[openssh] Nieuwe ssh exploits *UPDATEN!!*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:19

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Straight from the horses mouth, this is a snippet of an email conversation I
just had with Theo Deraadt:

--------------
Theo,

Is there a patch available to patch the off-by-one that has been reported in
OpenSSH ? As it is being actively exploited in the wild, I would like to
patch my servers ASAP (as you can probably imagine).

Thankyou for taking the time to read - and hopefully respond to - this email.

Kind regards,

Carl
---------------

A flamefest ensued, but his answer was:

Bugger off, wait like the rest of the planet.

-------------

After more flaming abuse, I received this from him:

I have been spending the last 10 days making openbsd releases for
about 14-15 hours a day for people to use
We've been spending hours and hours making openssh release
We are dealing with an, as far as we know, unexploitable hole
(affects some systems, but not openbsd it is pretty clear) issue
for all of you who run other system
we've been dealing with this frantically
to make something that the internet relies on as good
as good as it possibly can be
no sleep for 30 hours
and you expect me to treat you special?

AND YOU EXPECT ME TO TREAT YOU SPECIAL?

AND YOU THINK THAT PASTING THAT TO SOME IRC CHANNEL MAKES YOU LOOK
RIGHT?

and you think that you pasting it to some icb channel makes me feel
worth less, when every single hp and cisco switch containing this code
is likely vulnerable, and i don't like that, and want to make the
world a better place even if it kills me due to stress and lack of
sleep because i think that a better world is a better place to live
my life?

The main point is that " every single hp and cisco switch containing this code
is likely vulnerable". Oh dear, this could get nasty.. batten down the
hatches...

Poor Theo, he needs his rest.

Carl.

Carl.
Rennuh Theo :+ Arme man zal wel slaap hebben. :z

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

sphere2 schreef op 16 september 2003 @ 13:37:
http://groups.google.com/...2maa0%40ifi.uio.no&rnum=3

moet nu naar college, zal kijken of ik straks meer info kan vinden.
Het betreft een remote-root hole in sshd < 3.7, vooropgesteld dat je geen privilege seperation draaid.
De exploit is al beschikbaar, dus ASAP patches.

De patch aan buffer.c werkt NIET op 3.4 / 3.5 releases, dit help elegant je sshd om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:35

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Debian stable heeft de nieuwe versie al, unstable/testing in de loop van vanavond volgens Collin Watson (Debian Maintainer)...

dus:
apt-get update; apt-get upgrade

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Pas op met de woody-proposed-updates mirror die sommigen ook wel gebruiken...

In woody-proposed-updates zit een update voor de keyserver, welke versie 1:3.4p1-1.woody.1 draagt. Deze update draagt de versie 1:3.4p1-1.1, welke dus niet geinstalleerd zal worden in dat geval. Let er dus even op bij het upgraden dat ie daadwerkelijk ssh vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Gentoo heeft 'm zojuist toegevoegd:

*openssh-3.7_p1 (16 Sep 2003)

16 Sep 2003; Mike Frysinger <vapier@gentoo.org> :
Version bump to fix #28873 ... selinux needs to be caught up though :(.
Marked stable due to nature of release (security).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

igmar schreef op 16 September 2003 @ 17:47:
[...]

Het betreft een remote-root hole in sshd < 3.7, vooropgesteld dat je geen privilege seperation draaid.
De exploit is al beschikbaar, dus ASAP patches.
Hoewel het zeer aannemelijk is dat privilege separation een root compromise voorkomt wordt op full-disclosure toch geclaimd dat privilege separation wel degelijk aanstond op de gehackte servers.

Er zijn berichten dat er exploitcode in het wild is, maar (gelukkig) is de code nog niet te vinden op de gebruikelijke sites.

Verder heb ik in de patch geen verschillen kunnen ontdekken. Ok er wordt een nieuwe unsigned int newlen aangemaakt, maar de struct member alloc was ook al een unsigned int (gedefineerd in buffer.h). Nou ben ik geen C goeroe, dus als iemand wel ziet wat er aan de hand is dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 14:12

Arno

PF5A

Zit je nu safe als je UsePrivilegeSeparation aan hebt staan en PermitRootLogin uit :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

BoAC

Memento mori

Tony Vroon schreef op 16 September 2003 @ 19:12:
Gentoo heeft 'm zojuist toegevoegd:

*openssh-3.7_p1 (16 Sep 2003)

16 Sep 2003; Mike Frysinger <vapier@gentoo.org> :
Version bump to fix #28873 ... selinux needs to be caught up though :(.
Marked stable due to nature of release (security).
Ah Ben nu aan het syncen ;) Toch wel handig Gentoo :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 20:39:
Verder heb ik in de patch geen verschillen kunnen ontdekken. Ok er wordt een nieuwe unsigned int newlen aangemaakt, maar de struct member alloc was ook al een unsigned int (gedefineerd in buffer.h). Nou ben ik geen C goeroe, dus als iemand wel ziet wat er aan de hand is dan hoor ik het graag.
Ik kan toch redelijk goed C coden, maar ik zie ook geen issue, tenminste, niet vanuit de scope in de patch... Ik snap er dan ook geen hout van... :?.

