Dialers voorkomen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46
Mijn broertje heeft voor de tweede maal urenlang via een dailer zitten internetten :( . Ik wil dit uiteraard graag voorkomen en ben dus even gaan zoeken hiero. en vond deze topics

Geen dailer mogen installeren.
Plugin's en dailer's

Hier werd eigenlijk als enige antwoord gegeven dat mozilla gebruikt moet worden, of dat activeX uitgescahkeld moet worden maar dat is in dit geval, met XP home en IE ingebouwd geen optie.

Wat gebruiken jullie aan software/beveiliging om te voorkomen dat lieve broertjes dikke telefoonnota's zitten te genereren?

Ik heb hem wel slechts gebruikersrechten gegeven maar die pop-ups trekken zich hier niets van aan. Bovendien spelen sommige spelletjes erg vervelend met gebruikersrechten. Is het niet mogelijk om via software de gebruiker te verplichten slechts via de normale inbelverbinding te internetten? Of zitten jullie gewoon erop te hameren dat standaard op elke pop-up op nee wordt geklikt. In mijn geval werkt dat blijkbaar niet zo goed. 8)7. Of moet ik zelf gewoon goed opletten?

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Advies in tweedrie delen:
• Installeer een popup stopper/killer
• Laat hem de extra kosten van internetten via een dialer betalen >:)
• Ga over op kabel of ADSL en trek de telefoonkabel eruit.

[ Voor 23% gewijzigd door Freee!! op 16-09-2003 11:53 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
het is mischien wel erg simpel gesteld, maar een pop-up killer werkt in veel gevallen wel. Als broerlief er moedwillig op uit gaat weet ie de weg toch wel te vinden. Mischien zelf een keer laten betalen??
[edit] mr liu is me voor

[ Voor 8% gewijzigd door mesothelioom op 16-09-2003 11:55 ]

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gewoon de telefoon kabel eruit trekken. Als gebruikers echt zo dom zijn verdienen ze geen internet!

There is no place like ::1

• Freee!!

Freee!!

offtopic:
Great minds think alike :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 13:55
Volgens mij is het mogelijk om je telefoonlijn te laten blokkeren naar 'dure' nummers. Kan je er zelf ook geen gebruik meer van maken, doe je dan maar met je mobiel :) Iets duurder, maar op deze manier bespaar je veel meer :)

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
swampy schreef op 16 september 2003 @ 11:55:
Gewoon de telefoon kabel eruit trekken. Als gebruikers echt zo dom zijn verdienen ze geen internet!
Flame; als je druk bezig bent lijkt me een mis klik snel gedaan. (gelukkig
mij nog nooit gebeurt.)

TS je kan natuurlijk voorkomen dat deze dailers die cab file schrijven in je
temp directory.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom is ActiveX uitschakelen geen optie? Omdat IE in WinXP zit? :? :?

🌞🍃

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

En ik snap je redenering niet, waarom zou je geen mozilla kunnen gebruiken op WinXp Home, tuurljk kan dat wel, en mischien nog wel als default browser ook, daarnaast is er ook nog een IE skin voor mozilla zodat je broertje niet te veel nieuwe dingen hoeft te leren (ps, het argument nieuwe dingen leren is zoiezo bullshit aangezien je vast ook van win98 naar winXp bent gestapt).

verder kun je bij de kpn idd je telefoon laten blokeren voor allerlei telefoonummers, 06/0900/0906 etc dus dan moet dat ook opgelost zijn.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Naar ik begrepen heb kan je met Spybot Search and Destroy de pc zogenaamd immunizen tegen (weliswaar bekende) dialers enzo...ik kan het mis hebben maar kijk daar eens naar....

zie de features list: http://www.safer-networki...dex.php?lang=en&page=bots

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 12:07 . Reden: url ]

