[soft] hoofdwerk nieuw

Pagina: 1
Acties:

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik loop stage op een basis school en daar maken ze gebruik van hoofdwerk nieuw een kinder programma..

www.nib.nl voor meer info

maar op de netwerk pc's is het geen probleem... je maakt een database met kinderen aan en hoppa... maar nu gaan de leerlingen een jaar over dus moet 3 bijv naar 4 en 4 weer naar 5.

dit is een heel gedoe, heb het netwerk allemaal al wel handmatig verandert.

maar er staan ook nog een stuk of 10 stand alone's hoe kan ik nou dat ik bijv op 1 pc dit maak en dan zo bij de andere "iets" kan kopieren zodat de gebruikers daar ook herkent worden.

anders is het wel HEEL veel werk.

iemand daar ervaringen mee, of ene oplossing?

alvast bedankt

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 13:27

Zoefff

❤ 

Ik ken het programma zelf niet (en denk dat weinig mensen het hier zullen kennen ;) ), maar je zegt net zelf al dat je 1 database hebt aangemaakt voor het netwerk.

Die standalones zullen dus zelf stuk voor stuk zo'n database aan hebben gemaakt, is het niet mogelijk om je database dus steeds te kopieren?

Of, als het op die standalones anders werkt, op 1 standalone de hele boel veranderen, en dan de databasefile kopieren naar de andere standalones :?

Succes!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Wij hebben ook stage gelopen op een basisschool
volgens mij ook met dit programma gewerkt, en als ik het me goed herinner,
kon je een back-up maken van alle gegevens, en deze op een diskette doen.

dit duurde ongeveer 5 min en dat 1 keer op een jaar.
gewoon een keer doen, een handleiding voor de leraren maken klaar

het zou ook wel via het netwerk kunnen ( denk ik )
maar dat is overdreven veel werk, en zou mij niks verbazen dat het ook nog langer duurt dan back up maken en ergens anders weer neer zetten
( nou weet ik niet zeker als dat met dit programma was, maar er zou vast wel een back-up optie bij zitten )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 10:01 ]

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
oke oke.. dat backup maken is nu gelukt :)

maar nu zit ik met het volgende probleem..

hier op school hebben ze geen beheerder van dit alles.. dit word van buitenaf gedaan door "citrix" .

Niemand in dit hele gebouw kan in die server komen alleen met accountjes die door hun zijn aangemaakt.

dus als ik met leraar passwoord binnen ben heb ik de bevoegheid om mutatiet te doen in hoofdwerk --> leerlingen.
(dit is allemaal remote te besturen)

Nu wil ik die backup maken... maar dat programma'tje start hij niet op.

ik kan zelf ook niet op de c: komen.. dus nu het probleem Hoe kom ik op de c: of hoe kan ik dan die backup maken?

iemand ideeën?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq