Toon posts:

Laptop + Koetje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan een laptop er schade van ondervinden of zelfs aan kapot gaan als ik er aan koetje op zet :?
Ik heb nu een koetje op 1 van m'n laptops staan (Mobile PII 366) en als de cpu util.% een tijdje op 100% staat dat begint zo'n fannetje te draaien om de hete lucht af te voeren. Want de lucht die hij aan de achterkant eruit blaast is echt gewoon heet te noemen... >:)
Heeft iemand hier ervaring mee :?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hier draait ook een mobiele }:O, een Celeron 466, hij draait 24/7 zonder problemen(op netstroom)

(G)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

hier precies hetzelfde, een toshiba celeron 500 24/7 op netstroom
doet het lekker hoor
word alleen ietwat warm als ik m aan laat staan als ik van huis naar school ga en dat ding zit in me tas >:)
maar hij haalt het wel :)

Verwijderd

Yep heb ook een mobile Celeron 466 .. staat vrolijk te grazen, alleen af en toe rebootten omdat de resources weg ebben maar dat ligt meer aan het OS (raad maar welke) ;)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Ook hier draait een Cellie laptop continu.
Geen probleem. Laptop CPU's mogen een stuk warmer worden als desktop CPU's. Ze zijn nl van betere kwaliteit.

Ook mijn CPU wordt erg heet. Hoe heet weet ik niet maar 60 graden of hoger zou best wel eens kunnen.

Het enige waar het handig op is te letten is dat het koetje pauzeert als de laptop op de accu (niet-netstroom) loopt. Omdat een actieve processor meer stroom vraagt als een inactieve en dus de accu sneller leeg zal zijn. :):):):):)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
OK, thnx voor de replies dan zal ik me laptoppie ook 24/7 aan laten staan *D
Pagina: 1