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zet een oude pc neer als server en laat deze het internet delen. Op deze manier kan alleen de server inbellen, en ook al wordt op de client pc de ranzigste dialers geinstalleerd er kan geen gebruik van gemaakt worden omdat het via de server gaat. En je hebt ook al geen firewall meer nodig daar kan de servert ook voor dienen, 2 vliegen in een klap :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je je broertje niet gewoon onder eenbeperkt acount laten internetten? In dat geval mag ie helemaal geen dailers instaleren (toch?)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat je ook kan doen, is een internet kosten beheerder erop zetten. Gewoon een limiet instellen an laten we zeggen € 15,- per weeek. Moet je zien hoe snel die van die sites afblijft ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Dit moet je hardware matig aanpakken

je zoekt een riem van je vader
loopt naar je broertje en zeg zoiets als:
nog 1x een dialer op onze computer en dan maak ik wat lag streepe op jouw rug...

wedde dat er nooit meer 1x komt })

Serieus.
Je kunt je broertje toch gewoon vertellen dat hij niet die dialers installeerd, hoeft toch niet zo'n groot probleem te zijn

Verwijderd

Qua immunizen kun je waarschijnlijk beter Spywareblaster gebruiken, die is daar voor gemaatk, bij S&D is het meer een extra feature..

Je kunt ook nog de volgende progs proberen:
Dialer Control
YAW 4.0 (niet zeker of 4 al uit is)

Ik gebruik deze zelf niet, maar ze zouden goed moeten zijn..
Als Engels geen probleem is, lees dit draadje dan eens door.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom schaf je geen ADSL aan? stuk goedkoper en kan je ook geen Xdialers gebruiken...
Overigens kunnen je ouders bv hem op zijn gedrag aanspreken of jijzelf. Of bel KPN op en block 0900 nrs

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09 22:43

AirX

Tweak Guru

NAV 2004 Prof. Heeft een beveiliging tegen dailers enzo :). Heel handig :)

• Freee!!

Freee!!

n00bs schreef op 16 September 2003 @ 12:16:
Waarom schaf je geen ADSL aan? stuk goedkoper en kan je ook geen Xdialers gebruiken...
Overigens kunnen je ouders bv hem op zijn gedrag aanspreken of jijzelf. Of bel KPN op en block 0900 nrs
offtopic:
Het blokkeren van 0900 nummers blokkeert dus ook 0900-TUIG (algemene nummer van de politie). Dit lijkt me toch een serieus aandachtspuntje.

Verwijderd

dailer dialer

[flauw]Laat broertje ombouwen tot een zusje.[/flauw]

• japaveh
Tnx maar ADSL komt er na de verhuizing maar ik zoek nu nog even naar een tussenoplossing. 0900 nummer wil ik niet blokkeren aangezien we die zelf ook nog wel gebruiken voor serieuze zaken :)

Mozilla kan natuurlijk wel maar ik kan dan wachten op problemen met het openen van bepaalde websites. Het liefst zou ik van IE gebruik willen blijven maken. Bovendien, zou ik, om een echt heel waterdicht systeem te kunnen maken IE er helemaal uit moeten slopen, dat zie ik niet zitten.

Hem ernstig toespreken heb ik al gedaan maar dat helpt niet, er wordt gewoon niet gekeken waar hij 'yes' op antwoordt. het moet snel gaan dus gewoon op 'yes'.
Ik ga dus gewoon een pop-up killer in stalleren en eens kijken naar parental control >:)

offtopic:
We wonen in Belgie dus 0900 tuig bestaat hier niet ;), btw topic-title-change? (dailer-dialer)

[ Voor 13% gewijzigd door japaveh op 16-09-2003 12:43 ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

japaveh schreef op 16 september 2003 @ 12:41:
Tnx maar ADSL komt er na de verhuizing maar ik zoek nu nog even naar een tussenoplossing. 0900 nummer wil ik niet blokkeren aangezien we die zelf ook nog wel gebruiken voor serieuze zaken :)

Mozilla kan natuurlijk wel maar ik kan dan wachten op problemen met het openen van bepaalde websites. Het liefst zou ik van IE gebruik willen blijven maken. Bovendien, zou ik, om een echt heel waterdicht systeem te kunnen maken IE er helemaal uit moeten slopen, dat zie ik niet zitten.