[edit]
Najah, kijk, als die allocation fout gaat, dan wordt buffer->alloc dus niet geupdate, waarschijnlijk zit daar de issue. Maar ik weet niet wat fatal() doet, 't lijkt me dat die het programma of in elk geval de buffer uitschakelt... :?. Nogmaals, ik snap de patch nog niet... :{.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zegt CERT erover:
If it is possible to exploit this vulnerability in a manner that would allow the execution of arbitrary code then an attacker may be able to so with the privileges of the user running the sshd process, usually root. The impact may be limited on systems using the privilege separation feature available in OpenSSH for some systems.

http://www.kb.cert.org/vuls/id/333628

Geen garanties dus dat je met privilege separation echt veilig bent. Better be safe than sorry, dus patchen lijkt mij een veiliger idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 21:04:
[...]

Ik kan toch redelijk goed C coden, maar ik zie ook geen issue, tenminste, niet vanuit de scope in de patch... Ik snap er dan ook geen hout van... :?.
Dan ben je dus niet de enige. Ik kwam er ook al niet uit.

CERT heeft het erover dat er mogelijk teveel gealloceerd geheugen op de heap wordt vrijgegeven:

This vulnerability appears to occur due to some buffer management errors. Specifically, this is an issue with freeing the appropriate memory size on the heap. In certain case the memory cleared is too large and might cause heap corruption.

Ik heb er vanmiddag al met een paar andere mensen kort naar zitten kijken, maar niemand zag het probleem. Hoewel er kleine verschillen in de code zitten is het netto resultaat volgens mij hetzelfde.

[edit]
Welke buffer allocation bedoel je? Die xrealloc? Voor de rest wordt or namelijk geen buffer allocation gedaan. buffer->alloc is een struct variabele.

Zie ook voor meer overzicht:
http://www.freebsd.org/cg...type=text/x-cvsweb-markup
http://www.freebsd.org/cg...type=text/x-cvsweb-markup

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 21:04:
Volgens bronnen zou dit een of-by-one error zijn. De patch fixed iig geen off-by-one error.
[edit]
Najah, kijk, als die allocation fout gaat, dan wordt buffer->alloc dus niet geupdate, waarschijnlijk zit daar de issue. Maar ik weet niet wat fatal() doet, 't lijkt me dat die het programma of in elk geval de buffer uitschakelt... :?. Nogmaals, ik snap de patch nog niet... :{.
fatal() zet een message in de logfiles en roept dan wat cleanup routines aan, en beindigd dan het proces. Bovenstaande is de enige logische verklaring die in kon vinden, maar echt snappen doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 21:08:
Welke buffer allocation bedoel je? Die xrealloc? Voor de rest wordt or namelijk geen buffer allocation gedaan. buffer->alloc is een struct variabele.
Nee, de nieuwe waarde in buf->alloc. Die bevat (aangezien buf een pointer is, ga ik er vanuit dat buf in andere delen ook wordt gebruikt) de waarde van de nieuwe size, zelfs als de size te groot is en de routine dus wordt afgebroken in fatal().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 21:08:
Dan ben je dus niet de enige. Ik kwam er ook al niet uit.

CERT heeft het erover dat er mogelijk teveel gealloceerd geheugen op de heap wordt vrijgegeven:
Waarschijnlijk zit het zo : buffer->alloc word al geupdate voordat de realloc() wordt gedaan. fatal() doet een aantal cleanups, waaronder de buffers. In dit geval kan er teveel geheugen worden vrijgegeven, omdat buffer->alloc niet overeenkomt met de werkelijke waarde.
This vulnerability appears to occur due to some buffer management errors. Specifically, this is an issue with freeing the appropriate memory size on the heap. In certain case the memory cleared is too large and might cause heap corruption.

Ik heb er vanmiddag al met een paar andere mensen kort naar zitten kijken, maar niemand zag het probleem. Hoewel er kleine verschillen in de code zitten is het netto resultaat volgens mij hetzelfde.
Het enige verschil zit in de het codepath waar de lenges worden geupdate. Ik zie alleen problemen indien de tegenhanger van die alloc alleen naar de lengte kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Inderdaad. De buffergrootte wordt bepaalt waarna al dan niet een realloc wordt gedaan (op basis van het feit dat de nieuwe buffergrootte groter is dan 0xa0000 of niet).

Daarna wordt het opgeschoond, waarbij de 'vergrote' buffergrootte wordt gebruikt, ookal is dit helemaal niet gealloceerd (omdat het dus groter was dan 0xa0000). Dit zou dus een off-by-X op kunnen leveren, en dat zou in theorie exploitable kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uit goede bron vernomen dat Privilege Seperation en PermitRootLogin settings hier geen vat op hebben, de sshd blijft sowieso vulnerable. Dit is de nieuwe killer sinds x2 LOL (voor mensen bekend met "l33t 0day" :p) Theo zal de frontpage van z'n website weer moeten veranderen... Komt ervan als heel je theorie baseert op het stoppen van ÉÉN enkel soort vulnerability (nl buffer overflows) en een groot deel van de rest over het hoofd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 22:50:
Ik heb uit goede bron vernomen dat Privilege Seperation en PermitRootLogin settings hier geen vat op hebben, de sshd blijft sowieso vulnerable. Dit is de nieuwe killer sinds x2 LOL (voor mensen bekend met "l33t 0day" :p) Theo zal de frontpage van z'n website weer moeten veranderen... Komt ervan als heel je theorie baseert op het stoppen van ÉÉN enkel soort vulnerability (nl buffer overflows) en een groot deel van de rest over het hoofd ziet.
Dat is vooralsnog een rumor. En idd, ookal heb je privsep, dat wil nog niet zeggen dat er geen root te krijgen is. x2 is trouwens niet al te 0-day tegenwoordig :)

Zullen we eerst maar eens afwachten of de GOBBLES-aapjes met een exploit komen voor OpenBSD? Dan zal het OpenBSD-project vanzelf de counter op de site ophogen. Om daar Theo persoonlijk voor aansprakelijk te stellen is een beetje flauw, imo. Theo heeft dan misschien wel een grote bek, maar om nou elke keer dat er een bug wordt gevonden hem persoonlijk daar op aan te vallen.. Wees blij dat er iig mensen zijn die pro-actief wat aan security proberen te doen (ookal zou ik een sshd door Dan Bernstein meer vertrouwen dan OpenSSH)..

