Toon posts:

[ASP] In tabel schrijven vanuit database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tabel met de volgende kolommen:

Frankrijk Italie Spanje Turkije

Die landen worden uit een database gehaald en door middel van een loop op het beeld geschreven.

Nu moeten onder die landen, de bepaalde plaatsen komen, dus onder frankrijk moet parijs etc komen, onder italie - rome etc.

Alleen nu weet ik niet hoe ik dat moet gaan maken... ik zat te denken aan een loop maar weet niet precies hoe... :?

Aangezien een tabel HOrizontaal wordt getekend moet dus eerst een plaats uit frankrijk, dan een uit italie dan een uit spanje en dan een uit turkije. -> Hierna moet hij weer naar de volgende regel, en dan weer beginnen met een plaats uit frankrijk, daarna italie, daarna spanje en daarna turkije, dan weer naar de volgende.... enz enz...
STEL: Er zijn nog 2 plaatsen dus: Onder frankrijk 1 en onder italie 1, dan wil ik dat die overige 2: spanje en turkije, een   word ingevoegd (dus gewoon een lege kolom)

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
ik zou zeggen: maak in de cel onder Spanje een nieuwe tabel. Loop door je resultaten voor steden uit Spanje en voeg ze als regel toe in die tabel.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Staan er in elke tabel evenveel namen van plaatsen? dan zou je een dubbele array kunnen gebruiken. En anders zou ik de oplossing van zneek gebruiken, die is wel het makkelijkst, maar neemt wel 5 connecties in beslag..

Verwijderd

Topicstarter
nee staat er niet ... <-- aardig bedoeld :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 11:09 ]

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Iets aardiger mak ook wel :)

Maar dan zou je wel met arrays kunnen werken.

Ik zou dan gewoon 4 arrays vullen met steden die nodig zijn, en dan op het scherm toveren, maar zodra de array leeg is, een lege waarde neerzetten, tot ze allemaal leeg zijn.

Overigens als je zorgt dat alle 4 de waardes binnen een grote tabel vallen, valt het niet meteen op dat er niks staat.. (tenzij je border gebruikt) want dan resized de tabel naar de grootste waarde (mits vaste waardes)...

• zneek
  • Laatst online: 08-02-2025
zneek schreef op 16 September 2003 @ 10:06:
ik zou zeggen: maak in de cel onder Spanje een nieuwe tabel. Loop door je resultaten voor steden uit Spanje en voeg ze als regel toe in die tabel.
Nogmaals. Je kunt binnen een tabel ook een nieuwe tabel aanmaken. Op de plek waar jij nu 1 plaatsnaam neer wilt zetten, zet je gewoon een nieuwe tabel. In die nieuwe tabel zet je alle plaatsnamen die daar horen (allemaal uit Spanje bijvoorbeeld) in <tr> onder elkaar. Omdat je de tabel binnen een <td></td> van een andere tabel creeert zal de binnenste tabel mooi onder de bovenste cel met de landnaam komen.

Verwijderd

Zoiets dus? (maar dan met valign=top maar dat lukt me niet)

Spanje:
Barcelona
Madrid

Frankrijk:
Parijs
.......
........
........

Italie:
rome

• zneek