[Java] Waar applet plaatsen bij gebruik van servlet? *

Pagina: 1
Acties:

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 17:45

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Ik heb een servlet gemaakt en wil daarin gegevens afdrukken.
Omdat dit client-side moet gebeuren wil ik dit doen via een applet.

Mijn probleem is nu: hoe krijg ik de applet in de context van de webapplicatie oftewel: welk adres moet ik de servlet laten uitspugen als locatie van de applet als deze applet in JBuilder in hetzelfde project zit als de webapplicatie?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedoel je nou dat je geen tekst in een response kan zetten of vraag je nou hoe je naar de applet moet verwijzen? Beetje onduidelijk.

Bij bijvoorbeeld Caucho Servlet Server is het standaard in de /doc directory. Maak daar bijvoorbeeld een /files aan.

edit:

Opgelet TS begint een dubbelpost: [rml][ java] Applets werken niet[/rml]

[ Voor 50% gewijzigd door Voutloos op 16-09-2003 14:56 . Reden: Caucho voorbeeld ]

{signature}

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Voutloos schreef op 16 September 2003 @ 12:34:
Bedoel je nou dat je geen tekst in een response kan zetten of vraag je nou hoe je naar de applet moet verwijzen? Beetje onduidelijk.

Bij bijvoorbeeld Caucho Servlet Server is het standaard in de /doc directory. Maak daar bijvoorbeeld een /files aan.
Eh wat jij bedoelt snap ik ook niet helemaal...
Ik gebruik TomCat voor de servlets, en in een door een servlet gegenereerde webpagina wil ik een applet plaatsen.
De vraag is dus: Waar moet deze applet-class staan en hoe roep je deze aan vanuit de door de servlet gegenereerde webpagina?

Een class-file in 'defaultroot' wordt door JBuilder niet meegenomen in de .war.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe plaats je normaal een applet in een webpagina?
Met de gegenereerde pagina door de servlet gaat dat op precies dezelfde manier. De client start de applet op, en heeft dan ook geen idee van de servlet. Er is standaard ook geen verbinding tussen de applet en de servlet, dus als jij wilt dat er een is dan moet je dat zelf programmeren in de applet. Door bijvoorbeeld een socket te openen.

.edit: je zou je data nog eventueel in de <param> tags van de applet kunnen zetten, dan hoeft er geen verbinding te zijn

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2003 13:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Ik weet gewoon niet waar ik de applet moet plaatsen zodat hij via de TomCat server te bereiken is :?

Normaalgesproken kun je bestanden in de defaultroot directory plaatsen, dan worden ze meegenomen in de .war, maar JBuilder weigert class-bestanden toe te laten in de defaultroot directory.
Ik denk dat de applet-class tussen de servlet-classes staat, maar is dit te bereiken buiten de servlet om en zo ja: via welke url?

Is het echt zo vaag? :?

Edit: Ik zou de vraag ook anders kunnen stellen: Hoe krijg ik in JBuilder een .class (of een .swf bestand, dat wou ook al niet, heb ik opgelost door er .png achter te zetten) in de defaultroot-directory van een webapplicatie?

[ Voor 21% gewijzigd door Hatsekie_D op 16-09-2003 13:46 ]

Verwijderd

In JBuilder heb je in de project properties een class-output directory van je project. Daar kan je dus je applet class vinden. Wel is het zo dat JBuilder alle classen van je project (correct me if i'm wrong) in dezelfde directory(met eventueel subdirectories) plaatst. Als je servlet en je applet class dus in hetzelfde project zitten, komen de classen ook in dezelfde directory.

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
Het maakt toch niet uit hoe jbuilder het doet.

Lees gewoon eerst eens hoe het zou gaan zonder jbuilder. Als je dan weet hoe het moet lijkt het me een fluitje van een cent om het vervolgens met jbuilder aan de gang te krijgen. Misschien moet niet alles in je war staan. Moet je gewoon een losse jar (met een applet erin) in je default root zetten. Misschien is het ook wel anders. Het heeft alleen niks met jbuilder te maken in mijn ogen dan.

Groetjes

Pagina: 1