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Bij deze een iets opvallender topictitel :)

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Wilke schreef op 17 september 2003 @ 00:28:
Bij deze een iets opvallender topictitel :)
Tsk, heb ik me braaf gehouden aan de regels en een beschaafde titel gekozen, prak jij er ff neonverlichting in :P

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
SuSE heeft de patch ook al klaar liggen, en kan dus met YaST2 worden toegepast :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Exploitable of niet, hier alweer 6 apt-get update && apt-get upgrades en make worlds erop zitten (moest toch nog updaten... this seemed a good time :+ )

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mijn FreeBSD ook maar upgedate :) Kleine moeite dankzij FreeBSD's Security Advisories.

Overigens melden hun ook het volgende:
III. Impact

A remote attacker can cause OpenSSH to crash. The bug is not believed
to be exploitable for code execution on FreeBSD.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
sphere2 schreef op 17 September 2003 @ 00:37:
[...]

Tsk, heb ik me braaf gehouden aan de regels en een beschaafde titel gekozen, prak jij er ff neonverlichting in :P
Goed hoor :>

Maar nu we weten dat het echt een nieuwe, en belangrijke exploit is, mag dat/is dat nodig.

Neon? Gelukkig kan er AFAIK geen HTML in topictitels. Javascript zal ook wel tegenvallen 8)7

Trouwens, Gentoo en Debian hebben al een update inmiddels :)

En oh ja: alle tnet servers zijn al lang geupdate hoor :Y) Goed bezig Kees _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 17-09-2003 01:13 ]

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

Even de Bugtraq postings op een rijtje :) :

Mandrake
Slackware
Immunix?
Debian
Debian 2
FreeBSD
RedHat
Engarde Secure Linux?
Trustix

Originele posting op openssh.com: hier

edit:

Ik vraag me trouwens wel af of er echt een exploit voor zou zijn, er zijn geruchten. Maar daar heb je niet zo veel aan behalve dat ze paniek zaaien.

[ Voor 26% gewijzigd door Leon op 17-09-2003 18:11 ]

Eeuwige n00b

Verwijderd

Woei, net nieuwe server geinstalleerd, kan je meteen gaan patchen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 22:50:
Blaat...

Jij zult nooit het codings niveau van Theo De Raadt in je hele leventje evenaren,
dus ik begrijp niet helemaal waarom jij hem afkraakt?

Voorlopig schijnt deze bug helemaal niet exploitable te zijn op het BSD platform dus hij hoeft de index van www.openbsd.org helemaal niet te veranderen...

En dat commentaar over "Komt ervan als heel je theorie baseert op het stoppen van ÉÉN enkel soort vulnerability" slaat ook al helemaal nergens op.

De theorie achter OpenBSD is correcte code, en niet het ellimineren van 1 soort vuln. Het ellimineren van de onveilige functies is een onderdeel van hun security.

Overal zitten off-by-one's, stackoverflows, formatstrings, dubblefree's in...
En OpenBSD is daar geen uitzondering op...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meanwhile, weet iemand een test hiervoor? Ik heb net m'n sshd weer aan de gang gekregen (hij vindt het niet leuk als /dev/null een html documentje is :+), en er een update van debian (unstable) overheen gegooid, maar ik heb dus geen idee of die gepatched is..

Dus als iemand me kan vertellen hoe ik dat kan testen, zou'k fijn vinden (of als je toevallig zeker weet dat de powerpc tree gepatched is, ook goed)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 17:04
Hmm, zag dit gister al op slashdot, vond het toen alleen nog een beetje vaag.

Ik heb nu apt-get install ssh gedaan waarbij hij ssh heeft geupgrade. (debian)

Weet iemand of de exploit nu weg is?

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

als het 3.7-p1 was well

Verwijderd

Onthoud wel dat Debian een backport heeft gedaan van de securityfix, dus lager dan 3.7.p1 betekent niet automatisch dat je vulnerable bent. Kijk even in de Debian advisory naar welke versie ze updaten.

http://www.debian.org/security/2003/dsa-382

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 09:12 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Leon schreef op 17 september 2003 @ 01:15:
Even de Bugtraq postings op een rijtje :) :

Slackware
hmm
die url is niet te bereiken, ook met de mirror's kan ik die file niet vinden?

edit:

nu was die wel te downen
gepatched iig B)

[ Voor 7% gewijzigd door Erkens op 17-09-2003 17:13 ]

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

SSH-2.0-OpenSSH_3.7.1p1
Is deze versie veilig?
Zo ja, dan is die te downloaden vanaf ftp://mirror.widexs.nl/pub/OpenSSH/portable/ .

