Welk type pci-lpt kaart voor LCD's

Pagina: 1
Acties:
  • 891 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag 2 lcd's met powerlcd tegelijk aansluiten.
Nu heb ik al heel veel text doorgelezen maar met de kaart die ik nu heb lukt het gewoon echt niet.
Nu vraag ik me af welke kaart de mensen gebruiken die het wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan je zelf neit helpen
Maar wat zijn je specs?
welke OS draai je?
enzo

dan kunnen d emensen je misschien makkelijker verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
simultaan of scheiden eigenlijk?
anders zou je ze natuurlijk in serie op paralel kunnen zetten

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee gescheiden. 2 verschillende data-sets op displays.
Ik draai in windows xp.
Het gaat me ook niet om het feit of het kan, want het kan. Maar met welke pci kaartjes is het 100% zeker gelukt?
Ik heb met deze kaart die ik nu heb een tijd geleden van alles geprobeert en ook vragen gestelt enzo maar het wil niet. Ik wil nu gewoon een kaartje kopen met garantie dat die tenminste wel gaat werken. Deze die ik nu had was een 2e handsje voor een prikkie dus dat boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 22:50
Welke versie van PowerLCD?

En misschien kan Mr.ChronoM je er beter mee helpen want die heeft Versie 2.xx gemaakt en ik heb alleen geholpen met 1.xx :)

Mr.ChronoM is zijn username dus die kan je zo vinden hier ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 01:21 . Reden: linkje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beide display's ook in 4 bit draaien, dan kun je er twee op 1 poort kwijt. Weet alleen niet wat je met de software moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je PCI kaart maak niks uit, fungeert als een poort waar de data doorheen gaat. Het kan met elke parallele kaart, je probleem zit waarschijnlijk in de software

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een Q-Tec (type 12886) en deze heb ik na een lange nacht eindelijk aan de praat gekregen met LCDInfo 0.3.2. Probleem met deze kaartjes is dat ze in XP geen ISA legacy adres (378 of 278) toegewezen krijgen. Veel software voor het aansturen biedt alleen de keuze uit LPT1 of LPT2 maar dit werkt dus niet...
Bij LCDInfo kun je in de INI-file wel een ander 'BASE-adres' opgeven maar dit werkte dus ook niet. Bleek na debuggen van de source (van versie 0.3.0) dat er een bug in LCDInfo zit die dit adres altijd weer op 0x378 zet, LOL!!
Nadat ik dit aangepast had, werkte het wel goed. Ik heb nu alleen nog het verschijnsel dat een bmp-tje uitgetrokken wordt. Na elke goede kolom verschijnt er dus een 'lege' kolom op m'n scherpie, dus niet ------- maar - - - - - - -! Waarschijnlijk een timing-probleem in LCDInfo maar dat zoeken we nog wel uit.
Bij LCDInfo moet ik nu trouwens het IO-adres van het Multifunction-cardje invullen, bij mij is dat 0xA400. De PCI-parallelle poort heeft namelijk zelf geen IO-adres meer (volgens apparaatbeheer).
Dus zoals An00bis het al zei: "Je probleem zit (hoogst)waarschijnlijk in de software".

Ik hoop dat je hier wat mee kan!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Ik zou als ik jou was deze bestellen voor 15 euro bij de IA @ Laupro:
Heb ik ook gedaan voor mijn LCD, kun je hem binnen door lussen heb je geen kabel nodig die buiten langs gaat en veel toepassingen met EPP enzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.thewillows.nl/images/mod/22082.jpg

beschrijving:
PCI 32Bit 2 extra parallelle poorten
Beschrijving: Ideaal als je ook graag je display wilt aansluiten maar geen extra poort meer hebt. Of niet met een kabel naar buiten wilt.
Deze kaart heeft namelijk ook 1 poort aansluiting voor binnen in.

Specificatie's:
# 32-bit PCI bus.
# Geeft Two Parallel ports.
# Netmos 9805 chipset.
# Makkelijke PnP installatie automatische selectie van IRQ en I/O adres
# Ondersteund PCI IRQ delen
# Ingebouwd 2x SPP, PS2, EPP, ECP compatible 1284 printer poorten
# Snelle data overdracht tot 1.5 Mbytes/sec.
# Ingebouwde 16 Byte FIFO.
# Ondersteunt meerdere kaarten in 1 systeem
# Ondersteunt Windows 95, 98, 2000, NT4.0., ME, XP, Linux & Dos Operating

http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=332&p=pi&pi=5492

[ Voor 9% gewijzigd door JWR op 17-09-2003 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie epman.
Ik ga het zeker proberen. Mijn kaartje bevat ook een netmos chip die ook op die van de inkoop actie zit dus wil eerst eens ff zo proberen.
Mijn lcd's liggen helaas bij mijn prutsplek bij een vriend van me. En dat duurt wel ff voordat ik daar weer eens kom.

Ik heb trouwens een Netmos 9815 PCI multi-I/O controller met 2 lpt poorten waarvan 1 intern.
En XP ziet een LPT2 en een LPT3
Netmos pci ecp parallel port (lpt2/3) staat erbij.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 14:42 ]

Verwijderd

Ik heb er zelf eigenlijk niet zoveel ervaring mee, maar voor zover ik weet moet het makkelijk lukken eigenlijk. Die kaarten krijgen alleen soms exotische adressen die je even moet uitvissen en dan lukt het meestal gewoon ...
Pagina: 1