Toon posts:

printopdracht probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen iedereen,

ik heb een xerox workcentre 416 aagesloten op het netwerk.
deze printer heeft het ip: 192.168.1.102
maar toen ik gister wat wilde printen bleef de printopdracht staat op de server.
ik kan deze niet verwijderen en ook niet anuleren of hervatten.
het ip van de printer staat nog steeds goed, maar als je bij eigenschappen kijkt zegt hij pagina's 0.
mischien dat hij hem daarom niet print.

heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem ?

ps. de server is windows nt!

gr arjan

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Kan zijn dat de spoolerservice van je ntbak hangt.. ff service stoppen en opnieuw starten; that should do the trick..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, maar nu heb ik nog een vraagje, waar vind ik onder winnt die service ?
Krypt schreef op 16 September 2003 @ 10:39:
Kan zijn dat de spoolerservice van je ntbak hangt.. ff service stoppen en opnieuw starten; that should do the trick..

Verwijderd

edit:
veel te laat, misschien iets vaker f5 :>

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 10:41 ]

• Krypt
Control panel -> Services -> Spooler ff start/stoppen
Gemakkelijker vind ik het via de commandprompt: "net stop spooler" en dan "net start spooler"

Je moet dit dus op de server zelf doen trouwens; maar je kunt het ook met bijv. hyena remote doen. Je hebt wel admin rechten nodig..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de printopdrachten zijn verwijderd, maar als ik nu weer probeer te printen blijven de opdrachten er weer in staan.
als je naar de eigenschappen van het document kijkt zegt hij pagina's 0.
is dit de reden dat hij niet print, maar het is toch echt 1 pagina.

ik word gek!! :p gr arjan
Krypt schreef op 16 September 2003 @ 10:44:
Control panel -> Services -> Spooler ff start/stoppen
Gemakkelijker vind ik het via de commandprompt: "net stop spooler" en dan "net start spooler"

Je moet dit dus op de server zelf doen trouwens; maar je kunt het ook met bijv. hyena remote doen. Je hebt wel admin rechten nodig..

Verwijderd

Uit welk programma print je? Wordt testpagina wel goed geprint?

Verwijderd

Topicstarter
ik print vanuit word, via een werkstation.
maar een test pagina vanaf de server afdrukken werkt ook niet

ik hjeb de printer al eens opnieuw geinstalleerd omdat ik met dit probleem zat, maar heb niet zoveel zin om dat nog eens te doen en dan op 10 pc's allemaal die printers weer toe te voegen
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 11:08:
Uit welk programma print je? Wordt testpagina wel goed geprint?

• Krypt
Je kunt proberen om nieuwere drivers voor je printer te installeren op je nt bak; die drivers worden als het goed is dan meteen overgenomen door de clients als je de printer opnieuw aanmaakt.

En welke servicepack draait er op je nt server? Met SP3/4 heb ik ook wat spoolerprobs gehad; misschien een servicepack update? (Dit zal ik wel als laatste proberen aangezien het soms wel wat impact kan hebben op het functioneren van de rest van de server/programma's)

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
tja heb ik al een keer gedaan drivers opnieuw installeren maar naar een week kapt hij er weer mee....
en waar kan ik zien wat voor service packs er geinstalleerd zijn ?

• Krypt
Servicepack versie volgens mij bij je system properties; My computer -> Properties

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
staat verder niks bij van service packs

• Krypt
ff winver draaien dan

Pvouput live

Pagina: 1