[ Voor 48% gewijzigd door RvdH op 17-09-2003 09:30 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

huh heb je net 3.7 installed op tig machines
komt er een 3.7.1 uit

ARGH

uit release notes :

OpenSSH 3.7 fixed one of these bugs.

OpenSSH 3.7.1 fixes more similar bugs.

[ Voor 42% gewijzigd door DDX op 17-09-2003 09:50 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46
Er is weer een nieuwe versie: 3.7.1p1

Dit heeft openssh.org er over te zeggen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
20030917
 - (djm) OpenBSD Sync
   - markus@cvs.openbsd.org 2003/09/16 21:02:40
     [buffer.c channels.c version.h]
     more malloc/fatal fixes; ok millert/deraadt; ghudson at MIT.EDU
 - (djm) Crank RPM spec versions
 - (djm) Release 3.7.1p1

20030916
 - (dtucker) [acconfig.h configure.ac defines.h session.c] Bug #252: Retrieve
   PATH (or SUPATH) and UMASK from /etc/default/login on platforms that have it
   (eg Solaris, Reliant Unix).  Patch from Robert.Dahlem at siemens.com.  
   ok djm@
 - (bal) OpenBSD Sync
   - deraadt@cvs.openbsd.org 2003/09/16 03:03:47
     [buffer.c]
     do not expand buffer before attempting to reallocate it; markus ok
 - (djm) Crank spec versions
 - (djm) Banish (safe) sprintf from auth-pam.c. Patch from bal
 - (tim) [configure.ac] Fix portability issues.
 - (djm) Release 3.7p1

Gentoo heeft al een update :)

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

ook leuk, wil je gaan updaten, schijf brak... stukje dmesg voor de liefhebbers:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
hda: read_intr: status=0x59 { DriveReady SeekComplete DataRequest Error }
hda: read_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=146127, sector=146064
end_request: I/O error, dev 03:01 (hda), sector 146064
vs-13070: reiserfs_read_inode2: i/o failure occurred trying to find stat data of
 [19281 19990 0x0 SD]
hda: read_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=146127, sector=146064
vs-13070: reiserfs_read_inode2: i/o failure occurred trying to find stat data of
 [19281 19288 0x0 SD]
[19281 19282 0x0 SD]
 [19281 19283 0x0 SD]

ik probeer dus een rpm te installen, maar (verrassing) hij knalt eruit met i/o errors. ik besef natuurlijk ook wel dat die schijf is overleden, maar is er in de tussentijd nog een workaround oid? nieuwe hda is in bestelling :)

[ Voor 2% gewijzigd door el_salvador op 17-09-2003 10:21 . Reden: layout ont-verneukt ]

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Rebooten, en hopen dat ie weer accessible is :)

• Lentje
  • Laatst online: 12-09 17:04
Oke bedankt.

Heb voor de zekerheid maar de debian package die in de security posts stond aangegeven als de versie met de bugfix geinstalleerd.

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
ATTENTIE: NA DE EERSTE EXPLOIT IN DE STARTPOST, WAS ER EEN TWEEDE EN NU OOK EEN DERDE! STUG BLIJVEN UPDATEN :)

-------klik-------

• aKra
  • Laatst online: 17:37

aKra

Intentionally left blank.

code:
1
SSH-2.0-3.2.5 SSH Secure Shell (non-commercial)

Is toch niet vulnerable? :)

[ Voor 4% gewijzigd door aKra op 17-09-2003 18:41 ]

Verwijderd

sphere2 schreef op 17 September 2003 @ 18:28:
ATTENTIE: NA DE EERSTE EXPLOIT IN DE STARTPOST, WAS ER EEN TWEEDE EN NU OOK EEN DERDE! STUG BLIJVEN UPDATEN :)
Schat, een exploit is dat er code is die er misbruik van maakt... Dit is gewoon een bug, geen exploit. ;).

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

aKra schreef op 17 september 2003 @ 18:30:
code:
1
SSH-2.0-3.2.5 SSH Secure Shell (non-commercial)

Is toch niet vulnerable? :)
de niet-open ssh heeft weer een hele zooi andere exploitable bugs :P

• aKra

aKra

CyBeR schreef op 17 september 2003 @ 18:43:
[...]

de niet-open ssh heeft weer een hele zooi andere exploitable bugs :P
Ja, dat zal best, maar elke daemon heeft wel wat... Tot nu toe komen ze alleen echt uit voor OpenSSH :).

Wat ik erger vind, als ik OpenSSH installeer kan ik geen SSH connectie openen, op elk account is het password verkeer :) :+

• T-Blizzard
  • Laatst online: 17:42
emerge rsync :|
emerge world

[ Voor 31% gewijzigd door T-Blizzard op 17-09-2003 18:48 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

aKra schreef op 17 September 2003 @ 18:47:
[...]

Ja, dat zal best, maar elke daemon heeft wel wat... Tot nu toe komen ze alleen echt uit voor OpenSSH :).

Wat ik erger vind, als ik OpenSSH installeer kan ik geen SSH connectie openen, op elk account is het password verkeer :) :+
PAM support meecompilen, pruts0r :P ;)

• aKra

aKra

PAM support meecompilen in OpenSSH...... Beetje dom als ze dat er niet standaard bij pleuren zeg... :+

(Wat zijn nou eigenlijk de extra's van OpenSSH tegenover SSH?)

