Onderstaande code heb ik geschreven, alleen nu is de uitvoer van:
System.out.println("Eigenschappen van Plank: " + p1.toString());
null voor de string en de getal waarden zijn 0.
Ik heb volgens mij ergens een foutje bij een kopeling tussen de classes. Ik ben er nu 2 uur mee bezich geweest, ik krijg het er niet uit. Wie kan mij vertellen waar ik de fout maak?
Volgens mij is de bedoeling van het programma wel duidelijk, maar als ik het even moet toelichten dan doe ik dat graag!
System.out.println("Eigenschappen van Plank: " + p1.toString());
null voor de string en de getal waarden zijn 0.
Ik heb volgens mij ergens een foutje bij een kopeling tussen de classes. Ik ben er nu 2 uur mee bezich geweest, ik krijg het er niet uit. Wie kan mij vertellen waar ik de fout maak?
Volgens mij is de bedoeling van het programma wel duidelijk, maar als ik het even moet toelichten dan doe ik dat graag!
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| public class Apl{ public static void main(String[] args) { Plank p1 = new Plank(); Plank p2 = new Plank(); Plank p3 = new Plank(); // Voeg de verschillende planken toe p1.voegToe(2,3.5,5,"grenen"); p2.voegToe(180,250,400,"grenen"); p3.voegToe(5,8,12,"beuken"); // Druk de waarden van p1 af System.out.println("Eigenschappen van Plank: " + p1.toString()); // Druk de waarden van p2 af System.out.println("Eigenschappen van Plank: " + p2.toString()); // Druk de waarden van p3 af System.out.println("Eigenschappen van Plank: " + p3.toString()); } } class Plank { private double Lengte; private double Breedte; private double Dikte; private double Volume; private String Houtsoort; public void voegToe(double lengte, double breedte, double dikte, String houtsoort) { lengte = Lengte; breedte = Breedte; dikte = Dikte; houtsoort = Houtsoort; } public void Volume(){ Volume = Lengte * Breedte * Dikte; } public String toString() { String result = "Houtsoort:" + Houtsoort + "Lengte" + Lengte + ",Breedte:" + Breedte + ",Dikte:" + Dikte + ", Volume:" + Volume + ""; return result; } } |
[ Voor 6% gewijzigd door Neptunus op 16-09-2003 13:57 ]