[W2K3] IIS slaat home-directory van FTP niet op

Pagina: 1
Acties:

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23
Oke ik heb het volgende probleem:

Ik heb een map: D:\WWWPub\woei.nl en ik heb een user genaamd woei.nl.
Normaal zou je zeggen, user logged in op ftp, gaat automatisch naar zijn directory dus gaat allemaal goed enzow.

Dus niet.

Als ik probeer in te loggen (Home directory van FTP staat op D:\WWWPub) dan krijg ik de foutmelding: 530 User woei.nl cannot login, home directory inaccessible.

en in het event log krijg ik:
User woei.nl failed to log on, could not access the home directory /.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Het lijkt dus alsof hij de home-directory niet opslaat.
Ook als ik in MetaBase.xml kijk zie ik nergens de home-directory vermeld staan of wat dan ook.

Ik heb al vanalles geprobeert en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Kix@$$
Schopje...

Is dit gewoon een bug ofzo of doe ik nou gewoon wat fout :?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoe zit het met je NTFS rechten ?>

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:41

momania

iPhone 30! Bam!

IIS is een Software Algemeen probleem ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Kix@$$
AvOn schreef op 17 September 2003 @ 18:24:
Hoe zit het met je NTFS rechten ?>
Daar heb ik al vanalles mee geprobeert en zelfs Everyone op gezet maar het mag niet baten, hij geeft nog steeds die melding in het Event Log.
Mja ik zat al te twijfelen :D

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
komt het niet door die punt die in de username staat..... 'tis ook maar een idee :S

• Kix@$$
Mmore-323 schreef op 17 September 2003 @ 20:13:
komt het niet door die punt die in de username staat..... 'tis ook maar een idee :S
Nopes, kep et ook al met een username geprobeert zonder [.] enzow maar dat wil die ook niet... :/

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:32
ff een schop, mischien dat de ts de oplossing ondertussen weet?

Ik zit met hetzelfde probleem :(

https://wren.co/join/Devian

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik had over dit onderwerp ook al een topic geplaatst maar nog steeds geen reactie... Ik ga zo m'n ISP bellen en hopen dat ze me verder kunnen helpen... En als ik de oplossing heb dan post ik hem effe ok? :)

• Devian
Qui-Gon Jinn schreef op 25 november 2003 @ 09:26:
Ik had over dit onderwerp ook al een topic geplaatst maar nog steeds geen reactie... Ik ga zo m'n ISP bellen en hopen dat ze me verder kunnen helpen... En als ik de oplossing heb dan post ik hem effe ok? :)
top :) we zijn gister paar uur bezig geweest en we kwamen er niet uit ;(

• Devian
Ik heb het nu opgelost, ik had naast de default ftp site, een andere gemaakt... die werkte neit.. (default stond uit) nu heb ik die weggesmeten en de default weer aangezet en het werkt wel? wat heb ik dan verkeerd gedaan :p

• Qui-Gon Jinn
Nou ik ben er dus ook al uit... ut bleek aan m'n ftp programma te liggen. Ik had alles goed ingesteld op m'n webserver. Alleen dat fijne programma zat te etteren...

• Devian
Qui-Gon Jinn schreef op 26 november 2003 @ 15:08:
Nou ik ben er dus ook al uit... ut bleek aan m'n ftp programma te liggen. Ik had alles goed ingesteld op m'n webserver. Alleen dat fijne programma zat te etteren...
passive mode?

• Qui-Gon Jinn
Passive mode stond al uit... dat was um niet.

Nee als ik gewoon via een command prompt een ftp sessie opstart met als gebruikersnaam "X" dan kom ik in de wwwroot terecht en als ik met gebruikersnaam "Y" inlog dan kom ik in een onderliggende folder terecht. En dat was ook de bedoeling. Het idiote is alleen dat mijn FTP programma dat dus niet doet. Ik kom met beide gebruikersnamen in de root terecht. Ik kan dan wel alleen maar in de desbetreffende folder kijken waar ik de rechten aangezet heb. De andere folders zijn voor gebruikersnaam "Y" niet toegankelijk.

Ik heb een ander FTP programma gebruikt zojuist en daar gaat het wel goed. Lag dus gewoon aan mijn "oude" FTP programma.

Tis wel vreemd in ieder geval want je gaat denken dat je niet de juiste instellingen hebt gedaan omdat je programma niet goed reageerd. Nadat een van de medewerkers van m'n ISP had meegeken met wat ik precies gedaan had zei hij dat dit de juiste manier was en dat hij het erg vreemd vond dat mijn "oude" FTP progje niet naar behoren functioneerde. Nou ja tis in ieder geval opgelost.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem.

Ik heb een virtual directory aangemaakt in de root.
maar als ik via een dos box een ftp sessie wil openen krijg ik de fout melding 530 User "<xxx>cannot log in, home directory inaccessible./

de directory bestaat wel degelijk.
Als ik als administrator inlog dan zie ik de directory wel.
Maar als ik de userXXX lid maak van de lokale administrator groep dan blijf i kde fout 530 User <xxx>cannot log in, home directory inaccessible. krijgen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 13:20

[Jules]

Confusion in confusion

Deze al doorgekeken? Met name de allow local logon optie wordt wel eens vergeten

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Pagina: 1