2e DC in Windows 2000 Active Directory

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05
Hi, we hebben hier een AD domein met 1 DC. Nu hebben we een nieuwe server gekregen en willen die graag ook DC maken zodat ie straks de nu bestaande server gaat vervangen.
Alleen nu probeer ik de nieuwe server DC te maken met behulp van de AD Wizard maar krijg ik steeds de melding "The domain blabla.nl is not an AD domain or the AD dc for the domain could not be contacted". Als ik bij domein de netbios naam invul gaat ie eerst wel verder maar krijg ik later een andere foutmelding, nl "The domain blabla.nl could not be contacted. Ensure that the DNS name was typed correctly......".

Op de eerste server draait DNS maar daar is verder niks aan geconfigureerd. Hoe kan ik dit oplossen?

Hail to the king baby!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
Maak eens een reverse lookup zone aan in je DNS.. Heb zelf veel problemen ondervonden als die niet bestond.

Pvouput live

• urk_forever
Ik heb een reverse lookup zone aangemaakt op basis van de lokale ip range die hier gebruikt wordt. En daar de domein naam blabla.nl ingezet met het lokale ip van de hoofdserver. Maar ik krijg nu nog steeds diezelfde foutmelding. Als ik nslookup blabla.nl doe dan krijgt ik het lokale ip van de hoofdserver terug

Hail to the king baby!

Verwijderd

Gebruik je misschien de Small Business Server editie? Daar zijn n.l. wat haken en ogen mee. B.v. niet meer dan 1 SBS in een netwerk.

Zie: http://www.microsoft.com/...stration/2000/TechFAQ.asp

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 11:14
je verwijst op je nieuwe server wel naar de dns server van de eerste server.

Dus ff zo zeg maar:

SERVER1:
IP: 10.10.10.1
SM: 255.255.255.0
DNS: 10.10.10.1

SERVER2:
IP: 10.10.10.2
SM: 255.255.255.0
DNS: 10.10.10.1

:?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• urk_forever
Ik gebruik geen SBS. En vraag 2 , ja.

Hail to the king baby!

• urk_forever
Niemand die me helpen kan?

Hail to the king baby!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 11:14
je melding lijkt mij een typisch dns probleem.

Kun je pingen op FQDN?
Zijn er srv records aanwezig in je DNS database?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• urk_forever
urk_forever schreef op 16 September 2003 @ 13:23:
Ik heb een reverse lookup zone aangemaakt op basis van de lokale ip range die hier gebruikt wordt. En daar de domein naam blabla.nl ingezet met het lokale ip van de hoofdserver. Maar ik krijg nu nog steeds diezelfde foutmelding. Als ik nslookup blabla.nl doe dan krijgt ik het lokale ip van de hoofdserver terug
Als ik dus ping op de FQDN krijg ik het lokale ip terug van de hoofdserver. Dus het lijkt me wel goed.
Wat zijn srv records?

[ Voor 3% gewijzigd door urk_forever op 19-09-2003 09:36 ]

Hail to the king baby!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

ok.. dit probleem had ik ook 4 dagen geleden gehad.
controleer dat de volgende "mappen" aanwezig zijn op de forward lookup zone van je domein..

_MSDCS, _SITES, _TCP, _UDP

zijn deze niet aanwezig dan moet je ze maken. het maken daarvan heeft een tricky naam
ga naar de domein in je forward lookup zone en maak daar "domeinen" aan. genaamd _MSDCS, _SITES, _TCP, _UDP.. restart je DNS service en probeer dan nogmaals de tweede DC in je AD te plaatsen.

-- picje van een goed functionerende DNS..

Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/dns-1.GIF

--

zorg ervoor als je geen AD integrated DNS hebt dat de server de records mag aanpassen. rechtermuisknop domein eigenschappen.

[ Voor 24% gewijzigd door nIghtorius op 19-09-2003 13:23 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• urk_forever
Heb het bovenstaande gedaan maar dat hielp ook niet. Ik denk dat ik maar een nieuw domein aanmaak voor dit probleem. Dat is denk ik makkelijker. Ik heb net even getest met een schone install op een andere pc en de dns volgens de handleiding van windows2000faq.com ingesteld en dan gaat alles wel goed en krijg ik geen foutmeldingen!

Hail to the king baby!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15
gebruik je op de nieuwe server geen win2k3? zo ja dan moe je je AD eerst voorbereiden.

• urk_forever
nope, gewoon 2000. Ik denk dat er iets mis is gegaan met het aanmaken van de ad/dns aangezien ik veel dingen mis uit de dns.

[ Voor 75% gewijzigd door urk_forever op 22-09-2003 15:53 ]

Hail to the king baby!

Pagina: 1