[NF7] Boot niet door

Pagina: 1
Acties:

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Vreemd probleem hier. Gisteren de Abit NF7 2.0 gekocht en thuis uiteraard meteen geinstalleerd. Maar toen op het moment supreme geen beeld, geen piepjes, alleen het opspinnen van de HDD en fans van de proc, video en case. Vreemd dacht ik, is alles wel goed aangesloten? Dat gedubbelchecked, alles zit goed, kabels, jumpers etc. alles ok. Nog steeds geen beeld en geen piepjes.

Hmz, hardware stuk? Ik denk als ik nou mijn geheugen samen met mijn videokaart eruit haalt, dan moet het mobo wel gaan piepen. Maar nee hoor, geen reactie, alleen het opspinnen van de fans en HDD maar verder niks. Wel gingen bij alle pogingen twee ledjes branden op het mobo, een rode en een groene, later kwam ik erachter dat dit ok is want dit geeft aan dat het bord spanning heeft op de 5 en 12 volts lijnen. Zelfs een clear CMOS met de voedingskabel eruit geeft geen relaas.

Ok, volgende stap, processor. Ook gelezen om die er even uit te halen en weer opnieuw erin, gedaan dus, maar nog steeds hetzelfde probleem. Geen beeld.

Nogal geirriteerd teste ik alle hardware apart in mijn eigen PC, en daar werkt alles prima, geheugen is ok, video is ok, processor is ok, HDD is ok, Voeding is ok.

Laatste poging, alles ontkoppelen, en opnieuw instaleren. Helaas maar waar, geen resultaat. Kan ik nu aannemen dat mijn mobo D.O.A. is? Het lezen van het grote ABIT NF7 topic geeft geen relaas, niemand met ongeveer dezelfde symptonen. Eventuele oplossingen gegeven als hierboven gaven dus totaal geen oplossingen, totaal geen reactie van het mobo. Ik heb al meerdere PC's gebouwd maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Hebben jullie misschien nog tips van wat ik zou kunnen proberen? Het bordje is toch vrij populair lijkt me...

Specs:

Abit NF7 - AMD Athlon 2800+ (Barton) - Radeon 9700 pro - Corsair 512 Mb DDR XMS geheugen - Plextor brander - Maxtor 80 gig 8mb cache HDD - Voeding Antec 480 Watt True Power.

I pitty the fools who took my game-station.....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je alles hebt geprobeerd en al het andere werkt wel in een andere pc, dan kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je mobo DOA is. je kan hem laten testen bij je lokale pc-boer en hem dan RMA- en.

Denk niet dat wij er iets kunnen doen, je hebt gedaan wat mogelijk is lijkt me :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ulti23 schreef op 16 September 2003 @ 15:13:
Het lezen van het grote ABIT NF7 topic geeft geen relaas, niemand met ongeveer dezelfde symptonen.
Ik heb dit al tweemaal meegemaakt wat op dit forum terug te vinden is zowel met een rev.1.2 als met een rev.2.0 echter heeft het bij wel gewerkt.Ik heb de oorzaken in allerlij onderdelen gezocht maar al tweemaal bleek het bord defect te zijn,de eerste maal was redelijk spontaan en de tweede maal na een biosflash waarna hij normaal opstarte maar niet lekker liep en na een volgende reboot was ut over.Beidde malen heb ik van Gistron bv. een nieuw mobo mogen ontvangen.