Probleem met Chello en m'n router/switch

Pagina: 1
Acties:

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Hoi,

Ik heb volgens mij een probleem met Chello en m'n router/switch. Ik heb een 'Sitecom DC-202 Router, 4poort Switch', en daar heb ik 2 pc's aangesloten. Het probleem is echter dat het internet er na eventjes altijd mee ophoudt. In het begin werkt het internet gewoon goed. Maar na een tijdje (soms na een halve minuut, soms na een paar uur) krijg ik alleen nog een Chello pagina te zien waar ik wat gegevens moet invullen maar daarna werkt het nog niet goed. Die pagina ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.cardinoz.com/chello.jpg

Het rare is dat ik dan nog wel gewoon kan MSN'en, als ik al op MSN zit. Ik kan me alleen niet opnieuw aanmelden op MSN. Ook kan ik blijven chatten op IRC, maar niet met een nieuwe IRC server connecten. En ik kan ook op 't Fok!Forum blijven surfen als ik daar al was.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan fixen? Alvast bedankt. :)

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 15:24

ericding

Altijd de eerste.

Wat vraagt Chello precies? (Ik kan je screendump niet lezen...)
Het lijkt er wel op dat je geen toegang meer krijgt tot de DNS ofzo. Sites waarvan het IP-adres al bekend is blijven dan wel werken.
Maar waarom Chello dit zou doen... :?

Verwijderd

kan ook liggen aan je buurtcentrum, hoelang heb je hier al last van?

• Cardinoz
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 11:21:
kan ook liggen aan je buurtcentrum, hoelang heb je hier al last van?
Geen idee eigenlijk. Geloof dat ik, toen ik net die router/switch had, er nog geen last van had. En kep Chello ook al 2 jaar.

Verwijderd

had er gisteren ook last van. Probeer in de dhcpserver van je router eens een andere DNSserver dan die van Chello( is nl regelmatig brak) in te vullen.

• Cardinoz
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 11:42:
had er gisteren ook last van. Probeer in de dhcpserver van je router eens een andere DNSserver dan die van Chello( is nl regelmatig brak) in te vullen.
Zal ik vanavond proberen als ik terug ben van me werk. Iig bedankt voor de antwoorden! :)

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb je de Chello kabel wel in je WAN-poort van je Router gestoken?

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
en heb je je mac adres goed ingesteld? als chello je mac-adres niet kent, dan krijg je die aanmeldpagina namelijk

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Chello wilt graag dat jij gaat upgraden naar een duurder abbo, waar je wel meerdere pc's op mag aansluiten.
Sinds enige tijd biedt ook chello meerdere varianten aan en zijn ze actiever aan het screenen wie meerdere pc's op een "gewoon" abbo heeft aangesloten, vroeger mocht dit ook al niet maar toen deden ze daar niet zo moeilijk over.

Verwijderd

zo'n vaag aanmelding scherm krijg je ook als je een andere netwerkkaart gaat gebruiken. dus je router heeft mac adres van andere pc die eerste niet aangesloten was. je moet even kijken bij je router/switch instellingen dat je hem het vaste mac adres geeft van je pc die eerst wel aan het internet aangesloten was. misschien is het probleem dan wel verholpen.

Gebruik je ook NAT of niet?

• Cardinoz
Ik moet nu een serienummer ('mac adres dat op de modem gedrukt staat' staat er). Moet ik dan het mac-adres van de Chello modem of van de router/switch invullen?

Verwijderd

Het adres van de netwerkkaart waarmee je heb geinternet voor dat je die router had.
Je kan aan je MAC adres komen door door dit commando in te typen in windows nt, 2000, xp
"IPCONFIG /ALL" en in windows 9x "WINIPCFG".

Verwijderd

van je modem dus (en je router moet je het mac adres geven van je netwerkkaart waarmee je voorheen connecte naar het modem).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Het MAC-adres venstertje staat daar alleen ter controle; het is al ingevuld als 't goed is, omdat het automatisch wordt ingevuld. Gewoon op indienen/volgende/doorgaan/whatever klikken in dat scherm dus.

Maaruh, je krijgt dat scherm waarschijnlijk zodra je lease is verlopen. Je systeem gaat ff een nieuw IP aanvragen en krijgt dan ineens een 10.x.x.x-adres waardoor je op de provisioningpagina komt, omdat het MAC-adres van je router niet overeenkomt met wat in 't systeem staat. Als je die pagina bent doorlopen wordt dat dus vervangen door het adres van je router. Die schermpjes melden halverwege wel dat er al een adres staat geregistereerd, met de vraag of je dat wilt vervangen enzo.