[ Voor 25% gewijzigd door aKra op 17-09-2003 18:52 ]

• imdos
  • Laatst online: 14:18

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

(Wat zijn nou eigenlijk de extra's van OpenSSH tegenover SSH?)
Meer bugs 8)7 :?

En het is een open protocol en dus door iedereen te bezichtigen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

helemaal offtopic.. maar op /. is tien minuten geleden het volgende gepubliceerd:
"On the footsteps of openssh, Sendmail 8.12.10 has just been released due to a buffer overflow in address parsing. Sendmail states this is potentially remotely exploitable. No updates on the Sendmail site yet, but the FTP site has the release notes."
:X :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 20:21 ]

• Mior
  • Laatst online: 14-09 22:12
Ik kreeg net een mailtje van het Slackware Security Team:
[slackware-security] OpenSSH updated again (SSA:2003-260-01)

Upgraded OpenSSH 3.7.1p1 packages are available for Slackware
8.1, 9.0 and -current. These fix additional buffer management
errors that were not corrected in the recent 3.7p1 release.
The possibility exists that these errors could allow a remote
exploit, so we recommend all sites running OpenSSH upgrade to
the new OpenSSH package immediately.
Weer updaten :{

edit: aw, was al gepost zie ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Mior op 17-09-2003 21:22 ]

• aKra

aKra

imdos schreef op 17 September 2003 @ 19:35:
[...]

Meer bugs 8)7 :?

En het is een open protocol en dus door iedereen te bezichtigen
Maar niet sneller of iets dergelijks?
Phantom schreef op 17 september 2003 @ 21:10:
Ik kreeg net een mailtje van het Slackware Security Team:

[...]

Weer updaten :{

edit: aw, was al gepost zie ik.
root@osiris:~/sendmail-8.12.10# telnet localhost 25
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
220 osiris.getfragged.nl ESMTP Sendmail 8.12.10/8.12.6; Wed, 17 Sep 2003 21:25:22 +0200
quit
221 2.0.0 osiris.getfragged.nl closing connection
Connection closed by hoer.
root@osiris:~/sendmail-8.12.10#

Hier al gefixed O-)

[ Voor 56% gewijzigd door aKra op 17-09-2003 21:26 ]

• Mior
Mijn post ging over openssh hoor, niet over sendmail ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Phantom schreef op 17 September 2003 @ 22:20:
Mijn post ging over openssh hoor, niet over sendmail ;)
ehm, betekend dat dat ik weer opnieuw openssh moet patchen :?

• Mior
Als je versie 3.7.1p1 nog niet hebt wel ja.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Erkens schreef op 17 September 2003 @ 22:23:
[...]

ehm, betekend dat dat ik weer opnieuw openssh moet patchen :?
dat betekent dat akra de verkeerde quote :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:40
Op router (Debian 3.0 "Woody") heb ik apt-get update && apt-get upgrade gedraaid, versie 3.6.1p1-1, maar hij wil niet automatisch updaten naar 3.4p1-1.woody.2, dan maar ff handmatig downloaden en installeren. Waarom is men overgestapt naar .woody.* en is het niet gewoon i.p.v. -1 -2 geworden?

Nu ja, de zooi is weer gepatcht geüpdate.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-09-2003 22:26 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Phantom schreef op 17 September 2003 @ 22:24:
Als je versie 3.7.1p1 nog niet hebt wel ja.
nee ok, ik dacht dat die patch dus niet goed was 8)7
maar mijn slackware bakken zijn dus wel gepatched (en gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om PermitRootLogon uit te zetten :P )

• HunterPro
  • Niet online
Ehm heren...
According to an OpenSSH [1] Security Advisory [0], 2nd revision, all versions of OpenSSH's sshd(8) prior to version 3.7.1 contain buffer management errors. The discovery of additional similar errors by Solar Designer show that version 3.7.1 is affected, too.
bron

met andere woorden: er zit nóg een gat in? :o

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 17-09-2003 23:45 ]

Verwijderd

Erkens schreef op 17 September 2003 @ 22:26:
[...]

nee ok, ik dacht dat die patch dus niet goed was 8)7
maar mijn slackware bakken zijn dus wel gepatched (en gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om PermitRootLogon uit te zetten :P )
:/

Sorry dat ik het zeg, maar iemand die slackware "bakken" heeft, mag toch wel van te voren over dit soort dingen nadenken en zo veel mogelijk aan veiligheid doen.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wel cute, om zeker te zijn dat er niets misgaat telnet via het interne netwerk op de colo enablen, daarover inloggen via de andere bak, ssh uit, ssh updaten, weer ssh inloggen, telnet weer uitzetten en weer blocken en dan voor de andere server zelfde process omgedraaid.... Lekker omslachtig... Leve slackware, dat wel, maar jah, da's niet de scope van dit topic ;P

• DDX

DDX

HunterPro schreef op 17 September 2003 @ 23:39:
Ehm heren...

[...]

bron

met andere woorden: er zit nóg een gat in? :o
tjeesz

3.7.2 soon... ?

nee gaat echt lekker...

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Kun je niet gewoon naar een computer die geupdate moet worden, ssh'en. ssh updaten, en dan sshd restarten :?

afaik verwijderd linux bestanden pas als ze niet meer gebruikt worden door een actief programma.

