Toon posts:

tooltje voor het monitoren van vrije gigabytjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een tooltje voor het monitoren van vrije gigabytjes op een aantal systemen? Ik wil namelijk van 6 servers de vrije ruimte wat beter in de gaten gaan houden.

Het zou helemaal mooi zijn als het een goed freeware tooltje zou zijn.
Ik heb al een tijdje gegoogled maar kan niks zinnigs vinden.

Verwijderd

CTRL-SHIFT-ESCAPE / CTRL-ALT-DELETE (Taskmanager) en dan instellen dat er gelogd moet worden (of bij Configuratie > Computerbeheer > Logboeken)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 13:33 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

je deelt die schijven en mapped ze op je eigen pc.. dan installeer je winbar en stel je in dat ie ook network drives mee telt

tja.. tis freeware maar er bestaat vast iets veeeeel handigers :D

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
wat voor os hebben ze? Ik gebruik nu MRTG om vrije ruimte op m'n server te monitoren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 11:37:
CTRL-ALT-ESCAPE en even instellen dat er gelogd moet worden.
hoe bedoel je?

Ik ken wel CTRL-SHIFT-ESCAPE voor de taskmanager maar dat bedoel je niet denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
monkel schreef op 16 September 2003 @ 11:40:
wat voor os hebben ze? Ik gebruik nu MRTG om vrije ruimte op m'n server te monitoren
1 cluster met 2 w2k advanced server nodes.
en 4 losse bakken met standaard w2k server.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand met een suggestie?

• monkel
  • Laatst online: 15-08 23:34
misschien gewoon een scriptje schrijven en die met scheduling agent (oid) uit laten voeren om de zoveel tijd

dir c: geeft al aardig wat informatie.
en die via netwerk uitlezen

beetje creatief aan de slag :) moet lukken

Verwijderd

Topicstarter
monkel schreef op 17 September 2003 @ 11:21:
misschien gewoon een scriptje schrijven en die met scheduling agent (oid) uit laten voeren om de zoveel tijd

dir c: geeft al aardig wat informatie.
en die via netwerk uitlezen

beetje creatief aan de slag :) moet lukken
haha :)
dat is precies zoals ik dat nu doe!
Alle uitvoer komt in een text filetje te staan.
werkt wel, maar ik vind het niet mooi.

Maar ik denk misschien is er wel een mooi professioneel tooltje voor.
misschien dat ik in Delphi een beetje ga rommelen, moet vast wel lukken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Waarom het wiel opnieuw uitvinden.. :?
MRTG / CACTI / RRDTOOL doen wat je wilt.. lekker makkelijk. Wel ff uitzoeken hoe het e.e.a. werkt..

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 17 September 2003 @ 12:33:
Waarom het wiel opnieuw uitvinden.. :?
MRTG / CACTI / RRDTOOL doen wat je wilt.. lekker makkelijk. Wel ff uitzoeken hoe het e.e.a. werkt..
zover ik kan vinden zijn dit unix/linux tools en CACTI is alleen maar een frontend voor RRDTOOL, klopt dat? En ze monitoren netwerk verkeer, maar ik zoek iets wat vrije hd ruimte monitort.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 14:17 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

www.nagios.org en dan check_disk_smb plugin gebruiken.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 10:13:
Is er nog iemand met een suggestie?
Voor iemand die een paar clusters moet managen vind ik dat je ernstig weinig zelf doet.
Wat dacht je van Tivoli bijvoorbeeld ?
En je gaat mij NIET vertellen dat google/tucows je niet een zak vol free- en shareware tools geeft die dit allemaal kunnen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Predator
  • Laatst online: 16:53

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 14:03:
[...]

zover ik kan vinden zijn dit unix/linux tools en CACTI is alleen maar een frontend voor RRDTOOL, klopt dat? En ze monitoren netwerk verkeer, maar ik zoek iets wat vrije hd ruimte monitort.
Ze hebben allemaal (voor zover ik weet toch) een win32 port, en integenstelling tot zovaak gedacht monitoren ze helemaal geen netwerk verkeer.

Ze monitoren SNMP waarden die opgehaald worden (meestal toch, aangezien je ook niet SNMP input kan gebruiken). Alle waarden die ja via SNMP kan uitlezen kan je dus plotten/opslaan.

Maar als het ook iets mag kosten neem je misschien beter een echt remote server management product.

[ Voor 9% gewijzigd door Predator op 18-09-2003 12:35 . Reden: typo ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 14:03:
[...]

mrtg doet het prima op een w32 machine. is perl dus..

zie verder:
www.serversalive.com

Windows Servers - Monitor the status of services, processes, disk space, and Performance Monitor metrics

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 17 september 2003 @ 15:28:
[...]

Voor iemand die een paar clusters moet managen vind ik dat je ernstig weinig zelf doet.
Wat dacht je van Tivoli bijvoorbeeld ?
En je gaat mij NIET vertellen dat google/tucows je niet een zak vol free- en shareware tools geeft die dit allemaal kunnen.
Reageer dan gewoon niet als het je niet aan staat! Het valt me op dat jij altijd commentaar moet hebben. Ik monitor alles handmatig, vind ik het BESTE, en ik zoek een goede betrouwbare tool die dat over kan nemen en ik heb er nog steeds geen 1 gevonden, behalve dan een aantal flutprogramma's die ik bij wijze van spreken nog niet eens op de PC van mijn broertje zou installeren.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 08:15:
[...]

Reageer dan gewoon niet als het je niet aan staat! Het valt me op dat jij altijd commentaar moet hebben. Ik monitor alles handmatig, vind ik het BESTE, en ik zoek een goede betrouwbare tool die dat over kan nemen en ik heb er nog steeds geen 1 gevonden, behalve dan een aantal flutprogramma's die ik bij wijze van spreken nog niet eens op de PC van mijn broertje zou installeren.
Nou nou........ (daarvoor zijn het modjes :> )

Ontopic: Ik weet niet of je vanaf 1 pc je servers in de gaten wil houden, zo niet en kan je het per server zien, dan kan je misschien Coolmon gebruiken. Is eigenlijk een proggie om meerder dingen van je pc te monitoren maar het werkt wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 30-09-2003 08:26 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:26
google + even lezen = http://www.tools4ever.com...default.asp?s=NG_MM_GEN82

Nog een mooie shareware editie van beschikbaar ook, kan niet beter. Volgens mij doet het precies wat jij wilt. En modjes zijn er om te zeuren, en dat doen ze vaak niet voor niets ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1