Veiligheid is iets dat in handen van de admin ligt. Een RedHat/Mandrake machine in handen van een goede sysadmin is veiliger dan een Debian/Slackware machine in handen van een mindere sysadmin.
SSH heeft standaard root-logins aan staan. Niks mis mee in een trusted environment natuurlijk, maar een extra laagje beveiliging is nooit weg

Daarnaast zijn dit gewoon mijn servertjes thuis aan een chello lijntje. En de gemiddelde scriptkiddie die langskomt kan er niets mee

Zodra jij services draait, die voor de buitenwereld benaderbaar zijn en deze services niet onder een unpriviliged account draaien binnen een chroot-jail, kun je de uitspraak niet doen.
Overigens logde ik gewoon altijd in als root als dat nodig was, een wachtwoord is een wachtwoord, of die nu van een user root is of van een ander. Maar dat is hier totaal offtopic, het ging hier om ssh die gepatched moest worden. En dat heb ik gewoon gedaan, ik zie je probleem niet?
Goh, wat zou het verschil toch zijn als iemand binnenkomt via ssh en je mag niet als root inloggen? (even een exploit daargelaten) Als ze als user erkens binnenkomen, kan men je ~ verwijderen, maar moet men nog altijd root-rechten zien te verkrijgen en die zitten weer achter een wachtwoord

Daarnaast zorg je ervoor dat alleen een bepaalde groep mag su-en naar root en je maakt het weer wat veiliger.
Maar goed, is allemaal redelijk offtopic