Hem ernstig toespreken heb ik al gedaan maar dat helpt niet, er wordt gewoon niet gekeken waar hij 'yes' op antwoordt. het moet snel gaan dus gewoon op 'yes'.
Ik ga dus gewoon een pop-up killer in stalleren en eens kijken naar parental control >:)

offtopic:
We wonen in Belgie dus 0900 tuig bestaat hier niet ;), btw topic-title-change? (dailer-dialer)
Als je windows XP of Win2k gebruikt dan kun je hem als gelimiteerde gebruiker instellen!

Dan kun je dus ook bij hem de browser totaal dichtgooien ( so what dat hij dan niet op sommige websites kan komen )

• Freee!!

Freee!!

japaveh schreef op 16 september 2003 @ 12:41:
offtopic:
We wonen in Belgie dus 0900 tuig bestaat hier niet ;)
offtopic:
Kijk ik één keer niet naar een profile 8)7 |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Freee!! op 16-09-2003 12:52 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

samo

yo/wassup

Koop wat boekjes voor hem
Dat moet dailers voorkomen denk ik, en is het makkelijker je pc schoon te houden... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• fabstar81
  • Laatst online: 21-08 01:19
pop-up killert lijkt mij het handigste...alhoewel er altijd 1'tje bij mij altijd door komt. ikzelf draai meaya pop-up killert die ook op http://home.zonnet.nl/downloads/install_files.htm staat. zonealarm pro heb ik ook geprobeerd maar die houdt niet alles tegen dacht ik. (kweenie meer)

en over dat servertje met internet delen.....dat is ook een goeie, ben ik ook mee bezig....(alhoewel ik nog een goed en gratis proggie zoekt die dus mn adsl kan delen. op een pentium 60 of 100 ajb)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• japaveh
samo-arne schreef op 16 September 2003 @ 12:52:
Koop wat boekjes voor hem
Dat moet dailers voorkomen denk ik, en is het makkelijker je pc schoon te houden... :-)
Dat is natuurlijk een beetje in de richting maar ik weet toch wel zeker dat het niet bewust gebeurt. Na de eerste keer was hij echt wel op de hoogte van de risico's van bepaalde websites en ik weet ik wel zeker dat het niet bewust is gegaan. Maar zeg nou zelf; hoe vaak komt het bij jezelf voor dat je doodgegooid wordt met pop-ups die gewoon terugkomen wanneer je op 'nee' klikt.

Ik probeer iets te vinden zodat ik de pc beveilig en daarmee dus ook direct de telefoonnota. inderdaad zou ADSL het beste zijn maar daarvoor moet hij nog wel even geduld hebben

Verwijderd

fabstar81 schreef op 16 September 2003 @ 12:53:

en over dat servertje met internet delen.....dat is ook een goeie, ben ik ook mee bezig....(alhoewel ik nog een goed en gratis proggie zoekt die dus mn adsl kan delen. op een pentium 60 of 100 ajb)
Linux

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 13:03 ]

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Een dialer is niet leuk als een kind ongemerkt uren lang zit te bellen met een dialer. Maar 'k vind toch niet dat we dialers allemaal over één kant moeten scherem en het compleet moeten weren. Werkt op dezelfde manier als banners eigenlijk. Websites maken enorme kosten en enige manier om dan content op een site te geven is er een dialer voor te zetten, Zoals je dat nu bijna overal op het web hebt. Artikelen opvragen bij kranten, spelletjes sites (zijn erg duur om te onderhouden). De tijd dat alles gratis was is voorbij. Neemt natuurlijk niet weg dat duidelijk moet zijn dat men extra gaat betalen voor die informatie. Mocht dat niet het geval zijn moet je naar de aanbieder van die dialer gaan. Ik snap het probleem en ik ben het met je eens dat sommige dialers erg irritante dingen zijn en die maar blijven proberen zichzelf te installeren, maar er zijn ook erg goede dialers (DialXS) bijvoorbeeld. Dit is niet helemaal negatief, maar ik vind het een beetje als iemand die banners wil blocken op een website ofzo. Om wat voor dialers gaat het? Heb je een naam van een bedrijf?