[ Voor 9% gewijzigd door Leon op 18-09-2003 00:42 ]

Eeuwige n00b

• DDX

DDX

Leon schreef op 18 September 2003 @ 00:42:
Kun je niet gewoon naar een computer die geupdate moet worden, ssh'en. ssh updaten, en dan sshd restarten :?

afaik verwijderd linux bestanden pas als ze niet meer gebruikt worden.
tuurlijk gaat 99% van de keren goed
maar ja de keer dat het mis gaat...
mag je weer naar de colo...

• FCA
  • Laatst online: 10:56

FCA

Ziet eruit alsof ik weer kan gaan updaten ja.
Ik heb de src.rpm van Redhat bekeken, en er zat nog een extra patch in, die appliede... :(
patch op http://fca.shacknet.nu/fi...-3.6.1p2-owl-realloc.diff te bekijken.

Deze patch appliede op openssh 3.7.1_p1, dat is dus de nieuwste "officiële" versie.

Advisory voor bugs in 3.7.1p1:
http://cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CAN-2003-0682

[ Voor 33% gewijzigd door FCA op 18-09-2003 01:32 ]

Verandert z'n sig te weinig.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Je kunt toch gewoon ssh herstarten zonder de huidige ssh te stoppen.
#kill -HUP `cat /var/run/sshd.pid`
probeer nieuwe connectie te maken met server, werkt het, dan is alles ok en dien je de huidige ssh sessie af te sluiten. Dit werkt hier onder OpenBSD en FreeBSD oerfect.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• DDX

DDX

rlensen schreef op 18 September 2003 @ 01:49:
Je kunt toch gewoon ssh herstarten zonder de huidige ssh te stoppen.
#kill -HUP `cat /var/run/sshd.pid`
probeer nieuwe connectie te maken met server, werkt het, dan is alles ok en dien je de huidige ssh sessie af te sluiten. Dit werkt hier onder OpenBSD en FreeBSD oerfect.
ja dat werkt hier ook prima
vandaag die 99%
tis 1 keer mis gegaan bij mij, was toen op dat moment even een link wegveel oid
iig was mijn connectie met server toen dood
gelukkig draaide op die bak ook telnet ;)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

BoAC

Memento mori

DDX schreef op 18 September 2003 @ 07:48:
...
gelukkig draaide op die bak ook telnet ;)
Wat is dan het nut van ssh :?
Herstart van sshd tijdens een ssh-sessie ging hier ook perfect ;) dus ..

• DDX

DDX

BoAC schreef op 18 september 2003 @ 09:40:
[...]

Wat is dan het nut van ssh :?
Herstart van sshd tijdens een ssh-sessie ging hier ook perfect ;) dus ..
eh dat je secure kan connecten
maar met telnet server draaien is opzich toch niks mis ?

• Mior
DDX schreef op 18 September 2003 @ 09:58:
maar met telnet server draaien is opzich toch niks mis ?
Behalve dan dat je wachtwoorden enzo un-encrypted over de lijn vliegen :X

• DDX

DDX

Phantom schreef op 18 september 2003 @ 10:01:
[...]

nooit gehoord van telnet doen via machine in zelfde subnet ?
ok laatste stukje is un-encrypted...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 00:15:
[...]

:/

Sorry dat ik het zeg, maar iemand die slackware "bakken" heeft, mag toch wel van te voren over dit soort dingen nadenken en zo veel mogelijk aan veiligheid doen.
ehm, is slackware dan veel onveiliger dan andere distro's?
Dat je juist BIJ slackware om veiligheid moet denken :?
Daarnaast zijn dit gewoon mijn servertjes thuis aan een chello lijntje. En de gemiddelde scriptkiddie die langskomt kan er niets mee ;)
Overigens logde ik gewoon altijd in als root als dat nodig was, een wachtwoord is een wachtwoord, of die nu van een user root is of van een ander. Maar dat is hier totaal offtopic, het ging hier om ssh die gepatched moest worden. En dat heb ik gewoon gedaan, ik zie je probleem niet?

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 14:23
dus na inloggen over telnet direct je passwd's veranderen via ssh natuurlijk :)

• Mior
Dat neemt nog niet weg dat telnet un-encrypted is.

Als je alleen lokaal je server wilt beheren is het nog wel verantwoord, maar als je via het internet op je server wilt is telnet eigenlijk geen optie meer.
Erkens schreef op 18 September 2003 @ 10:06:
Overigens logde ik gewoon altijd in als root als dat nodig was, een wachtwoord is een wachtwoord, of die nu van een user root is of van een ander.
Ooit van 'brute force cracking' gehoord? User 'root' is een acccount die _altijd_ op een linux server bestaat. Een cracker weet dus waar hij moet beginnen. Als je root login uitzet, en inlogt via een username wordt dat al een stuk moeilijker.

