Draadloos de afstand overbruggen

Pagina: 1
Acties:

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:22

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik wil graag met m'n overbuurman een netwerk aanleggen. Tussen onze huizen ligt een straat, dus we kunnen moeilijk een UTP kabel gebruiken. Maar kan je met WiFi een degelijke stabiele verbinding maken, van >50mbit?
Zou het dan ook mogelijk kunnen zijn om internet te kunnen delen, of is het daar te onstabiel voor?

De afstand tussen onze huizen bedraagt, tja, 100 meter ofzo :+

[ Voor 3% gewijzigd door Gromba op 15-09-2003 23:57 ]

Gromba.nl

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Meer dan 50 MBit over 100m ofzo, is alleen haalbaar indien je met extra (eventueel versterkte) antenne's gaat werken...
En sowieso de 54MBit variant nemen...

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Tussen onze huizen zit nog een lantarenpaal (zo'n platte) dus daar kan misschien een versterker tussen ofzo :)

Gromba.nl

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Gewoon tussen je kruipruimtes een tunnel graven en een gigabit kabbel trekken

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
Met 2 straal antennes moet het makkelijk te doen zijn denk ik :+

@iMartien

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik verwacht niet dat er onder de straat een 'ruimte' is waardoor je een kabel door zou kunnen leggen

Gromba.nl

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

PeterBroere schreef op 16 September 2003 @ 00:01:
Ik verwacht niet dat er onder de straat een 'ruimte' is waardoor je een kabel door zou kunnen leggen
Breek je snachts toch ff de straat open om een kabeltje te leggen? ;)
Maar om even ontopic te komen...ik denk dat 50Mbit lastig zal gaan worden misschien haal je 10Mbit nog wel (is voldoende om inet te delen).
Ik zou zeggen zoek en gij zult vinden....dit is al zo vaak besproken hier op GoT.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als er tegenover beide huizen een lantarenpaal staat, kun je de kabel daar wellicht ook gewoon overheen spannen...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gutteguttegut schreef op 16 September 2003 @ 00:05:
[...]
Breek je snachts toch ff de straat open om een kabeltje te leggen? ;)
Maar om even ontopic te komen...ik denk dat 50Mbit lastig zal gaan worden misschien haal je 10Mbit nog wel (is voldoende om inet te delen).
Ik zou zeggen zoek en gij zult vinden....dit is al zo vaak besproken hier op GoT.
Toch effe een vraagje hierover, mag dit eigenlijk? We zitten er hier over te denken om het te doen :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
BredeP: Dat valt iets te veel op
10Mbit is wel genoeg denk ik: maar is het dan wel stabiel?

Gromba.nl

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Hehe, fijne gedachte als het dan gaat onweren :+
Maja, idd wel een goede oplossing van de weinigen.
Als de straat beklinkert is zou je eventueel een stukje kunnen openbreken 's nachts en em onder de straat door leggen.
Als de straat geteerd is wordt et wat lastiger. ;)
Maja, kz ie sowieso niet echt het nut van het delen van je verbinding met je buren. Vooral in dit geval de overburen.
Enig nut dat ik er in zie is de kostenverdeling :)
Verder: je deelt snelheid met elkaar.........

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik gebruik tussen mij en de buurman gewoon 2 keer Linksys WAP 11 v2.2 op 22mbit.

Over een afstand van 45 meter denk ik (zit dus ook een straat tussen) en de buurman zit tegen over mij 2 huizen naar rechts.

De AP`s staan op de zolders in de uiterste hoek en het werkt goed zonder externe antenne`s

Dit zou ik dus eerst een proberen. Ik weet overigens niet wat je via die link wil doen maar voor een beetje internet delen en msnen is 11 mbit meer dan zat.

Ik kan overigens wel filesharen via icq groupware met +- 500k/sec

Op routershop.nl staat een wlan link tot 6 kilometer ( 2 keer linksys WAP11 maar dan met antennes )

[ Voor 9% gewijzigd door raymonvdm op 16-09-2003 00:10 ]

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Operating Range 802.11b: Max Distance @11 Mbps: 590ft (180m)
Max Distance @ 5.5 Mbps: 984ft (300m)
Max Distance @2 Mbps: 1476ft (450m)
Max Distance @54 Mbps 50m
Max Distance @ 18 Mbps: 150m

http://www.mobileplanet.c...pt_id=5037&pf_id=MP600860

Dit is bijv een mooie kaart, kan een externe antenne aan.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Het is meer bedoeld om 2 Hub's met elkaar te verbinden, scheelt heel wat kosten als je alleen maar 1 verbinding draadloos hoeft de doen, in plaats van elke computer apart draadloos :+

Gromba.nl

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou inderdaad een accespoint kiezen en die op de zolder gooien.

Zie je niet hoor je niet maar werkt wel.

Hij ligt bij ons achter een schot en m`n vader is er voorbij gekropen en heeft niks gezien :-)

Verwijderd

Mensen, de oplossing voor dergelijke problemen zijn BiQuad-antennes. Moet je zelf maken, is vrij nauwkeurig werk, maar als je ze hebt kom je echt 200m ver, dwars door bomen heen en zonder signaalverlies zo ongeveer!! Moet je ze natuurlijk wel goed uitrichten. Ook die Helix-antennes zijn leuk. En allemaal goed zelf te bouwen!!
Pagina: 1