Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben net begonnen met foto's maken met mijn Canon G3.

Echter wil ik wat meer over fotografie leren.

Weet iemand een goed boek waarmee je basis kennis opdoet ?
Ik zoek ook nog een leuk magazine.

En eventueel een goede cursus.

Of weet iemand misschien een goed fotograaf forum.

Bedankt !

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Je kan hier en hier een kijkje nemen.

(crosspost he :P).

System specs

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wellicht dat spam interessant is. De fotoboeken van National Geografic schijnen ook vrij goed te zijn :)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dan spam ik dit forum er ook maar even doorheen. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:26
national geographic heeft een mooie fotogids :)
die heb ik ook hier liggen 'een praktische handleiding' staat onder FOTOGIDS op de cover (dit zeg ik omdat ze meerdere fotogidsen hebben). Gaat niet echt over digitaal, maar leert je veel over techniek e.d. Een hele proffesionele gids (in de search staat ook veel over boeken enzo)

[ Voor 21% gewijzigd door marteltor op 16-09-2003 14:33 ]

Verwijderd

en dit is ook wel een goeie

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm die praktische handleiding die kan ik helaas niet vinden. Onder fotogids staat maar 1 boek.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 08:20:
Hmmmm die praktische handleiding die kan ik helaas niet vinden. Onder fotogids staat maar 1 boek.
Voor het geval je het nog steeds niet begrijp, deze mensen zeggen dat je ZELF moet gaan zoeken. Dan kan je wel genoeg informatie vinden. Als je nog met een reactie komt van "ik kan het niet vinden" dan zeg dat echt iets negatiefs over je karakater of intelligentie.

Deze topic is ook niet opengehouden om jou een plezier te doen, maar alleen om tips en urls in te zamelen van mensen die het waard vinden om deze te vermelden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm sorry dit is mijn topic, dus ik vraag wat ik wil ja.

En je kent mij helemaal niet dus ga lekker tegen je moeder zitten zeiken ofzo. En of jij met een lekker intelligent antwoord komt zeg. Je kan me beter helpen dan hier een beetje te gaan zitten kloten.

Dat boek stond niet op de voorpagina en ook niet onder fotogids dus mag ik zelf weten of ik extra info vraag.

En misschien heb ik al wel gezocht en kon er toch niet uikomen wat nu goed of niet goed is, als het gaat over cursussen en boeken enzo.

Dus ik zou zeggen hou dit soort berichten lekker voor je want zonder ons had je niks te moderaten !

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Moet je vooral zo op hem reageren...
Ben bang dat je wel een slotje te pakken krijgt op deze manier...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar dat zou dan echt heel erg jammer zijn.

Ik vind niet dat zo'n reactie van hem gepast is.

Heb hem toch niks aangedaan. Sorry hoor maar als moderator ga je je niet uitlaten over karakter of intelligentie van gebruikers.

En nu graag weer verder waar dit tipic voor bedoelt is.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 07:11:
DAT zie je toch echt verkeerd.
Sterker nog, je krijgt een OW hiervoor.
Ga zo door zou ik zeggen, dan blijft het gezellig :(

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt.

Als je maar weet dat ik niet begonnen ben.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:48

Floor-is

5.2

Doe eens niet zo kinderachtig ofzo :?

Om toch nog ontopic te blijven, het beste boek dat ik ooit in handen heb gehad is:
National Geographic: A field guide to (35mm) photography.

Als je die niet vinden kunt, euhm dan moet je denk ik echt eens een betere boekhandel vinden ;)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, daar heb ik weer wat aan.

Dat andere boek zou op de site van National Geographic staan, maar daar kon ik het helaas niet meer vinden.

Thanxs !

