[Win2k] Herhalende server problemen*

Pagina: 1
Acties:

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Ik heb nu zins een half jaartje een servertje thuis staan. Maar ik heb er nogal vaak problemen mee, dan zijn er weer files corupt, dan weer memory dump, dan weer service failure in boot etc etc. Ik krijg er echt een punt hoofd van :) Deze problemen doen zich voor bij bijvoorbeeld een grote virus scan, soms vlak na nieuwe instalatie, bij instalatie w2k sp3 & 4, kopieren van bijvoorbeel 4x 5GB tegelijk naar een andere pc etc etc

(Het legt niet aan HDD & gehuegen das pas vervangen)

Server specs
Moederbord met sis chipset
AMD duron 800Mhz
120GB 180gpx maxtor IDE hdd
CD-ROM
Floppy
Onboard sound (disabled)
Onboard VGA
Onboard lan (disabled)
3-COM ethernet

Wie kan mij helpen?

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06

Predator

Suffers from split brain

Wat is hier een netwerkprobleem aan :?
Je hebt toch een hardware/software probleem ?

Gezien het een Windows OS is, move NT -> WOS & titelfix

Kan je ook wat meer bruikbare informatie geven ?
Eventlog meldingen van net voor de crash bv, errors uit de BSOD, ed.

[ Voor 30% gewijzigd door Predator op 16-09-2003 14:19 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Fr0zenFlame schreef op 16 september 2003 @ 13:02:
Het legt niet aan HDD & gehuegen das pas vervangen
Dat zegt niks.. ik zou toch even beide onderdelen even grondig testen gezien je problemen. Gebruik PowerMax om je HD te testen en MemTest om je geheugen te testen... Kijk ook even of je voeding geen extreme verschillen geeft in waarden...

[ Voor 1% gewijzigd door momania op 16-09-2003 14:40 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
aha, over de error meldingen kan ik weinig zeggen. Vaak bij het instaleren van grote packages als bijvoorbeeld een service pack dan geeft ie aan corupt file, met een virus scanner 120 GB af scannen heeft ie ook zwaar moiete mee :s

Zou het eventueel aan me geheugen kunnen leggen? Het is namelijk een module van 512 MB SDRAM en dus geen 2x 256 wat volgends mij beter zou moeten presteren. Ik zal die disk wel eff testen met powermax, die tool heb ik al als goed is :) Maarja hiervoor heb ik 2x een 20 GB gehad en die hadden het zelfde, ik he mede daarom toen een gloed nieuwe IBM 120GB aangeschaft met als extra optie ook als file server te fungeren!

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero