Uitslag Pc Active cd-r test

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb al gezocht, maar kon het niet vinden. Laatst stond er een test in de pc-active waarin cd-r's op houdbaarheid zijn getest.

Nu vroeg ik mij af welke cd's goed uit de test kwamen, en welke je absoluut niet moet kopen.

Heb altijd platinum gebruikt, na vele tips op GoT, waarvoor nog bedankt! En die cd's waren volgens die test waardeloos qua houdbaarheid :( ;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~sm56pci/got/pcacdropt.gif
een al wat belegen test...

Tip: in de bibliotheek hebben ze de oude exemplaren van bladen liggen, oa ook de PC-Active.

Welke CD-R's zijn lang houdbaar?
[rml][ cdr media] Phthalocyanine/Cynanine wat is goed?[/rml]
Parrot CD's in PC-active test
Levensduur backup
Grafiek uit de pc-active met geteste cd-r's
wat zijn de beste cd-r's

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 13:18 ]

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Volgens mij is dat de oude, ik heb hier de nieuwste test van de PC-Active liggen.

Kruidvat cd's blijken het snelste te sterven. Mmore kwam er heel goed uit. Wel veel fouten op de buitenrand, maar die zijn te corrigeren volgens de CD-Analyser. Mitsui cd's blijken ook goed tezijn volgens hun. Dat heb ik uit de test gehaald, ze geven zelf geen winnaar op.

[ Voor 62% gewijzigd door Plofkotje op 16-09-2003 13:26 ]

Verwijderd

Volgens mij is dat de oude
Je meent het :+ Zelfs de prijzen staan nog in guldens :X (en dat artikel is ook niet meer te bestellen)

maar ik zou het enorm waarderen als je recente info hebt ;)

Voor iedereen die niet begrijpt waarom CDR's zo gevoelig zijn. Zo klein zijn die pits nu: Afbeeldingslocatie: http://www.cdr.cz/cojeco/images/burn_pits.jpg

Een andere test: http://reviews.cnet.com/4520-3185_7-5020710-4.html

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 10:00 ]

• Oscar Mopperkont
Toevallig ook de grafiek van de laatste test?

• Plofkotje
Oscar Mopperkont schreef op 16 September 2003 @ 13:23:
Toevallig ook de grafiek van de laatste test?
Die hebben ze niet gemaakt, zie mijn edit.

• Oscar Mopperkont
Hmm, heb geen zin om in de bieb te gaan neuzen....

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Beetje oude test maar toch zijn de meeste nog in omloop gebruik zelf het liefst verbatims of sony.. zijn er mensen die nog up to date grafieken hebben ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

de meeste zijn inderdaad nog in omloop
echter een opmerking, basf heet tegenwoordig emtec.

• Plofkotje
Oscar Mopperkont schreef op 17 September 2003 @ 18:14:
Hmm, heb geen zin om in de bieb te gaan neuzen....
K heb hem al gepost, ze gaven geen echte winnaar, ik weet niet waarom. Als jullie scans willen, ik kan ze zo geven.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb hier nog een oude pc active liggen, sony, philips, tdk kwamen toen als beste uit de bus... That's Write!, Memorex o.a. als slechtste. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Plofkotje
Ik heb ze geupped.

56kers moeten wel opletten, zijn nogal vorse bestanden, de scans zijn ook niet optimaal, de meeste zijn schuin :P , ik scan bijna nooit.

*knip*

Dit zijn ze allemaal.

[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 18-09-2003 09:56 ]

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Ik heb laatst in duitsland een spindeltje ProMedia CD-R's gehaald van € 27,50 voor 100 stuks. Als ik kijk wie de fabrikant is met zo'n progsel zie ik Sony, en die rollen dus allemaal uit de Taiyo Yuden fabriek. Dus ook nog eens top kwaliteit. De CD-R's zijn ook niet erg 'doorzichtig'.

E.P.M. Linsen

Verwijderd

waarom zijn die van de lidl niet getest, die zijn volgens best goed. en kosten niks

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
heb meestal nashua en platium en die zijn zo te zien goed getest dus ga weer door met branden :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Plofkotje schreef op 17 September 2003 @ 21:22:
Ik heb ze geupped.

56kers moeten wel opletten, zijn nogal vorse bestanden, de scans zijn ook niet optimaal, de meeste zijn schuin :P , ik scan bijna nooit.

*knip*

Dit zijn ze allemaal.
Wist je dat je hiermee een copyrightbreuk maakt?

Het mag dus niet, lees de copyrights elders op PC Active maar nog eens na .. Er zal ongetwijfeld iets in deze zin in staan: "Overname en vermenigvuldiging van artikelen is niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever."

Verder heb ik ook wat replies getrashed in de zin van "ej, links werken niet", aangezien ze niks aan de discussie toevoegen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 18-09-2003 09:58 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

hier een link naar het (gedeeltelijk online) artikel van PCActive, voor het echte artikel moet je het blad kopen (of even naar de plaatselijke bibliotheek gaan).