Verwijderd

En misschien heb ik al wel gezocht en kon er toch niet uikomen wat nu goed of niet goed is, als het gaat over cursussen en boeken enzo.
Misschien is het dan ook wat handiger als je dat in je startpost vermeld. Hier op GoT wordt je niet beoordeeld op bekendheid, maar op wat je zelf laat zien.
Heb je die sites die ik noemde al bekeken? Op wat voor manier voldoen die sites niet? Wellicht ook wel handig om te vermelden welke sites jezelf al bekeken hebt...

http://home.planet.nl/~phgoos/
http://www.imaging-resource.com/TIPS1.HTM
http://www.foto-service.nl/kennis/
http://www.picoprint.nl/fototips.html
http://www.competencefact...html?trefwoord=fotografie

Overigens: ReemF in "Canon G3, wat kan je niet missen ?" ....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 08:45 ]

Verwijderd

Sommige mensen moeten eens een keer wat vroeger naar bed gaan ;)

Maarre on-topic: ik heb laatst het boek Digitale Fotografie voor dummies gekregen. Superboek! Leest lekker weg en er staan echt een heeeeleboel bruikbare tips in!!

Enne... de gegeven URL's bovenin zijn overigens ook eeerg goed, dus ff klikken en lezen.

Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat ik zoveel informatie vond op internet dacht ik, laat ik hier eens posten om te vragen in informatie en/of sites waar iemand echt iets aan heeft gehad.

Ik bedoel, door al die info op internet zie je door de bomen het bos niet meer en heb ik meer aan sites waar mensen goede ervaring mee hebben.

Ik weet ook wel dat je via zoekmachines het hele internet kan afspeuren. Maar er worden dan zoveel pagina's gevonden, dat je niet kan zien waar je iets wel of niet aan hebt.

Zeker als het gaat om dit soort specifieke informatie. Er zijn natuurlijk zat mensen die al een cursus hebben gedaan, of lid zijn van een magazine of een site hebben bekeken. Die kunnen je dan sneller zeggen of je iets wel of niet moet doen en wat voor ervaringen ze er mee hebben.

Daar is dit toch ook voor ? Om ervaringen uit te wisselen ? Ik heb dus geen of eigenlijk minimale ervaring. Dus vraag ik de ervaren mensen om raad !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 08:42:
Sommige mensen moeten eens een keer wat vroeger naar bed gaan ;)

Maarre on-topic: ik heb laatst het boek Digitale Fotografie voor dummies gekregen. Superboek! Leest lekker weg en er staan echt een heeeeleboel bruikbare tips in!!

Enne... de gegeven URL's bovenin zijn overigens ook eeerg goed, dus ff klikken en lezen.

Suc6 :)
Thanxs, dat boek was ik al van plan om aan te schaffen. !!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 07:11:
Hiervoor heb je al een OW gekregen, dus dat hoef ik niet te doen.
En je kent mij helemaal niet dus ga lekker tegen je moeder zitten zeiken ofzo. En of jij met een lekker intelligent antwoord komt zeg.
Ik ken je niet persoonlijk, maar dat hoef ook niet. Van jouw postgedrag kunnen we al redelijk goede conclusies trekken.

Als je erop gewezen wordt dat je met een beetje zoeken hier op GOT of gewoon google, de faqs doorlezen, de links van de sites die in de faq staan volgen je al een enorm scala aan relevante informatie vind en DAN nog een vraag gaat stellen over een boek wat je met 1 zoekopdracht kan vinden, dan is er iets mis ja. En niet met mij.
Je kan me beter helpen dan hier een beetje te gaan zitten kloten.

Dat boek stond niet op de voorpagina en ook niet onder fotogids dus mag ik zelf weten of ik extra info vraag.
http://www.google.com/sea...en+praktische+handleiding
Laat dit dan ook zien in je post.
Dus ik zou zeggen hou dit soort berichten lekker voor je want zonder ons had je niks te moderaten !
IDD, als elke user zich aan de regels houdt en zelf eerst huiswerk deed, dan ben ik werkloos.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
En zijn er dan ook Moderators voor Moderators ? Want je houd je zelf ook niet aan de regels.