edit:
Advies aan de topicstarter: klik gewoon bij de dialer op "nee" als je niet wilt betalen voor de content. Ik krijg bij dialers altijd netjes een schermpje met informatie als: "Voor de volgende informatie dient u te betalen, de kosten hiervoor zijn (...), dit zal worden verrekend via uw telefoonrekening." of "Bel het volgende nummer en toets de toegangscode in". Allemaal heel netjes, denk dat je gewoon er mee om moet leren gaan, net zoals de spelletjes en dingen op de tv, als je dat ziet staat er toch ook gewoon een bedrag bij, wil je dat niet doe je het niet, wil je het wel doe je het wel. Het moet niet zo zijn dat je de complete zender van je TV wilt hebben zodat je dat niet ziet. Of dat je geen reclame op je TV wilt hebben, maar wel de programma's :)

[ Voor 27% gewijzigd door Gerwin op 16-09-2003 13:12 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

Exirion

Gadgetfetisjist

japaveh schreef op 16 September 2003 @ 12:55:
Maar zeg nou zelf; hoe vaak komt het bij jezelf voor dat je doodgegooid wordt met pop-ups die gewoon terugkomen wanneer je op 'nee' klikt.
Leer 'm Explorer killen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• japaveh
@Gerwin:
Je hebt daar een goed punt, en daar ben ik ook helemaal niet op tegen. Hij weet ook wel dat hij die dingen niet moet installeren maar onbewust (lees:haast) gebeurt dat wel. Het is een kwestie van gemakzucht want als je goed leest wat er staat voorkom je een hoop problemen. Dus hij weet dat hij op nee moet klikken maar toch komt het gewoon weer voor. Vandaar dat mijn vraag was of het software bestaat, en ik ga vanavond Dialer Control eens proberen (die ziet er hoopvol uit), die hem en mij hiermee kan helpen

Verder is ADSL/kabel nog beter, maar daar moeten we dus nog eventjes op wachten

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

Exirion

Gadgetfetisjist

japaveh schreef op 16 September 2003 @ 13:16:
Het is een kwestie van gemakzucht want als je goed leest wat er staat voorkom je een hoop problemen.
Aan die gemakszucht moeten dan maar eens sancties verbonden worden. Kinderen moet je verantwoordelijk aanleren. Als je alle gevaren wegneemt dan leert ie nooit z'n verantwoordelijkheid te nemen [/opa mode].

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Freee!!

Freee!!

[...]
Het is een kwestie van gemakzucht want als je goed leest wat er staat voorkom je een hoop problemen.
[...]
Dan moeten er (financiële?) consequenties worden verbonden aan die gemakzucht. Dan leert hij het snel genoeg af.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Tiepfoutje uit de titel gehaald :)

• japaveh
Mr. Liu schreef op 16 september 2003 @ 13:22:
[...]

Dan moeten er (financiële?) consequenties worden verbonden aan die gemakzucht. Dan leert hij het snel genoeg af.
Dat is natuurlijk wel waar maar niet het onderwerp. Ik bedoel of hij of m'n ouders die rekening moeten betalen is in dit geval niet relevant, de kosten zijn immers gemaakt.

Het gaat er om dat ik wil voorkomen dat die dialers uberhaupt geinstalleerd worden. En hem met de financiele gevolgen confroteren zal die flink van balen maar dat lijkt me alleen zinvol op het moment dat hij moedwillig deze sites bezoekt. Maar dat is hier niet het geval.

