hij op moet maar het programma ondersteund geen usb poort...

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

andersom wel, maar helaans andersom zoals gemeld zal waarschijnlijk niet gaan.... ik heb ze in ieder geval nooit gezien. Lijkt me ook een onzinnige optie... zit er geen connector voor parallel op de printer, de meeste HP's in ieder geval hebben de mogelijkheid voor beide opties.

1 + 1 = 3

• Mishmash
Het is geen HP printer. Het is een Canon i9100 A3 printer. Er zit alleen een USB aansluiting op helaas :(

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 20:43
Welk besturings systeem ?

Je kan namelijk een netwerk printer mappen voor dos applicaties.

Bijvoorbeeld :
NET USE LPT1 \\Server\Printer

alle verkeer wat naar LPT1 gestuurd word, word gemapped naar \\server\printer

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

Stoney3K

Flatsehats!

Bud_s schreef op 16 September 2003 @ 15:43:

Bijvoorbeeld :

Als hij PostScript gebruikt zal hij denk ik niet onder Windows werken...

Ik denk dat je moet kijken voor de nieuwste kernel voor je server en dan maar hopen dat je printer ondersteund wordt. Lukt 't niet met "Generic USB Printer support"?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Mishmash
Ik ga het toch even proberen. Alvast bedankt!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 20:43
Stoney3K schreef op 16 September 2003 @ 15:46:
[...]

Als hij PostScript gebruikt zal hij denk ik niet onder Windows werken...

Ik denk dat je moet kijken voor de nieuwste kernel voor je server en dan maar hopen dat je printer ondersteund wordt. Lukt 't niet met "Generic USB Printer support"?
Postscript is gewoon platte tekst ! (op een paar stuurcodes na aan het begin van de file geloof ik)

FYI Windows werkt probleemloos met Postscript, dat is nu precies het mooie aan PostScript. Een universele taal, vector georienteerd, de afdruk kwaliteit is helemaal afhankelijk van je printer. Dus, hogere resolutie betekent niet dat je printfile uit de kluiten groot word.

normaal heb je meer problemen met al die vreemde PCL codes en die <esc> codes.

@Mishmash : give it a try
mocht het niet lukken, geef even wat meer info over je configuratie.
OS enzow is wel handig om te weten :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bud_s schreef op 16 September 2003 @ 15:43:

Bijvoorbeeld :

moet je wel een server daarvoor neerpleuren ....
usb kaartje is wat goedkoper

(postscript is absoluut geen probleem btw)

Iperf

• Mishmash
Ik zal even de situatie omschrijven:

We werken voornamelijk op Apple computers, vanaf de apple word een EPS naar de RIP toe gestuurd (P4 3.06Ghz Win2000 machine). Die ript het bestand en stuurt het door naar de printer (HP 5000). Nu heeft mijn baas een 2e kleine printer erbij gekocht voor het afdrukken van kleine A4 en A3 documenten, deze printer heeft alleen een USB poort (Canon i9100). We hebben een order voor 30x A3 dat we mooi op die printer kunnen printen maar het probleem is ivm lettertypes e.d. dat het direct vanuit de mac met een PS file geprint moet worden. De printer zelf ondersteund alleen geen PS. Daarom wil ik deze ook aan de server hangen. Op de server draait de software: Onyx Rip 5.6.1.

Nu is het probleem dat de Onyx rip standaard geen printer installatie file heeft voor dat type Canon printer maar wel van een type lager (de 8500) en die zou ook gewoon moeten werken.

Het probleem is nu het volgende: De printer staat aangesloten op de RIP machine met usb, geinstalleerd onder Onyx als een 8500. Bij onyx geeft ie aan dat de printer idle is (dat hij contact heeft dus). Als ik nu een testfile naar de printer toe stuur komt ie netjes bij de rip aan. Die gaat hem rippen en stuurt hem door naar de printer... Alleen de printer gaat niet printen! De opdracht verdwijnt gewoon (onyx doet alsof hij hem goed heeft afgerond).

• Mishmash
De net use LPT2 werkt nie helaas... :(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.canon-europe.c...rinters/Bubble_Jet/i9100/
The Bubble Jet i9100 has a USB interface and is compatible with Win 98/Me/2000/XP and Mac OS 8.6 - 9.x / Mac OS X. It also supports the optional PowerRIP 2000™ PostScript RIP solution from iProof, which effectively turns it into a PostScript printer allowing the production of accurate contract quality proofs. The printer can also be shared in a network with the simple addition of an optional adapter.
mischien de moeite waard om te proberen ?
demo 50MB !!!

edit:

mischien is dit je probleem wel
http://www.iproofsystems.com/Canon/supportcanonupdates.htm

You MUST use the latest Canon native driver for PowerRIP to function properly (Windows only) You can download the latest drivers here:
xp/2000
98/me

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 16-09-2003 23:17 ]

Iperf

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 17:09
Ik claim niet bekend te zijn met RIP, maar als RIP een windows-programma is, print hij dan niet gewoon rechtstreeks naar de windows drivers? Die drivers mogen dan de fysieke laag afhandelen, beetje a la OSI...

Zoe het zelfde zijn als wanneer IE wel met kabel-internet werkt maar niet met ADSL...

En anders, maakt de driver van de Canon geen virtuele LPT-poort aan? afaik doen de meeste USB-printer-drivers dat wel, speciaal om onder DOS etc nog te kunnen printen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mishmash
Geweldig jongens!!!! Ik ga dat andere rip proggie meteen proberen! :D

En nee, als je via de RIP print gaat het niet door de windows drivers heen. De RIP heeft z'n eigen drivers namelijk.....
Pagina: 1