Op het forum van CDRInfo is er ook een draadje over het artikel in PCActive. Het meest interessante uit het hele artikel is volgens een poster daar het onderstaande stukje:
the cd-r's that gone bad were the following.
Platinum, Kruidvat, M More, Princo.
Middels de reacties van het artikel over dit onderwerp bij webwereld, heb ik deze link gevonden welke een test laat zien van de Duitse Consumentenbond, wellicht dat je daar nog waardevolle informatie uit kan halen...

• Oscar Mopperkont
Woudloper schreef op 18 September 2003 @ 10:40:
hier een link naar het (gedeeltelijk online) artikel van PCActive, voor het echte artikel moet je het blad kopen (of even naar de plaatselijke bibliotheek gaan).

Op het forum van CDRInfo is er ook een draadje over het artikel in PCActive. Het meest interessante uit het hele artikel is volgens een poster daar het onderstaande stukje:
[...]

Middels de reacties van het artikel over dit onderwerp bij webwereld, heb ik deze link gevonden welke een test laat zien van de Duitse Consumentenbond, wellicht dat je daar nog waardevolle informatie uit kan halen...
tHnx! En daar scoort platinum ineens wel weer goed, daar waar PC active deze noemde als een slechte cd....

Lekker tegenstrijdig...

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Oscar Mopperkont schreef op 18 september 2003 @ 11:26:
tHnx! En daar scoort platinum ineens wel weer goed, daar waar PC active deze noemde als een slechte cd....

Lekker tegenstrijdig...
Klopt, maar ik weet niet wat de Duitse Consumentenbond als basis heeft genomen voor de levensduur (houdbaarheid) van de CDs. Daarbij als ik naar het tabelletje van hun kijk zie ik dat ze op meerdere punten hebben getest, dat kan wellicht ook de hogere score van platinum verklaren...

Met andere woorden, je kan op basis van die resultaten niet zeggen dat platinum nu in één keer wel goed scoort op de houdbaarheid!

[ Voor 12% gewijzigd door Woudloper op 18-09-2003 12:14 ]

Verwijderd

Het maakte uit of je platinums van een spindel of uit doosjes gebruikte.
Ze worden namenlijk geproduceerd in verschillende fabrieken.
Die uit de doosjes waren slechter als die uit de spindel.

Verwijderd

Let er ook op dat vanwege het succes van de originele Platinums er een aantal Taiwanese fakes op de markt kwamen...

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een kleine schop aangezien op WebWereld er weer een bericht is verschenen over de uitslag van de test:
Het Nederlandse computerblad PC-Active stelde deze zomer nog dat veel beschreven cd's beperkt houdbaar zijn. Gegevens zouden na twee jaar onleesbaar zijn. Een van de merken die slecht uit de bus kwamen, was Mmore. De leverancier nam direct afstand van de conclusies en beloofde nader onderzoek.

Dat is inmiddels gebeurd. De fabrikant van de bewuste schijfjes, het Duitse Moser Baer, heeft de door het blad geteste cd-r's ook onder de loep genomen. "Het blijkt dat er geen enkel mankement aan deze cd-r's is geconstateerd", zo meldt Mmore in een verklaring.

Niet de kwaliteit van de geteste cd-r's is bepalend geweest voor de eerdere conclusies van PC-Active, zo stelt Mmore, maar 'de gehanteerde testmethodiek en de kwaliteit van de gebruikte testapparatuur'. Moser Baer geeft overigens wel toe dat de schijfjes om bepaalde afspeelapparatuur in theorie problemen zou kunnen veroorzaken.

[...]

Wammes Witkop, hoofdredacteur van PC-Active, kan inhoudelijk niet reageren op de claims. "Wij hebben niks gezien. Vorige week hadden we een afspraak met Mmore, maar die is afgezegd." Witkop staat nog altijd 'voor de volle 100 procent' achter de test. "Ik ga de strijd graag met ze aan. Als onze testmethodiek écht niet zou kloppen, moeten ze ons maar voor de rechter slepen."

Verwijderd

/me fikt nog altijd op Octrons :9

nooit geen last mee :P

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Hoewel een wat oudere discussie, hier een artikel dat volgens mij echt de spijker op z'n kop raakt.

Overigens wordt mijn visie dan:
belangrijk materiaal (foto's, docs etc.) -->> MAM-E
software (gebruik je toch maar af en toe) -->> ander goedkoop merk

Alleen nog een goede leverancier vinden... ... ...

<OFF TOPIC>
Link verborgen, THANKS!
</OFF TOPIC>

[ Voor 25% gewijzigd door div-er op 31-10-2003 14:32 . Reden: ff een hyperlink verbergen... ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

hoe krijg ik die link 'verborgen'??
Door gewoon in de [faq]FAQ[/] te kijken :)
Pagina: 1