Toon posts:

Temp vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een 1700+ met een Coolermaster HAC-V81-E1 High performance cooler erop en hij is zn beetje 52 (of meer) graden als hij niks staat te doen :S dat kan toch nooit goed zijn, aangezien ik op een beetje in het forum heb zitte zoeken en heb gelezen dat de meeste 1700plusiez 4x graden zijn. Het is zelfs zo als ik een uur of 3 zit te gamen en ga daarna gelijk kijken wat me temp is staat i tussen de 63 en 65 grade :S:S en dit alles tewijl me kast (meestal) open staat (en er zit btw ook genoeg coolpasta op, dat heb ik ook nog gekocht).

Hier is een pic van me pc:

[img]ftp://.@194.134.87.25/muh_pc.JPG[/img]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:01
Tsja, Welk moederbord heb je?
En wordt de koeler ook zo warm?
Zo niet, dan zit de koeler niet goed of geeft de sensor gewoon verkeerde waardes...

Verwijderd

Topicstarter
ken n a7v266 mobo, en het koelblok word aardig warm, maar de koeler zelf natuurlijk niet.

(heb btw ook nog met tape een rantje gemaakt tussen de koeler en het koelblok, zodat hij meer lucht in het blok blaast)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tja, je hebt maar een klein kassie, wat je kan proberen als je een beetje handig bent is een blowhole in je zijwand maken van 80/90 of 120 mm (+bijbehoorende fan) en dan direct koele lucht op je cpu te blazen. Dat zal zeker wat uitmaken.

Wordt je koelblok trouwens erg heet? Zo nee, dan is er toch iets mis met je bevestiging, want met die temps moet het blok toch echt heet aanvoelen.

Verder kan je nog een extra fan boven je 80mm fan zetten, dat scheelt vast ook weer een aantal graden..

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 17:14

Deem

Ontcijfer mij!

en als je de kast dicht maakt ? met een open kast zou misschienwel eens minder airflow kunnen hebben. meet die temperatuur eens met kast dicht ?

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je nog wat beter had gezocht had je ook gevonden dat een temp van 65' geen probleem is ;)

Wel wat aan de hoge kant, misschien je koeler eens opnieuw bevestigen en schoonmaken? Heeel weinig koelpasta gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
juist, hier heb ik wat aan, ik was al van plan om 2 van die "blauwelamp fans" op me achterkant te maken waar nu die zwarte zit en die dan ?boven aan te zetten? (met blowhole) (ik heb trouwens een paneltje met een window drin(zelf gemod maar wil er het liefst geen koeler inzetten)). maar denk je echt dat ik dan zn beetje 4x graden kan halen en bij het gamen ?55 max?

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je je pc overclocked? Zo ja, dan is het logisch dat je temp zo hoog is.

Anders moet je toch uitkijken naar andere oplossingen, bovendien moet je voor een goede airflow je casefan een plekje omhoog doen, zodat je beter warme lucht uit het midden van je kast kan wegzuigen. Op de plek waar hij nu zit heeft hij weinig nut

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Is die 1700+ een palomino of tbred? in het eerste geval: mja tis algemeen bekend die die HAC-V81 nou niet echt spectaculair koelt, een "high performance" koeler is t zeker niet, al maakt ie wel een grafherrie :X (op laagste stand valt t mee, maar koelt ie ook niet echt best). Kijk eens of je dr een andere koeler op kan kwakken (een Spire Whisperrock4 ofzo...) kost je toch ergens rond de 10-15 euro, en is zeker de moeite waard.

Natuurlijk is die temp te hoog, ZEKER als t een tbred is, dus, verbeter het contact tussen de core en de heatsink, en verbeter de airflow in je case... Een fatsoenlijke koeler gaat echter nog het meest schelen denk ik...

Tips om je v81'je een beetje te verbeteren: verwijder het plastic ding van de fan (fingerguard), die hindert veel lucht en veroorzaakt extra herrie, en zet de fan eens zo hoog mogelijk en kijk wat dat voor invloed heeft op de temps (als dat -niks- scheelt ligt t dus aan slecht contact). Maar goed, die heatsink blijft niet echt briljant, en daar doe je niet echt veel aan...

Verwijderd

Topicstarter
kep em op 1448 MHz ofzo runne, iniedergeval hoogste stand niet overgeclockt. Maar als ik dus 3 fans heb + cpu ding, waar kan ik me fans dan het beste zetten? wil btw niet adt hij TE hard geluid maakt omdat hij op me burau staat en gebruik daarom gewoon van die 2500rpm dingen (behalfe cpu koeler natuurlijk, die heb ik tussen de 4 en 5000 gezet)

edit: Tering jantje, ik heb die fan juist gekocht omdat ik die ander zn tering herry vond maken en die !@#!#$ vent bij pcl (compzaak) zegt nog tegen me, moet je deze nemen, die maakt niet zo veel herrie en is best een goed ding. Welke koeler + blok is voor mijn pc dan zn beetje ut beste? (kan geschatte prijs erbij? thnx) kep trouwens oude core, Palomino( YEAY hij draait nu op 45 graden zonder iets te doen >_<) DING KOSTE ME TROUWENS 25 EURO, AANBIEDING WooHoo, klote vent daar bij pcl

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 23:55 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

offtopic:
Beetje onzinnig om hier PCL te flamen

3 fans lijkt me een beetje overbodig in jouw systeem, gewoon een goedkope stille CPU-cooler opzetten, of een fan-adapter en een stillere grote fan op laag toerental

Verwijderd

Topicstarter
En welke fan en blok kan ik dan het best nemen? (hij was net 57 graden op laagste toeren YEAY)

• Turkish

Turkish

zhé germans

Het is toch niet zo moeilijk om een CPU-cooler te kiezen? Lees gewoon een paar reviews, handigste is dan om er eentje te bekijken waar jouw huidige cooler wordt vergeleken met anderen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Temperaturen boeien toch niet zolang je systeem maar stabiel draait :z

Lees de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" en natuurlijk ook de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling aangaande airflow :)

Omdat dit wel erg basic is (immers, alles hieromtrent is gewoon in de FAQ's te vinden) en er in principe niks aan het handje is -behalve een zich druk makende user-, gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.