[ Voor 58% gewijzigd door Mior op 18-09-2003 10:13 ]

Verwijderd

Gewoon zorgen dat je sshd ook ff op een ander poortje spawned.. dan de huidige kill HUP'en.. heb je nog steeds verbinding, mooi zo. indien niet, dan ff connecten op die andere en sshd opnieuw draaien.. like taking candy from a beebee :P

edit: ohja hehe zorg wel dat het poortje waar je die tijdelijke sshd laat draaien niet gefirewalled is.. staat anders zo lullig ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 10:14 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Phantom schreef op 18 september 2003 @ 10:07:
Ooit van 'brute force cracking' gehoord? User 'root' is een acccount die _altijd_ op een linux server bestaat. Een cracker weet dus waar hij moet beginnen. Als je root login uitzet, en inlogt via een username wordt dat al een stuk moeilijker.
brute force :D
laat me niet lachen, dat duurt jaren met een chello lijn ;) zeker met mijn passwords >:) (die regelmatig veranderen)

[ Voor 7% gewijzigd door Erkens op 18-09-2003 10:50 ]

• Mior
Tja :{

(Security Through Obscurity)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Phantom schreef op 18 September 2003 @ 11:15:
Tja :{

(Security Through Obscurity)
mja, ik heb die settings toch veranderd nu?
alleen de usabillity is nu enorm gedaald.
Ik patch normaal gesproken vrijwel altijd, firewall blokt alles behalve een paar portmappings etc.
maar ik wil nu niet verder offtopic te gaan, als je verder wilt discussieren hierover open je een nieuw topic en wijs je me ernaar toe ;)
(aangezien ik eik niet in NOS mag komen van moto-moi :+)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Leon schreef op 17 september 2003 @ 01:15:

edit:

Ik vraag me trouwens wel af of er echt een exploit voor zou zijn, er zijn geruchten. Maar daar heb je niet zo veel aan behalve dat ze paniek zaaien.
De eploit is er, en ik hoorde dat ie vanavond nog beschikbaar wordt voor het grote publiek. Hou packetstorm in de gaten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• DDX

DDX

Phantom schreef op 18 September 2003 @ 10:07:
offtopic:
heet jouw root account dan nog root ?
(hier wel trouwens, maar admin user op windows heet geen admin meer)

• Mior
DDX schreef op 18 September 2003 @ 11:30:
Ja.

root mag toch niet direct inloggen remote, en als een cracker eenmaal ingelogd is heeft het renamen van de root account toch geen enkel nut.

Maar volgens mij raken we een beetje offtopic ;)

• _JGC_
  • Nu online
DDX schreef op 18 September 2003 @ 11:30:
[...]

offtopic:
(hier wel trouwens, maar admin user op windows heet geen admin meer)
Ik zou het maar niet in mn hoofd halen om dat te veranderen :P

* _JGC_ denkt terug aan die tijd dat ie "slay" draaide op een RH machine waarbij root gerenamed was naar iets anders... studroot in dat geval.

$ slay studentje
slaying all processes for user studroot
connection closed by remote host

* _JGC_ hollen naar serverhok :P

Verwijderd

Erkens schreef op 18 september 2003 @ 10:06:
[...]

ehm, is slackware dan veel onveiliger dan andere distro's?
Dat je juist BIJ slackware om veiligheid moet denken :?
Veiligheid is iets dat in handen van de admin ligt. Een RedHat/Mandrake machine in handen van een goede sysadmin is veiliger dan een Debian/Slackware machine in handen van een mindere sysadmin.
SSH heeft standaard root-logins aan staan. Niks mis mee in een trusted environment natuurlijk, maar een extra laagje beveiliging is nooit weg :)
Daarnaast zijn dit gewoon mijn servertjes thuis aan een chello lijntje. En de gemiddelde scriptkiddie die langskomt kan er niets mee ;)
Zodra jij services draait, die voor de buitenwereld benaderbaar zijn en deze services niet onder een unpriviliged account draaien binnen een chroot-jail, kun je de uitspraak niet doen.
Overigens logde ik gewoon altijd in als root als dat nodig was, een wachtwoord is een wachtwoord, of die nu van een user root is of van een ander. Maar dat is hier totaal offtopic, het ging hier om ssh die gepatched moest worden. En dat heb ik gewoon gedaan, ik zie je probleem niet?
Goh, wat zou het verschil toch zijn als iemand binnenkomt via ssh en je mag niet als root inloggen? (even een exploit daargelaten) Als ze als user erkens binnenkomen, kan men je ~ verwijderen, maar moet men nog altijd root-rechten zien te verkrijgen en die zitten weer achter een wachtwoord ;) Daarnaast zorg je ervoor dat alleen een bepaalde groep mag su-en naar root en je maakt het weer wat veiliger.

Maar goed, is allemaal redelijk offtopic

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
hmmmmz..... nog steeds geen update voor debian testing...

* Bananenplant begint zich zorgen te maken met 3.6.1p2-3

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Verwijderd

En dat is je goed recht ucchan, want 3.6.1p2-3 is vulnerable...
Ik draai debian sid, en heb net geupdate naar 3.6.1p2-8.
Good luck, en hou tripwire in de gaten :-)

• DDX

DDX

ucchan schreef op 18 september 2003 @ 18:42:

* DDX begint zich zorgen te maken met 3.6.1p2-3
waarom compile je dan niet zelf 3.7.1 ?

ook zo weird trouwens dat redhat enzo 3.4 patchen steeds
waarom niet gewoon 3.7.1
en nou niet aankomen met 100% tested, dat zijn die patches ook niet die redhat er steeds bij gooit

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DDX schreef op 18 September 2003 @ 19:54:
[...]

Een samengesteld woord: Packagemanagement.