[ Voor 28% gewijzigd door Bergen op 18-09-2003 01:13 ]

• Meastro1983
  • Niet online
BELANGRIJK!!!!!
Nadat je het MAC-aders van je netwerkkaart (waar voorheen Chello op zat) in je router hebt gezet moet je de netwerkkaart in kwestie UIT je computer halen en er niet meer in zetten....anders raakt je netwerk in de was (doordat er 2 dezelfde mac-adressen zijn)!!! Dit is een heel belangrijk detail....als je dit niet doet, dan zal de boel niet werken!
:Y)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja... handig... en dan een andere netwerkkaart in je computer zetten dus? Waarom dan niet gewoon een ander MAC-adres invullen bij de geavanceerde eigenschappen van je nic?

Anyway, jouw verhaal is bullshit. Er zijn wel 2 dezelfde MAC-adressen... maar niet in hetzelfde netwerk. De ene zit in jouw eigen netwerk, de andere zit op het internet. Anders zou die clone-functie in de router toch ook nutteloos zijn?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

GerbenW schreef op 18 september 2003 @ 15:56:
Ja... handig... en dan een andere netwerkkaart in je computer zetten dus? Waarom dan niet gewoon een ander MAC-adres invullen bij de geavanceerde eigenschappen van je nic?

Anyway, jouw verhaal is bullshit. Er zijn wel 2 dezelfde MAC-adressen... maar niet in hetzelfde netwerk. De ene zit in jouw eigen netwerk, de andere zit op het internet. Anders zou die clone-functie in de router toch ook nutteloos zijn?
MAC Adres is een uniek nummer.

Dat clonen is gemaakt om er voor te zorgen dat je router hetzelfde mac adres heeft als de netwerkkaart waarmee je eerste chello PC is aagemeld.

Deze kaart kun je beter niet meer gebruiken. MAC adres aanpassen in de instellingen heb je niet veel aan want áls dat al kan veranderen, zal het pas veranderen op het moment dat je NIC drivers zijn ingeladen. Dan heb je dus al een MAC conflict.

Verwijderd

Meastro1983 schreef op 18 September 2003 @ 12:05:
BELANGRIJK!!!!!
Nadat je het MAC-aders van je netwerkkaart (waar voorheen Chello op zat) in je router hebt gezet moet je de netwerkkaart in kwestie UIT je computer halen en er niet meer in zetten....anders raakt je netwerk in de was (doordat er 2 dezelfde mac-adressen zijn)!!! Dit is een heel belangrijk detail....als je dit niet doet, dan zal de boel niet werken!
:Y)
Wat een gelul.
Het gekloonde MAC address staat op de WAN poort, de publieke poort van de router, en niet op de LAN poort van de router en bevind zich simpelweg in een heel ander subnet.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Fairy schreef op 18 september 2003 @ 16:11:
[...]

MAC Adres is een uniek nummer.

Dat clonen is gemaakt om er voor te zorgen dat je router hetzelfde mac adres heeft als de netwerkkaart waarmee je eerste chello PC is aagemeld.

Deze kaart kun je beter niet meer gebruiken. MAC adres aanpassen in de instellingen heb je niet veel aan want áls dat al kan veranderen, zal het pas veranderen op het moment dat je NIC drivers zijn ingeladen. Dan heb je dus al een MAC conflict.
Neeeeeej, niet dus. Zoals ik al zei: je hebt niet 2 MAC-adressen in 1 netwerk. Ze conflicteren niet omdat de ene BUITEN je netwerk zit (aan de kant van het internet dus) en de andere BINNEN je netwerk. Het maakt dus geen donder uit dat je pc en de WAN-kant van de router hetzelfde MAC-adres hebben.

• Meastro1983
  • Niet online
Neeeeeej, niet dus. Zoals ik al zei: je hebt niet 2 MAC-adressen in 1 netwerk. Ze conflicteren niet omdat de ene BUITEN je netwerk zit (aan de kant van het internet dus) en de andere BINNEN je netwerk. Het maakt dus geen donder uit dat je pc en de WAN-kant van de router hetzelfde MAC-adres hebben.
Hmmmz, ik denk dat ik dan het een en anders niet helemaal goed begrepen heb... sorry.. Maar ik kan me toch echt herinneren dat toen ik hiermee bezig ging...dat de hele zooi plat lag..totdat ik mn netwerkkaartje eruit gehaald had.. nouja, maakt verder ook niet uit..
Ik hoop in ieder geval dat het probleem ondertussen opgelost is!
Pagina: 1