[dos] bootable autorun disk

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
ik kon geen goede topic titel ervoor verzinnen, maar dit is wat ik voor elkaar wil krijgen:

Ik moet dus soms wel eens een aantal standaard dos commando's invoeren. Maar eigenlijk is het de bedoeling dat andere mensen dat gaan doen. Dus ik denk nou dat is mooi, ik neem een win98 bootdisk, en werk daar iets van een autexec in o.i.d. maar dat werkt dus niet.
Dus mijn concrete vraag, weet iemand hoe je in een bootable diskette een soort autorun kan bouwen.

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Wat wil je nou precies? Je wilt een universele auto-boot disk maken? Op deze disk komt een aantal dos commando's proggies te staan en nou wil je andere users hier gebruik van laten maken??? Dus een soort shellmenu ofzo waar mensen die programma's kunnen kiezen/gebruiken? Is dat wat je zoekt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 13:30 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Als je even uitlegt wat je met die flop wilt bereiken, zal het wel handig zijn.. ik snap niet echt veel van je vraag.

Een bootdisk heeft weinig met autorun te maken..

Pvouput live

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
jah vind t lastig uit te leggen. Ik wil dus dat die bootdisk gewoon boot als een normale bootdisk, dan zodra het dos scherm eignelijk zichtbaar word gelijk een aantal dos commandos invoert..... hoop dat t zo iets duidelijker is.

het gaat er dus eigenlijk om, dat die mensen (mensen met heel weinig pc kennis) die diskette in kan voeren, kan wachten, en klaar is.

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

autexec in o.i.d.
autoexec.bat :)

Verwijderd

Die dos commando's kan je IMHO gewoon in je autoexec.bat zetten. Je zegt in je eerste post dat het niet gelukt is, wat heb je tot nu toe geprobeerd?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

I.d.d., autoexec.bat & config.sys zijn daar al jaren geleden voor uitgevonden.
Aangezien ik een batchfile inelkaar prutsen wel erg basic vind , gaat dit topic op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.