(Al kun je natuurlijk ook een eigen package van 3.7 maken, zo groot is het probleem nou ook weer niet)

• _JGC_
  • Nu online
Topic for #debian is Possible remote *ROOT* ssh vulnerability in the wild, fix for woody (stable) is available now from security.debian.org (3.4p1-1.woody.2) and in sid (unstable) (3.6.1p2-8). For sarge (testing), use woody's or backport sid's yourself

Dus woody zn SSH installeren of de versie van sid backporten naar sarge. Denk dat je het eerste makkelijker zult vinden :P

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Robtimus

me Robtimus no like you

DDX schreef op 18 September 2003 @ 19:54:
[...]

ook zo weird trouwens dat redhat enzo 3.4 patchen steeds
waarom niet gewoon 3.7.1
en nou niet aankomen met 100% tested, dat zijn die patches ook niet die redhat er steeds bij gooit
Op www.openssh.org zijn SRPMS van 3.7.1 te vinden (oa ftp://ftp.easynet.be/open...openssh-3.7.1p1-1.src.rpm). Even rpmbuild --rebuild openssh-3.7.1p1-1.src.rpm, daarna de gecreerde packages installeren en klaar.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
ucchan schreef op 18 September 2003 @ 18:42:

* Johannes begint zich zorgen te maken met 3.6.1p2-3
Aangezien ssh nog 1 RC bug heeft, zal er eerst nog een nieuwe release in unstable moeten komen om ssh weer in testing te krijgen. Dan nog twee dagen wachten (met urgency=high), en dan ben je weer veilig. Tsja, testing wordt duidelijk niet ondersteund door het Security-team.

Wees trouwens blij dat Anthony Towns heeft besloten dat glibc ondanks 6 RC bugs in testing gaat: anders had je ook nog eens kunnen wachten totdat deze allemaal gefixed waren (ssh heeft een dependency op glibc).

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Bananenplant
  • Nu online
okay, hoe zorg ik er nu voor dat de ssh van sarge niet teruggezet wordt :) ? ik wil wel andere dingen kunnen updaten natuurlijk :) !

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

ucchan schreef op 18 september 2003 @ 18:42:

* terabyte begint zich zorgen te maken met 3.6.1p2-3
Dat is een eigenschap van testing, deze wordt volgens mij 1x per 2 weken (??) geupdate, en dat geldt ook voor security fixes.

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Phantom schreef op 18 September 2003 @ 10:01:
[...]

En da's dus niet zo :) Telnet doet (iig op FreeBSD) tegenwoordig ook gewoon encryptie. Telnet zou best wel eens een stuk veiliger kunnen zijn dan dat immer lekke OpenSSH :)

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
ucchan schreef op 18 september 2003 @ 20:42:
okay, hoe zorg ik er nu voor dat de ssh van sarge niet teruggezet wordt :) ? ik wil wel andere dingen kunnen updaten natuurlijk :) !
Pinning. Dit is misschien een makkelijkere uitleg.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kipje toch niet zo slim... Slackware heeft natuurlijk een progje hiervoor... Upgradepkg... Da's wel handing hiervoor... Scheelde me bij update #2 (3.7p1->3.7.1p1) toch effe het klooien met telnet ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
voor de debian sarge-gebruikers onder ons:

vandaag is oa libc upgedate, en daarmee werd een dependency bevredigd die ervoor zorgt dat je met onderstaande apt source een nieuwe sshd (1:3.7.1p1-0.1) kunt ophalen :) !

code:
1
2
deb http://masy.families.jp/debian unstable ipv6
deb-src http://masy.families.jp/debian unstable ipv6

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Bor_de_Wollef schreef op 18 September 2003 @ 11:24:
[...]

De eploit is er, en ik hoorde dat ie vanavond nog beschikbaar wordt voor het grote publiek. Hou packetstorm in de gaten.
Voor zover ik weet is er nog steeds geen werkende exploit verschenen...

en mensen die op advies van 1 van de eerste berichten over de ssh bug lsh hebben geinstalleerd ipv openssh:

Er is een remote root exploit verschenen voor lsh 1.4.

Eeuwige n00b

Verwijderd

Na het updaten heb ik een probleem.
Als ik vanaf mijn thuis netwerk inlog op mijn router(vanaf een debian bak) inlog als user (no root login staat aan)en daarna su,dan gaat dat prima.
Als ik het echter bij mijn pa vandaan probeer (winxp,putty) kan ik prima als user inloggen, maar bij een su krijg ik de melding "password incorrect"
Hoe kan dit ?
als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Verwijderd

Dat klinkt als een putty probleem, en niet als een openssh probleem.

Verwijderd

mja dat was eigenlijk ook het enige wat ik kon verzinnen.
maar voor de update ging het wel.....
Ik zal nog eens goed naar de putty instellingen kijken,en ook even een ander proggie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, en er zijn weer een aantal sploits in 3.7(.1)p1, tijd om te updaten naar 3.7.1p2 (let op, dit geld alleen voor de portable openssh, dus als je openbsd draait, of de niet-portable ssh op een andere BSD variant, ben je veilig. Zie advisory voor meer details.

http://www.openssh.com/txt/sshpam.adv

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 22:26:
Woei, en er zijn weer een aantal sploits in 3.7(.1)p1, tijd om te updaten naar 3.7.1p2 (let op, dit geld alleen voor de portable openssh, dus als je openbsd draait, of de niet-portable ssh op een andere BSD variant, ben je veilig. Zie advisory voor meer details.

http://www.openssh.com/txt/sshpam.adv
Dit geldt dus niet voor Debian, sid heeft 3.6 en woody 3.4:
Older versions of portable OpenSSH are not vulnerable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

woody heeft wel sinds zondag een nieuwe security update voor ssh 3.4p1-1.woody.3

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Pagina: 1 2 Laatste