Active Directory software distributie

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 19:19
OK, Het volgende probleem we willen alle client pc's van service pack 3 voor office 2000 voorzien dit zou moeten werken als dit een MSI pakket was maar het is gewoon een installer. Is er een andere manier om dit via active directory te verspreiden?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:18

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Chatslet
ja, maar hoe krijgen we dit via een policy op de client machines? Omdat het geen MSI installer is kunnen we het niet via software distribution doen

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:26

Arno

PF5A

Wat is er mis met zelf maken :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Chatslet
kun je dan een MSI installer van office 2000 service pack 3 maken? Ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je kunt je administrative share patchen met de SP3; als je Office 2000 via AD hebt laten installeren op de clients kun je via dat GPO een repair/reinstall laten uitvoeren..

Pvouput live

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

damn Krypt was me voor.. dus overbodig geworden.

volgende keer moet ik toch alle reply's maar us lezen :+

[ Voor 122% gewijzigd door mutsje op 16-09-2003 15:37 ]

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Aanvulling op Krypt voor als je niet weet hoe.... kijk even hier en dan onderin bij deploy.

1 + 1 = 3

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

als we toch handleidingen gaat smijten hoe je office via server kunt installeren dan hier 2 die op GOT staan.

[rml][ XP] Administrative Distribution Point OfficeXP maken[/rml]
[rml][ XP]OfficeXP + MST installation handleiding[/rml]

• Chatslet
Ik kan helaas niet office 2000 via het netwerk laten installeren, de clients zijn gekomen met office 2000 geinstalleerd via lokale cdrom. Het service pack wil ik via het netwerk uitrollen omdat het nu om meer dan 100 clients gaat. Een geheel nieuwe office installatie via het netwerk is absoluut geen optie simpelweg omdat het netwerk dan overbelast word, we zitten nu al met bandbreedte problemen. Een service pack zou nog net kunnen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Tja. dan gaat het niet werken.. een MSI van een SericePack maken wordt absoluut niet aangeraden door Microsoft (ook niet door mij; heb er zat problemen mee gehad) omdat er teveel afhankelijkheden in zitten..

Ik weet niet of de users bij jullie local admin zijn; anders kun je namelijk de SP installeren via een Loginscript in 'n aparte GPO. Als je verschillende afdelingen hebt kun je, door de GPO niet meteen aan elke afdeling te koppelen, de load een beetje in de hand houden. Niet echt een hele mooie oplossing maar het werkt wel.

Misschien toch slim om in de Office in de AD te hangen, maar niet te laten installeren op de huidige machines en alleen maar op nieuwe machines. Het voordeel is dus, dat als je een SP hebt dit gemakkelijk kan distribueren; evenals verschillende vastgestelde instellingen (OST)

Pvouput live

Verwijderd

Is het iemand bekent of het ook mogelijk is parameters aan een msi te geven in een software distribution via AD?
Ik heb het voor als nog niet kunnen vinden

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En daar schop je zo'n oud topic voor omhoog :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.