Ik wil binnenkort een TFT-scherm gaan kopen. Zit nu met een iiyama 17" met Asus V7700 GF2. Die kaart wil ik dan vervangen voor 1 met DVI-uitgang. Ikzelf zit te denken aan een goedkope kaart, aangezien ik toch nooit spellen speel. Mijn vraag nu, zit er kwalitatief nog veel verschil in de 2d-kwaliteit als ik de monitor via DVI aansluit? Welke kaart zou ik hiervoor het beste kunnen kiezen? Ikzelf zit te denken aan een Matrox g550.
Matrox schijnt in het algemeen de beste 2d kwaliteit te bieden. Dus da's geen verkeerde gedachte.
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Hangt er ook vanaf wat voor een monitor je precies hebt, als je er 800x600 op draait en die IIyama is al 4 jaar oud dan zal je denk ik weinig verschil merken tussen een nieuwe G550 en die je nu hebt... maarja, matrox is wel erg subtiel in 2d kwalliteit
57696520646974206c65657374206973206e657264
Ik ga dus een TFT-scherm kopen. Mijn vraag is dus of het uitmaakt of ik bijvoorbeeld een Geforce met DVI heb, of een Matrox g550? Spellen maken me dus niks meer uit, dus mij lijkt sowieso de Matrox de beste keus.
Met DVI is er in feite geen verschil meer tussen gfxcard X of Y wat betreft 2D. Het is allemaal digitaal, dus de beeldkwaliteit is hetzelfde. Ook bij analoog aansluiten hoef je niet persé een Matrox te kopen. Bij TFT's is een wat minder analoog signaal veel minder snel zichtbaar op het scherm als bij een CRT.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke res de TFT heeft: een 20" 1600x1200 TFT kun je beter digitaal aansturen, maar dat zit er toch al standaard op in die prijsklasse. Bij de 1280x1024 TFT's zul je echter geen tot weinig verschil zien tussen analoog of digitaal aansluiten. Als dat wel zo is (schaduwlijnen/ghosting) dan heb je een slechte kwaliteit kabel en/of een hele beroerde gfxcard.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke res de TFT heeft: een 20" 1600x1200 TFT kun je beter digitaal aansturen, maar dat zit er toch al standaard op in die prijsklasse. Bij de 1280x1024 TFT's zul je echter geen tot weinig verschil zien tussen analoog of digitaal aansluiten. Als dat wel zo is (schaduwlijnen/ghosting) dan heb je een slechte kwaliteit kabel en/of een hele beroerde gfxcard.
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Het eninge wat me te binne schiet is dat matrox ee erge goede video overlay heeft. (Voor als je veel flims kijkt op de computer).
Veder zal het maar weining uitmaken omdat je scherm er toch digitaal is op aangesloten.
Veder zal het maar weining uitmaken omdat je scherm er toch digitaal is op aangesloten.
Pagina: 1