IBM Dekstar 7K250 weergeven en ghosten

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste Tweakers,

Naar aanzien van dit topic --> IBM Deskstar 60GXP begint brak te worden na 1.5 jaar dienst een nieuw topic, want het onderwerp is dermate afgeweken dat het niet meer in 1 topic hoort.

Ik heb dus na wat gebel en netjes opsturen van mijn oude harde schijf (die 2.5 jaar oud was, maar 3 jaar garantie had, ik had dus geluk) een nieuwe ontvangen, ik HAD een Deskstar 60GXP, nu krijg ik een Deskstar 7K250 terug :/ (hij is wel stiller, maar best anders volgens mij)

(datasheet hier te vinden --> http://www.hgst.com/tech/...A152021C686256CE800718F09)

IK bootte mijn pc op mijn andere IBM Deskstar 34GXP schijfje (draai ik nu 2 maanden op sinds crash) en ging perfect. Windows vond de nieuwe schijf (Device 1 Slave) en installeerde hem, onder mijn hardware tab staat nu ook netjes bij drives twee schijven, de nieuwe met de code -->

HDS722540VLAT20

Afijn, ik dacht alles top. Nu wil ik alle data van de ene schijf naar de andere zetten, met Norton Ghost of iets dergelijks moet ik dat voor mekaar krijgen, als windows de schijf maar weergaf \o/. Ik zie dus bij deze computer alleen mijn oude schijfje en de nieuwe is er niet :?

Mijn vraag aan jullie: waarom staat die schijf er op het moment niet en wat kan ik doen om hem te tonen. Ook: welk overzet programma zouden jullie gebruiken om de data over te zetten? Of kan dat ook gewoon met windows (slepen :P ? ) ?

Thnx tweakers :) !

De meeste mensen deugen!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de schijf wel gepartitioneerd en geformatteerd? Check schijfbeheer :)

• Cassius
  • Niet online
Oei BalusC, ik klik er net op, gebeurt van alles, ik ga die procedure eens even doorlopen, thnx :) ! Ik dacht dat hij wel geformateerd of geconverteerd aan zou komen, maar iig bedankt, ik ga eens even kijken.

Btw, snap ik nou goed dat ik een van de nieuwste IBM schijven heb terug gehad :? \o/ --> IBM liev :>

De meeste mensen deugen!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja :)

• Cassius
  • Niet online
Ok Balus, ben hem nu aan het formatteren en naar NTFS aan het zetten. Hij krijgt letter D en naam 'Dee' (C heet Cee :P ). Kan ik strax dan gewoon alles van mijn NTFS Cee overslepen naar Dee ? Dat zou fijn zijn, dan kan ik mijn zusje haar HDD terug geven :/ !

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Ik denk toch dat ik maar een fresh install op mijn nieuwe lieve schijfje doe dan, lijkt me beter. Heb toch een gevoel dat hij alles dan beter integreert zeg maar :) !

De meeste mensen deugen!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overslepen, nee. Binnen NT/2K/XP kan niet alles zomaar 1:1 worden gekopieërd, zoals je bij [norml]9X/Me[/] kan doen. Ghosten is dan een betere oplossing. Maar een fresh install is idd altijd beter :P

• Cassius
  • Niet online
Fresh we will go :) !

Duurt wel weer even voordat ik alles heb zoals ik wil, maar ja, ik overleef het wel. Schijfje is trouwens verdraaid snel, weet niet precies waarom IBM hem gegeven heeft, misschien omdat het zo lang duurde (ze zeiden 2 weken, duurde een maand ongeveer).

De meeste mensen deugen!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Simpel: 60GXP wordt niet meer gemaakt :)

• Cassius
  • Niet online
Hmmm, install gedaan om nieuwe schijf met XP Pro, cd ... na install files reboot op die schijf, ging goed, windows verder geïnstalled ... nu ontbreekt NTLDR :/ ...

Moet ik nog een keer die schijf formatten dan? Hij staat idd niet op 'Dee' (D:) dat bestand, maar wel op Cee (op D staat op de root alleen een pagefile, op C staan heel wat meer bestanden; autoexec, boot, io, ntldr.).

Of moet ik systeem herstel ff op Dee uitvoeren? CD erin en dan F2 ...

Search levert heel wat op, eens kijken of ik er duidelijk wijs uit kan. (Nieuwe schijf, goede winXP cd, wat kan er mis zijn, hmmm).

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Aha, nu heb ik dus op primary de Cee Oude Schijf gezet en zodoende kon ik toch vanaf de nieuwe schijf booten, kon namelijk kiezen uit WinXP Pro en WinXP Pro bij opstarten lol. Ik koos gelukkig (lees koos = gokte) de goede en hij bootte vanaf de 7K250. Echter nog steeds geen NTLDR. Iemand een idee, format had ik al gedaan voor tweede keer net (zeker) want ik zette bios op D: eerst en ik kreeg die fout, format, install, maar weer die fout.

Beetje raar misschien dat ik bij de install ook geen fouten krijg te horen ?

(P.S. scrollen is echt angstig zonder VGA/mouse drivers en op 60Hz :/ !! )

Edit --> terug op Cee Oude Schijf nu --> fixmbr, fixboot, bootcfg ... recovery console werkt niet :/

Ik gooi denk ik Cee eruit (staat op master), zet Dee erin (zet van slave naar master) --> format Dee (ntfs) met CD en noem Cee. Dan primair booten daar vanaf, hopen dat hij dan wel NTLDR erop heeft gezet, zo niet, dan zien jullie me wel weer. Zo terug gok ik :P !

[ Voor 24% gewijzigd door Cassius op 16-09-2003 15:19 ]

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
marzzman schreef op 16 September 2003 @ 14:48:
Aha, nu heb ik dus op primary de Cee Oude Schijf gezet en zodoende kon ik toch vanaf de nieuwe schijf booten, kon namelijk kiezen uit WinXP Pro en WinXP Pro bij opstarten lol. Ik koos gelukkig (lees koos = gokte) de goede en hij bootte vanaf de 7K250. Echter nog steeds geen NTLDR. Iemand een idee, format had ik al gedaan voor tweede keer net (zeker) want ik zette bios op D: eerst en ik kreeg die fout, format, install, maar weer die fout.

Beetje raar misschien dat ik bij de install ook geen fouten krijg te horen ?

(P.S. scrollen is echt angstig zonder VGA/mouse drivers en op 60Hz :/ !! )

Edit --> terug op Cee Oude Schijf nu --> fixmbr, fixboot, bootcfg ... recovery console werkt niet :/

Ik gooi denk ik Cee eruit (staat op master), zet Dee erin (zet van slave naar master) --> format Dee (ntfs) met CD en noem Cee. Dan primair booten daar vanaf, hopen dat hij dan wel NTLDR erop heeft gezet, zo niet, dan zien jullie me wel weer. Zo terug gok ik :P !
HA! Gelukt :P --> na een tijd prutsen, mijn oude schijf wegdoen, nieuwe op master 1 zetten zonder slave dipswitches (dom) en format met Windows CD en aangewezen als C: primaire bootdisk :) --> nieuwe install en werkt perfect.

Btw, schijfje is retesnel :P ! Echt tof dat ik dan zomaar de nieuwste serie krijg en niet een 120GXP of 180GXP, echt kewl _/-\o_ !!

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1