Toon posts:

Compactflash data permanent wissen?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om mijn camera te verkopen en dus een nieuwe aan te schaffen.
Is er een manier om de kaart te wissen zodat er geen data meer te achterhalen is?
Ik zie het niet zo zitten dat andere mensen er met mijn prive foto's vandoor gaan.

Ook heb ik gelezen dat als je cf kaarten wist, de data echt weg is..kan iemand dat bevestigen?
Heb de search gebruikt maar heb over de kaarten niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 10:45

guanpedro

Live forever or die trying

Je kaart volschieten met foto's van bijv. de muur werkt ook, dan is de data altijd overschreven en de data die ze terugvinden nogal onbruikbaar.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
FF bij een magneet houden, ben je ook gegarandeerd alles kwijt.

Maar goed, ff zonder dollen.
Heb je zelf, of ken je iemand met een cardreader/writer op de PC, formatteer dan daarmee gewoon die CF-kaart ff.
Niemand die moeilijk zal gaan doen om die foto's die er op stonden terug te krijgen lijkt me.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag ik me dan altijd direct af he....
Wat the hack heb je dan op je kaartje staan wat zo "prive" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 23:51:
Vraag ik me dan altijd direct af he....
Wat the hack heb je dan op je kaartje staan wat zo "prive" is?
Dingen die nieuwsgierige mannetjes zoals jij niets aangaan ;)
Mail mij anders je foto album even..gaat mij toch ook niets aan of wel?

maar we gaan offtopic geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik denk dat wat Marx bedoelt meer in de trend is van:
Waarschijnlijk zal er niemand de moeite gaan nemen je oude foto's te bekijken.

Ik ben zelf ook wel van mening dat we tegenwoordig met het hele privacy gebeuren soms een beetje doorslaan, een beetje paranoide reageren.
Natuurlijk ben je stom als je je foto's er op laat staan, maar als je ze "gewoon" verwijderd, desnoods je CF-kaartje ff formatteert (als dat kan tenminste), denk ik echt niet dat er iemand zo gek zal zijn te gaan proberen dit te unformatten ofzo...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb je ook wel gelijk in..Maar een beetje para kan geen kwaad natuurlijk.
Er hebben uiteindelijk toch dingen opgestaan die alleen voor jezelf/vrienden familie bestemd zijn. Mits je alleen vlinders en vogeltjes fotografeerd natuurlijk.
Maar goed een format zal wel voldoende zijn ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 00:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Als je t kaartje nog in een ander apparaat thuis kunt gebruiken, houdt je et kaartje egwoon zelf... :P
Moet de nieuwe eigenaar van de cam zelf maar een kaartje kopen ;) :P
Dás ook een manier he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou ook kunnen maar de cam die ik wil kopen kan niets met dit geheugen..ook andere apparaten slikken het niet (niet die ik heb tenminste).

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:27
Als je zo paranoide bent verkoop je je cam toch gewoon zonder CF? En als je op een gegeven moment van je CF kaartje af wilt vernietig je hem.

Een CF kaartje waarop ooit een paar fotos hebben gestaan zou ik persoonlijk wel durven te verkopen na een keer volschieten + wissen. Er zal echt wel wat residu achterblijven en de NSA zal echt wel achter m'n oude foto's kunnen komen, maar normale mensen lukt dat dan echt niet meer.

Met harddisken ben ik toch wel wat voorzichtiger (daar staan heel wat meer vertrouwelijke gegevens op dan een paar persoonlijke fotos), daarbij is het voor mij heel simpel: niet 2e hands verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmm, je hebt niet vertelt welk OS je gebruikt.
Met een beetje OS (hint: knoppix ff downen?) kun je dit doen:
code:
1
dd if=/dev/zero of=/dev/sda

Daarmee vul je het ding echt met nullen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik zal eens kijken..heb wel knoppix liggen btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
hehe linux to the rescue !
Let wel even op dat je echt de goede device gebruikt,
je wilt niet bijv. de bootsector van je harddisk met nulletjes vullen.
Met een flash reader zul je wel usb-scsi emulatie gebruiken , en dan is /dev/sda
geloof ik wel de goeie.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

BredeP schreef op 15 september 2003 @ 23:41:
FF bij een magneet houden, ben je ook gegarandeerd alles kwijt.

Maar goed, ff zonder dollen.
Heb je zelf, of ken je iemand met een cardreader/writer op de PC, formatteer dan daarmee gewoon die CF-kaart ff.
Niemand die moeilijk zal gaan doen om die foto's die er op stonden terug te krijgen lijkt me.
Meen je dat over die magneet nou serieus? Het is namelijk een erg domme uitspraak.

Flash geheugen is namelijk niet magnetisch, een magneet heeft geen enkel effect.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb trouwen een leuke site gevonden: http://www.datarescue.com/photorescue/
Kan je demootjes downen. Dit apje kon foto's vinden die al lang geleden waren genomen.
Staat ook een tootlje op waarmee jeje kaart schoon kan vegen..ga t ff proberen :)

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik heb Photorescue al eens geprobeerd op een rottig smart media kaartje.
Dat beviel niet zo goed, ten eerste kun je alleen een gratis demo downloaden,
en die laat je zien wat hij terug kan halen , en als je dat wil saven, roept hij
dat je daarvoor de volledige versie moet kopen.
Verder bleek dat dat niet eens meer foto's terug kon halen als wat er nog
in het (corrupte) filesystem op de normale manier terug te vinden was.........

Dus of je PhotoRescue nu moet gaan kopen om daar je kaartje echt leeg mee te krijgen,
zou ik een beetje zonde van het geld vinden......

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

[offtopic] PC Inspector werkt hetzelfde als photorescue, is wel gratis http://www.pcinspector.de...a_recovery/uk/welcome.htm

Hmm ik zie ook dat ze gratis wistool voor HD's hebben:
e-maxx is the new professional data deletion program from CONVAR. Using the new direct DMA support, data can be deleted from hard drives in high speed mode with speeds up to 3.3 GB per minute.
PC INSPECTOR™ e-maxx also meets the strict deletion requirements of the US military.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op mijn Digicam zit de functie: Format card.
Nooit van gehoord? Hij formatteerd hem dan.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:07

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 11:43:
Op mijn Digicam zit de functie: Format card.
Nooit van gehoord? Hij formatteerd hem dan.
Hij past dan alleen de FAT (File Allocation Table) aan.
Je kan dan nog altijd met een recovery tool (Leest bit voor bit kaartje uit) de data ervan extracten :P

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 13:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Bospiraat: mag ik je verzoeken om het topic (goed) door te lezen voordat je reply's strooit. Je doet nu enorm uit de hoogte met nutteloze info.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Met Photoresue kan je checken of er iets te recoveren valt (in mijn geval hoeft hij niets te recoveren dus dan hoef ik hem niet te kopen).
Progje Cleanwipe van die site zet je kaart vol met 1nen en 0en en hierna kan geen een recover tooltje nog iets vinden..heb er diverse geprobeerd. Werkt goed dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 20:22 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

CompactFlash laat geen sporen achter als je de data overschrijft, dus 2 grote foto's van de muur moet voldoende wezen.
Pagina: 1