Ik heb voor video bewerking 2 videokaarten in mijn pc zitten, te weten een Matrox Mystique met Rainbowrunner (PCI) en een nVidia TNT2/GeForce2 (AGP).
Alles werkt, alleen heb ik 1 vervelend probleem.
Ik wil de AGP kaart gebruiken als primaire kaart (meer geheugen, sneller, dus hogere werkresoluties in windows).
Ik kan hem in windows netjes kiezen en dat werkt allemaal perfect.
Maar als ik in mijn BIOS aangeef dat hij als eerste kaart de AGP kaart moet pakken, weigerd mijn pc om nog langer op te starten. Windows 2000 komt tot ongeveer 3/4 met opstarten.
Dit is erg iritant, want ik moet dus elke keer dat mijn pc opstart, met de hand de input van mijn monitor omgeschakelen.
Komt dit door de combinatie van videokaarten???
(ps, eerst had ik door niet echt na te denken, de matrox in PCI1 zitten, toen wou de pc geeneens meer booten... de enige manier om toen nog op te starten was door de BIOS hard te resetten...)
mijn pc bestaat uit:
MSI K7T turbo 2
AMD duron 900
512mb geheugen
nVidia GeForce2 GTS
Matrox Mystique + Rainbowrunner
SB Live
3com 905tx-c
de (pci)slot verdeling is zo (geteld vanaf de agp):
AGP: Geforce 2
PCI1: leeg
PCI2: Matrox Mystique
PCI3: SB Live!
PCI4: leeg
PCI5: 3com 905tx-c
edit:
ik heb vanavond zitten schudden met de kaarten, en verschillende volgordes geprobeerd, maar dat hielp niks.
Ik heb nu andere detonator drivers geïnstalleerd (45.23 WHQL), en ga straks de tweede kaart weer installeren... ik hoop dat het helpt...
Alles werkt, alleen heb ik 1 vervelend probleem.
Ik wil de AGP kaart gebruiken als primaire kaart (meer geheugen, sneller, dus hogere werkresoluties in windows).
Ik kan hem in windows netjes kiezen en dat werkt allemaal perfect.
Maar als ik in mijn BIOS aangeef dat hij als eerste kaart de AGP kaart moet pakken, weigerd mijn pc om nog langer op te starten. Windows 2000 komt tot ongeveer 3/4 met opstarten.
Dit is erg iritant, want ik moet dus elke keer dat mijn pc opstart, met de hand de input van mijn monitor omgeschakelen.
Komt dit door de combinatie van videokaarten???
(ps, eerst had ik door niet echt na te denken, de matrox in PCI1 zitten, toen wou de pc geeneens meer booten... de enige manier om toen nog op te starten was door de BIOS hard te resetten...)
mijn pc bestaat uit:
MSI K7T turbo 2
AMD duron 900
512mb geheugen
nVidia GeForce2 GTS
Matrox Mystique + Rainbowrunner
SB Live
3com 905tx-c
de (pci)slot verdeling is zo (geteld vanaf de agp):
AGP: Geforce 2
PCI1: leeg
PCI2: Matrox Mystique
PCI3: SB Live!
PCI4: leeg
PCI5: 3com 905tx-c
edit:
ik heb vanavond zitten schudden met de kaarten, en verschillende volgordes geprobeerd, maar dat hielp niks.
Ik heb nu andere detonator drivers geïnstalleerd (45.23 WHQL), en ga straks de tweede kaart weer installeren... ik hoop dat het helpt...
[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 16-09-2003 22:46 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier