[WinXP] DVD-Combo drive niet meer te benaderen*

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb alle mappen op de server PC gedeeld, zo ook de CD-rom drive en de Combo-drive (= cd brander + DVD speler).
Nu kan ik vanuit het netwerk via het commando "\\evert\E" bijvoorbeeld de E partitie bekijken op de server.
Ook kan ik de CD-rom op deze wijze benaderen. Echter lukt het mij met geen mogelijkheid om de Combo op deze manier aan te spreken, zowel niet via een client (netwerk) als op de server PC zelf.
In het "verleden" lukte dit wel en kon ik op de client PC haarfijn een DVD bekijken via Power DVD zonder haperend beeld c.q. geluid.

Hoe kan ik dit probleem oplossen???

Met vriendelijke groet,

Machiel

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Aanvulling:

Ik heb de Combo-drive al een keer gedeïnstalleerd, opnieuw aan/uit gezet m.b.t. het delen van deze drive en gekeken of proggies als InCD misschien de overhand hierin spelen.
InCD van Nero staat wel als TAB aangegeven

[ Voor 11% gewijzigd door M. Mulder op 15-09-2003 23:43 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:46
Hmm. grappig... ik heb op mijn werk InCD moeten scripten om het in de liveomgeving te distribueren.. ten eerste lukte het scripten als niet, maar ten 2e was ik op 5 machines mijn brander kwijt..

oplossing voor mij.. InCD deinstalleren.. device deinstalleren, dus niet disabelen.. computer uit, brander lostrekken en computer opstarten; computer uit; daarna brander opnieuw aansluiten en opnieuw herkennen..

[edit]
Geen NT prob lijkt me, eerder een WOS vraag aangezien je je brander ook lokaal niet meer kan aanspreken.. Reported!

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 16-09-2003 00:36 ]

Pvouput live

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WOS

Zie reply van Krypt, de PC waar de drive inhangt ziet 'm al niet meer, noal logisch dattie dan niet te sharen valt ook ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Welke windows versie :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wel leuk dat dit topic naar Windows Operated Systems wordt geschopt maar is apparaat uberhaupt te benaderen? Wordt het apparaat wel gedetecteerd in de bios? Eerlijk gezegt lijkt mij dit meer een controller probleem :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Krypt
Da's een goeie, maar met InCD heb je vaker het "probleem" dat je writer niet meer door windows wordt herkend. Net nog proefondervindelijk bewezen :Y)

Wat is dat wachten op feedback toch irritant :)

Pvouput live

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Windows XP PRO

Deze fout krijg ik:

\\evert\i is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsbemachtigingen hebt.

Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken.

Misschien dat het zo wat duidelijker is.

Ik kan hem wel gewoon aanspreken in bijvoorbeeld verkenner, of via een search opdracht met een programma voor het afspelen van DVD's

[ Voor 17% gewijzigd door M. Mulder op 16-09-2003 11:41 . Reden: Aanvulling ]

• Krypt
Schuif dat netwerkprobleem maar eerst eens aan de kant en kijk eerst eens na of je die combodrive lokaal op je machine kunt benaderen (dus op je machine waar dat ding inhangt)

Als je dat hebt opgelost dan pas kun je kijken of ie via het netwerk te benaderen is...

Pvouput live

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
N.B.:

Ik kan hem lokaal zeker wel benaderen, alleen niet via de opdracht \\evert\i , wanneer ik deze bij start.. / uitvoeren.. intyp.

Als ik gewoon I: intyp bij start.. / uitvoeren dan komen de gegevens gewoon beschikbaar voor drive I

• Krypt
Ah.. okay.. beetje fout begrepen... 8)7

Hoe heb je je share permissions staan op die drive?

Pvouput live

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

M. Mulder schreef op 16 September 2003 @ 11:18:
Windows XP PRO

Deze fout krijg ik:

\\evert\i is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsbemachtigingen hebt.

Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken.

Misschien dat het zo wat duidelijker is.

Ik kan hem wel gewoon aanspreken in bijvoorbeeld verkenner, of via een search opdracht met een programma voor het afspelen van DVD's
zowel niet via een client (netwerk) als op de server PC zelf.
:? Waarom zeg je dan eerst dat je dat niet voor elkaar krijgt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Krypt
Nu ik het nog een keer lees snap ik het wel... lang leve 1 woordje..
Nu kan ik vanuit het netwerk via het commando "\\evert\E" bijvoorbeeld de E partitie bekijken op de server.
Ook kan ik de CD-rom op deze wijze benaderen. Echter lukt het mij met geen mogelijkheid om de Combo op deze manier aan te spreken, zowel niet via een client (netwerk) als op de server PC zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 16-09-2003 12:16 ]

Pvouput live

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid:

Ik kan de Combo-Disk wel benaderen, maar niet via het backslash, backslash (\\) commando op de server zelf en via de Client.

Heeft het iets te maken met restricties die zijn aangegeven in het systeembeheer ???

Persoonlijk vind ik dat het aardig complex begint te worden hoe Microsoft deze implementatie aan het licht heeft gebracht. Maar dat zal wel aan mij liggen. Er zijn n.l. "te veel" opties instelbaar".
Wel wil ik voorop stellen dat ik geen directe wijzigingen heb aangebracht in de beleidrestricties van systeembeheer.

Eerder kon je tenminste de kaart er uit gooien (nu heb ik op de Server het Netwerk lopen d.m.v. LAN on-board) alles werd opnieuw ingesteld met een schone lei en klaar !!! Maar dat is verleden tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door M. Mulder op 16-09-2003 17:48 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Koffie schreef op 16 September 2003 @ 12:12:
[...]

[...]

:? Waarom zeg je dan eerst dat je dat niet voor elkaar krijgt ?
Ik krijg het niet voor elkaar met een \\ opdracht en het openen van een DVD via de server lukt wel gewoon, echter niet via de client.

Koffie, Ik snap niet waarom deze additie door jouw eronder wordt gezet. :?

• Krypt
Okay; dat is nu duidelijk.. het was even een misverstand; ik had ook gelezen dat je je DVD drive ook lokaal niet kon benaderen (dwz via de explorer/verkenner). dit is dus niet het geval.

Nu even terug naar je probleem.. Heb je je shares nog eens gecontroleerd of ze nog bestaan en wat de permissies daarvan zijn?

Kijken eens bij je computer management bij Shared Folders (Rechtsklik My Computer/Deze computer dan Manage/Beheer dan Shared folders/Gedeelde mappen en dan Shares).. Daar staan je shares; kijk eens of ook je DVD drive erbij staat en anders even verwijderen en opnieuw aanmaken...

Pvouput live

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
De DVD-drive staat gewoon aangegeven bij the shares.
Pagina: 1