Toon posts:

Diskettestation niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al denk ik een jaar een ECS/Elitegroup K7VZA bordje maar ben nooit in staat geweest mijn diskettestation te laten werken. Heb hem nooit nodig gehad tot vandaag. Maar volgens mij wordt hij gewoon niet herkend (lampje gaat niet branden). En ja, hij is aangesloten ;)

Enig idee waar het aan kan liggen? Hij werkte altijd op mijn oude mobo.

Verwijderd

floppy is niet stuk. dus kijk ff of hij netjes aan staat in je bios. zoja: controller kaduk (en een LS120 proberen te regelen ;) )

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Heb je 'm wel goed aangesloten? Met een dubbele FDD kabel heb je namelijk 12 manieren om 'm aan te sluiten en 1tje die er werkt...

Connector die het verst verwijderd is van de overige connectors op het mobo, met de rode kant van de kabel naar pin 1 wijzend. eerst volgende connector op de flop met weer de rode kant van de kabel naar pin 1 (is meestal aan de kant van de voeding van het apparaat)

Pvouput live

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je hem wel in de bios aanstaan ? , en gaat het lampje van de diskette station wel branden als je de computer aan zet ? . Zit de data kabel goed om aangesloten ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Data kabel kan ik maar op 1 manier aansluiten op de mobo, de andere kant heb ik op 2 manieren geprobeert op de fdd. En nee het lampje brand nooit, hij staat ook aan in de bios (hij geeft ook een error van 'no fdd' als je het aan zet). Dus kan ik aannemen dattie gewoon kapot is? Of ligt het misschien eerder aan de kabel (het is zo'n een met een twist er in).

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Geef je dat ding uberhaupt wel wat stroom?
Of hangt ie alleen aan je floppykabel?

Verwijderd

Topicstarter
sjuk schreef op 16 september 2003 @ 14:10:
Geef je dat ding uberhaupt wel wat stroom?
Of hangt ie alleen aan je floppykabel?
Ja dat connectortje dat aan een van de stroom kabels bungelt. Misschien is deze defect? Maar dan moet ik de hele voeding vervangen

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 14:03:
Data kabel kan ik maar op 1 manier aansluiten op de mobo, de andere kant heb ik op 2 manieren geprobeert op de fdd. En nee het lampje brand nooit, hij staat ook aan in de bios (hij geeft ook een error van 'no fdd' als je het aan zet). Dus kan ik aannemen dattie gewoon kapot is? Of ligt het misschien eerder aan de kabel (het is zo'n een met een twist er in).
Als je een gewone floppykabel heb kan dat dus op 4 manieren. :)

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 16 September 2003 @ 14:16:
[...]

Als je een gewone floppykabel heb kan dat dus op 4 manieren. :)
Ja ik heb em ook omgedraait en het nog eens geprobeert :) no luck.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 14:25:
[...]

Ja ik heb em ook omgedraait en het nog eens geprobeert :) no luck.
Dan is ie stuk of krijgt ie geen stroom.
Want als je je kabel verkeerdom aansluit blijft je fdd lampje continu branden.

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik neem em zometeen eff naar een winkel om het op een ander systeem te proberen. Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben em getest in de winkel (wilden er eerst 38 euro voor) en bevestigt dattie kapot is. Een nieuwe gekocht voor 18 euro en kreeg er een nieuwe datakabel bij, kom terug, wat denk je? Lampje brand steeds, maar station wordt niet herkend. Heb beide kabels geprobeert.

• Krypt
Je bent 1 stap verder; het lampje brand.. en dat betekend dat je je kabel verkeerd aangesloten hebt.. neem je oude Wiskunde A boek erbij (hoofdstuk kansberekening) en bereken alle mogelijk manieren om de kabel aan het mobo en drive vast te maken en probeer al deze mogelijkheden..

Tip: Rode/blauwe lijn op flatcable naar voeding/pin1; drive aansluiten aan de connector voor de twist (toch??)

Pvouput live

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 17:08:
Ze hebben em getest in de winkel (wilden er eerst 38 euro voor)
jahoor! dat meen je niet...
en bevestigt dattie kapot is. Een nieuwe gekocht voor 18 euro
dat is eigenlijk nog ernstiger
en kreeg er een nieuwe datakabel bij, kom terug, wat denk je? Lampje brand steeds, maar station wordt niet herkend. Heb beide kabels geprobeert.
zie hierboven.

sorry voor deze nutteloze post, maar moest ff reageren

Verwijderd

Topicstarter
Nope, werkt gewoon niet. Hij ruikt ook erg vies ook nog, alsof ie in de fik heeft gestaan. Kan het zijn dat ik hem net heb opgeblazen? Maar eigenlijk rook hij al zo. Het is alleen iets erger geworden nu.

• Krypt
Ik heb nog nooit een diskdrive opgeblazen door de kabel er verkeerd op te zetten.. wel een keer een hardeschijf toen ik zo nodig de voedingskabel verkeerdom erin stouwde |:( maar dat is een ander verhaal.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 16 September 2003 @ 17:28:
Ik heb nog nooit een diskdrive opgeblazen door de kabel er verkeerd op te zetten.. wel een keer een hardeschijf toen ik zo nodig de voedingskabel verkeerdom erin stouwde |:( maar dat is een ander verhaal.
Ow kut, misschien heb dat toevallig gedaan toen ik zat te peuteren. Maar het lampje brandt wel steeds. Wat denken jullie, weer terug rijden voor een nieuwe?

• Krypt
Voeding verkeerdom = RIP -> RIP = geen lampjes..
maw. hij zal nog wel leven..

Maar weet je zeker dat je alle mogelijkheden heb gehad?
Wat voor flatcable heb je eigenlijk? met 2 of met 3 connectors? En welke connector heb je aangesloten op het mobo en welke op de drive (let op de twist in de kabel)

[ Voor 60% gewijzigd door Krypt op 16-09-2003 17:36 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe diskdrive gekregen, werkt perfect nu.
Pagina: 1