Hallo allemaal,
ik heb een hele tijd terug een countdownscriptje van internet geplukt en deze aangepast aan mn eigen wensen. Dit heeft in Internet Explorer altijd gewerkt alleen in Netscape werkt het dus niet ben ik sinds kort achter.
Nu weet ik wel het een en ander van Javascript af (heb zelf een Yahtzeespel geschreven in JS) maar hier kom ik toch niet helemaal uit. In het html-document staat het volgende:
Het scriptje is als volgt:
Nu heb ik hier, behalve de berekening (die ongetwijfeld korter kan
) nooit veel aan veranderd. Het werkte en dat vond ik het belangrijkst.
Nu werkt het echter niet meer. Ik heb ik de code aangegeven waar het fout gaat in Netscape, wat dus al vrij snel is.
Wie weet hoe ik dit in Netscape wel draaiend kan krijgen. Heb gezocht op tweakers en via google maar dit heeft me alleen maar verwarring gebracht
Alvast bedankt!
ik heb een hele tijd terug een countdownscriptje van internet geplukt en deze aangepast aan mn eigen wensen. Dit heeft in Internet Explorer altijd gewerkt alleen in Netscape werkt het dus niet ben ik sinds kort achter.
Nu weet ik wel het een en ander van Javascript af (heb zelf een Yahtzeespel geschreven in JS) maar hier kom ik toch niet helemaal uit. In het html-document staat het volgende:
HTML:
1
| <div id="countd"></div> |
Het scriptje is als volgt:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| function countdown(){ if (!document.layers && !document.all) { alert("fout"); //En hier gaat het dus fout return; } var date = new Date("November 1, 2003 00:00"); var now = new Date(); var diff = (date.getTime() - now.getTime()); var totaldays = (diff /1000 / 60 / 60 / 24); var hours = (diff / 1000 / 60 / 60) //aantal uren, precies var hoursround= Math.floor (diff / (1000 * 60 * 60)); //aantal uren, afgerond naar beneden var days =Math.floor(hoursround / 24); //aantal dagen var remain =Math.floor ((totaldays - days) * 24); //aantal restant uren var minutes=Math.ceil ((hours-hoursround)*60); if (minutes == 60){ remain+=1 minutes=0 } if (totaldays >0){ if (document.layers) { document.layers.countd.document.write("Nog "+days+" dagen, "+remain+" uur en "+minutes+" minuten tot 1 november!"); document.layers.countd.document.close(); } else if (document.all) countd.innerHTML = "Nog "+days+" dagen, "+remain+" uur en "+minutes+" minuten tot 1 november!"; setTimeout("countdown()", 1000); } else{ if (document.layers) { document.layers.countd.document.write("Vandaag is het 1 november"); document.layers.countd.document.close(); } else if (document.all) countd.innerHTML = "Vandaag is het 1 november"; setTimeout("countdown()", 1000); } } |
Nu heb ik hier, behalve de berekening (die ongetwijfeld korter kan
Nu werkt het echter niet meer. Ik heb ik de code aangegeven waar het fout gaat in Netscape, wat dus al vrij snel is.
Wie weet hoe ik dit in Netscape wel draaiend kan krijgen. Heb gezocht op tweakers en via google maar dit heeft me alleen maar verwarring gebracht
Alvast bedankt!
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...