Voice over IP -> welke telefooncentrales ondersteunen het ?

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 15:01
Weet iemand hier waar ik een lijst kan vinden van (normale) telefoon centrales die Voice Over IP ondersteunen en/of hiermee uitgebreid kunnen worden ?

Tech. info valt zeer lastig te vinden, zeker wanneer het type centrale al is vervangen voor een nieuwere. Verder kom ik veel info tegen over complete paketten maar ik wil dus graag weten welke centrales het ondersteunen.

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Hoe bedoel je "ondersteunen" ?

Ik zou eerst eens zoeken naar een Nederlandse Telco die VOIP ondersteunt ;)

www.nanon.nl

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 15:01
Twilight schreef op 16 September 2003 @ 12:41:
Hoe bedoel je "ondersteunen" ?

Ik zou eerst eens zoeken naar een Nederlandse Telco die VOIP ondersteunt ;)
Dat is het probleem niet (gaat in 1e instantie puur om het interne belverkeer)

Maar wanneer wij onze huidige centrale(s) willen blijven gebruiken moeten dezen dit wel ondersteunen. Daarom wil ik dus graag een lijst met de centrales die het ondersteunen en/of er een mogelijkheid mocht zijn om het 1 en ander te upgraden oid.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Je hebt 2 mogelijkheden of je zoekt een pabx die een soortement van digitale interface heeft
of je hebt een pabx die dat niet heeft

A pak een cisco 2611xm + voice module +digitale kaart
B pak een cisco 2611xm + voice module + E(ar)&M(outh) kaart

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
De vox novo office 2.0 van alcatel die ondersteunt VoIP je (d354) je kan de kaarten van dit toesten vervangen, dus nu gewoon analoog en als VoIP wat meer bekendheid krijg en stabiel is(hiermee bedoel ik op het gebied van ontwikkeling) kan je de kaarten vervangen naar VoIP.
Dus de techniek van nu kan je dadelijk goedkoop vervangen naar de VoIP techniek.

Begin nu dus nog niet aan VoIP want het is momenteel qua ontwikkeling onstabiel dus wat je vandaag koopt moet morgen weer vervangen worden.

Vraag anders nog info bij KPN alcatel Utrecht. adres moet je even zelf zoeken anders gaat iedereen het telefoon nummer dadelijk voor de lol bellen en dit moeten we voorkomen

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Avaya, Siemens en Cisco.... kijk effe op de websites

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 16:06
vergeet Alcatel niet en Nortel.
Ik ben een jaar applicatiebeheerder geweest van een VoIP centrale gebaseerd op de Cisco CallManager 3.3.

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

hehe google

• Moffin
BoutWout schreef op 17 September 2003 @ 15:02:
vergeet Alcatel niet en Nortel.
Ik ben een jaar applicatiebeheerder geweest van een VoIP centrale gebaseerd op de Cisco CallManager 3.3.
Mijn bericht gaat over alcatel :9

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Intermec heeft een aantal AP waarbij het ook mogelijk is!... geen echte telefoon
centrale's, maar een uitbreiding daarop zeg maar.

http://www.intermec.com/e...NETWORK&Family=WLANACCESS

[ Voor 60% gewijzigd door avon op 17-09-2003 15:19 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

De nieuwe Panasonics ook. TDA 100 en 200.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 16:36 ]

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Vraag is waarom je het voor intern verkeer zou willen.... Top 3 wereldwijd (volgens Gartner) is Cisco, Avaya en Mitel. Een bestaande pbx uitbreiden naar VoIP is meestel vragen om inefficient netwerkverkeer, aangezien alle gesprekken door je TDM-switch heenmoeten, in plaats van point to point streamen.

Vandaag geen signature

• Moffin
Het voordeel is (vooral bij een nieuw bedrijfspand) dat het je minder kabels kost.
Maar voor intern verkeer is het helemaal geen probleem >>over 100mbit kom je niet met je VoIP

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
Wij hebben sinds enkele maanden een Cisco Callmanager staan. Das gewoon een HP server die dienst doet als centrale. Erg flexibele oplossing. Je kunt je afvragen of het upgraden van je huidige systeem wel zo slim is. Om hoeveel gebruikers gaat het?
Pagina: 1