@rafe: tnx

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

@Gerwin:
Je hebt daar een goed punt, en daar ben ik ook helemaal niet op tegen. Hij weet ook wel dat hij die dingen niet moet installeren maar onbewust (lees:haast) gebeurt dat wel. Het is een kwestie van gemakzucht want als je goed leest wat er staat voorkom je een hoop problemen. Dus hij weet dat hij op nee moet klikken maar toch komt het gewoon weer voor. Vandaar dat mijn vraag was of het software bestaat, en ik ga vanavond Dialer Control eens proberen (die ziet er hoopvol uit), die hem en mij hiermee kan helpen

Verder is ADSL/kabel nog beter, maar daar moeten we dus nog eventjes op wachten
Heb je een naam van een bedrijf die zulke dingen doet?
Als het echt zo is dat als je op "nee" klikt opnieuw dezelfde vraag krijgt (1x is nog goed), maar dat hij maar blijft vragen dat mag niet en kun je rapporteren aan de hoster. :)

Dus:

Installeren? -> nee -> Echt niet installeren? -> nee -> wil je dan telefoonisch betalen door gewoon te bellen? -> nee -> ok bedankt en tot ziens!

mag gewoon :)

Maar er moet ALTIJD:
- een bedrag bij het nummer staan
- dialer mag niet vanzelf bellen
- dialer mag niet blijven vragen om te installeren

Tip is gewoon er mee om te leren gaan denk ik.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gerwin op 16-09-2003 13:42 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• fabstar81
japaveh schreef op 16 september 2003 @ 12:55:
[...]

Maar zeg nou zelf; hoe vaak komt het bij jezelf voor dat je doodgegooid wordt met pop-ups die gewoon terugkomen wanneer je op 'nee' klikt.
daarom, pop up killer :P :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
ja, ik hoorde al dat windows 2k server niet ging werken op een p60 :? 8)7

ken je op een linux ook mailservers draaien? ik zoek wel ff hiero...ze hebben vAST wel wat info daarover :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

fabstar81 schreef op 16 September 2003 @ 13:55:
[...]

ja, ik hoorde al dat windows 2k server niet ging werken op een p60 :? 8)7

ken je op een linux ook mailservers draaien? ik zoek wel ff hiero...ze hebben vAST wel wat info daarover :)
een mailserver op linux...dat wordt wat moeilijker..maar...NATUURLIJK kan je een mailserver op linux draaien. Met gemak :-) Alle software is al meegeleverd, even instellen en hoppa...een mailserver!

• japaveh
Ik heb geen naam van het bedrijf, ik ga vanavond denk ik even kijken, ik woon inmiddels niet meer thuis vandaar

ennuh mailserver onder linux. postfix, sendmail of communigate pro anyway even searchen zal veel info opleveren

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Magistus zei het al, en ik WEET dat het werkt (ja, ik kom inderdaad wel eens op sites die dit soort meuk op mijn PC willen achterlaten).
Anyhoe, Spybot roept, nadat je hebt gekozen voor Immunize, dat hij installatie van bladibla heeft voorkomen... is dan alleen nog maar 'OK' klikken...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Of een (2e hands) telefooncentraletje ertussen, waarbij je voor die poort alleen het internetnummer toestaat en alle andere nummers blokkeert.....

• japaveh
Ik heb dat dialer control er vanavond even opgezet en beveiligd met een wachtwoord. Dit lijkt erg hoopvol. Alleen de normale inbelverbinding heeft default toegang nu, en alle andere verbindingen moeten eerst toestemming vragen aan dialer info, anyway tnx

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 12:05:
Naar ik begrepen heb kan je met Spybot Search and Destroy de pc zogenaamd immunizen tegen (weliswaar bekende) dialers enzo...ik kan het mis hebben maar kijk daar eens naar....

zie de features list: http://www.safer-networki...dex.php?lang=en&page=bots
Dit werkt erg goed :)
En steeds ff SpyBot updaten, dan is het echt geen probleem.
Dan blocked tie ca. >6000 soorten troep en een stuk of ~450 dialers enz.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

SPYBOT _/-\o_ inmiddels bijna 10.000 producten in blacklist.....

(als iemand een donatie verdient is het die Kolla wel...)
Pagina: 1