Want je zit nog steeds te .. . . . . . . terwijl ik net lees dat je dat hier niet mag doen, maar via email of een ander medium naar de persoon toe.

En ik snap heus wel dat je me op iets wilt wijzen dat ik iets niet goed doe. Prima daar zijn jullie voor maar dat kan je ook normaal zeggen en niet zomaar als een kip zonder kop gaan zeggen dat iemand zijn intelligentie of karakter niet deugt.

Want dat is namelijk een vorm van disciminatie. Je beoordeeld mij op mijn karakter en intelligentie terwijl je geen reet van me weet.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 10:59:
En zijn er dan ook Moderators voor Moderators ? Want je houd je zelf ook niet aan de regels.

Want je zit nog steeds te .. . . . . . . terwijl ik net lees dat je dat hier niet mag doen, maar via email of een ander medium naar de persoon toe.

En ik snap heus wel dat je me op iets wilt wijzen dat ik iets niet goed doe. Prima daar zijn jullie voor maar dat kan je ook normaal zeggen en niet zomaar als een kip zonder kop gaan zeggen dat iemand zijn intelligentie of karakter niet deugt.

Want dat is namelijk een vorm van disciminatie. Je beoordeeld mij op mijn karakter en intelligentie terwijl je geen reet van me weet.
Hij beoordeelt je op je postgedrag en dat zegt iets indirect over jou (niet dat ik zijn mening deel, want daar hou ik me buiten). Maar als we allemaal nou verstandig zijn gaan we gewoon lekker ontopic verder.

Hebbie zelf nog een interresant linkje gevonden voor ons over fotografie? Want ik wil straks ook gaan beginnen hiermee (niet meer met een G3 maar de 300D) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tentacle1 op 18-09-2003 11:39 ]

System specs

Verwijderd

vreemd dat een simpele vraag zo kan uitlopen op een persoonlijke aanvaring...BigT stelt een interessante vraag en wil er alles uithalen aan kennis binnen GOT wat mogelijk is...waarom wordt hier bij GOT altijd direkt met modder gegooid...onbegrijperlijk hoor...lijkt een soort kliekje te worden hier, waar je als 'buitenstaander' moelijk in komt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u wel ! Ik kom hier inderdaad om kennis te vergaren en te delen.

En zoals Tentacle1 en ik al eerder zei, laten we het hier bij houden en gewoon lekker doorgaan met het vergaren en delen van kennis.

En ik heb inderdaad nog een Tip voor mensen die wonen in de buurt van Wijster-Dwingeloo, hier kan je een Workshop Natuurfotografie krijgen. Helaas net iets te ver voor mij. meer info.

http://www.wandelmedicijn.nl/natuurfotografie.htm

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Aan een ieder: willen we nu ophouden met offtopic te reageren in dit topic ajb?
Reply's die nu nog geplaatst worden en niets te maken hebben met het onderwerp van dit topic worden door mij verwijderd!
De TS heeft even een 'aanvaring' met een mod. Dit kan hij best zelf oplossen, via mail of ICQ. Dat hoeft niet in dit topic, en daar hoeft zeker geen hulp van anderen bij geboden te worden.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een leuke site gevonden.

http://home.wanadoo.nl/fotograferen/

Zeer uitgebreid.

Verwijderd

Topicstarter
De volgende is ook er goed, dit gaat over het foto's maken van vuurwerk.

Vooral belangrijk zijn dan sluitertijden enzo

http://fj6900z.netadmin.b...erk/20011110_vuurwerk.htm

Verwijderd

Die Wanadoo site is heel erg handig (en Nederlandstalig!).

boek: Snelgids Digitale Fotografie € 9,95
http://www.photocrack.com/

Gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit om links toe te voegen als je de laatste persoon in de thread bent ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap hem, sorry.

Die snelgids ga ik kopen !!!
Pagina: 1