Toon posts:

Win98 / Hulp bij dichtzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een uitleg over de situatie:

het gaat om een school (Novell + Windows), waar leerlingen heel vrij zijn met het gebruik van computers, om het printen in de hand te houden zijn we een jaar geleden overgestapt op Maggy. dit is een software matige printserver, die draait op een windows systeem. we hebben nu naast elke leerlingprinter dus een pc staan waar maggy op draait, deze haalt de info uit de nds en regelt de printaccounts. dit werkt prima. :)

mijn vraag:

hoe kan ik zoveel mogelijk in windows uitschakelen, zodat er bijvoorbeeld geen bureaublad, geen startmenu enz. mogelijk is. het is de bedoeling dat de pc opstart, automatisch Maggy opstart, en er verder gewoon helemaal niets in windows mogelijk is. Ik weet dat het met windows 2000 makkelijker is, maar dat wil ik niet ivm de beperkte machinekracht (p2 266 64mb). Dus hoe timmer ik windows dicht??

(ps: mocht dit beter in een of ander onderdeel over netwerken passen, dan gooi hem daar maar in.)

Verwijderd

Waar werk jij bij INholland? tis namelijk de oude situatie die wij hadden.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:25
Je kunt wel het een en ander uitschakelen, bijvoorbeeld met policies.
Maar of je het echt goed dicht krijg waag is te betwijfelen, daar is win98 nooit voor bedoeld geweest. Wil je het echt goed doen moet je toch naar een NT based OS.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

je hebt daar toch een novell server draaien??
daar kan je toch prima de boel mee dichttimmeren?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:37
Wat hier boven me ook al wordt gezegd: Windows 9x is erg moeijlijk dicht tetimmeren, omdat je altijd met Regfiles / VB Scripting in het register kan komen en alles omzeilen.

Wat wel een goeie site is met veel nuttige info is deze. Hier is veel info tevinden over het uitschakelen van bepaalde delen in Windows 98 :)

Suc6 igg!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Poledit. Daarmee is dat m.i. mogelijk.
Staat (als ik me niet vergis) in de Windows-directory.

[ Voor 11% gewijzigd door Brothar op 16-09-2003 13:58 ]

eagle

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 09:57

PromWarMachine

Forsaken Archer

Tegen inventieve leerlingen is maar 1 ding bestand, zijn ze bij ons op school ook eindelijk achter gekomen. Het is wel de duurste oplossing, maar op een technische school met puberende leerlingen moet je niet met halve beveiliging aankomen.

Bij ons draaien ze ook Windows98, met Novell en hebben ze met poledit zoveel mogelijk dicht gezet. Start menu leeg, start menu instellingen niet te wijzingen, geen configuratiescherm, enzovoort. Maar nog steeds komen wij inventieve leerlingen overal in, hetzij via een omweg. :X

Oplossing: Reborn kaartjes in elke computer.

Op dit moment wordt er niet eens meer geprobeerd om de computer om zeep te helpen, het werkt toch niet. Dat bevorderd de productiviteit ook weer :)

Dividend for Starters

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Al eens naar Novell Zenworks gekeken :? Kan je zelfs Win 98 redelijk mee dichtimmeren, hoewel NT4 of hoger wel aan te bevelen is.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1